57 Reacties

4 jaar geleden

Hebben jullie ook wel eens door een bepaalde beweging opeens een steek in je onderbuik? Ik had dat dus net (vandaag precies 5 wk) best pijnlijk! Ben benieuwd!

4 jaar geleden

Reactie op Tante Anne

Mogelijk dat het met de verzekering en drukte in de praktijk te maken heeft ...
Bedankt voor je reactie! Volgens mij zitten de ‘normale’ echo’s allemaal in de basisverzekering toch? Bij mij werd gezegd dat er vanaf dan pas echt goed een hartje te horen is. Misschien heeft het vooral met indicatie te maken. Achja gewoon afwachten haha! Heb ik iets om langer naar toe te leven😇😜

4 jaar geleden

Herkenbaar. Sinds vandaag weet ik dat ik zwanger ben via ivf maar de hele week al een drukkend gevoel. Vorig jaar en jaar daarvoor miskraam gehad en 2 oudere kinderen. Het maakt je zo onzeker maar het hoort er wellicht gewoon bij. Succes met wachten tot de eerste echo.

4 jaar geleden

Ik kom er net achter dat ik zwanger ben (gepland) van de 5de ik kan jullie melden dat ook ik het wederom weer super spannend vind. Ook ik heb krampen en ja het hoort erbij heb het met allemaal gehad. ❤️ mochten er vragen zijn brand los 😉

4 jaar geleden

Reactie op lotte639

Hebben jullie ook wel eens door een bepaalde beweging opeens een steek in j ...
Ja ik heb dat als ik op een "verkeerde manier" schuin weg draai ofzo of als ik een keer te snel opsta. Maar heb het niet vaak hoor, misschien 2 a 3 keer per week ofzo

4 jaar geleden

Ja fijn he! Ik had vanmorgen toevallig ook last. Ben vandaag vrij misschien ...
Hmm weet niet of dat miskraam afhankelijk is. Bij mij vorige zwangerschap mocht ik met 4 weken al komen, 5 weken, toen met 6 weken nog eens en hebben we het hartje gezien, en daarna met bijna 8 weken bleek het te zijn gestopt. Nu opnieuw zwanger en vindt ze 6-7 weken voor eerste echo vroeg genoeg.

4 jaar geleden

Ja fijn he! Ik had vanmorgen toevallig ook last. Ben vandaag vrij misschien ...
Volgens mij kun je tegen betaling een vroege echo laten doen met 5/6 weken! Bij mij is het met 7 weken ivm fertiliteitstraject, ik heb dan ook een echo bij de fertiliteitskliniek, dus nog niet bij een zelf uitgekozen verloskundige!

4 jaar geleden

Reactie op lotte639

Hebben jullie ook wel eens door een bepaalde beweging opeens een steek in j ...
Exact hetzelfde hier, vandaag ook precies 5 weken. Had hetzelfde met niezen vandaag... Bandenpijn?

4 jaar geleden

Reactie op Jacqy

Ja ik heb dat als ik op een "verkeerde manier" schuin weg draai ofzo of als ...
Oh das niet veel 😉

4 jaar geleden

Hoi! Eerste keer zwanger hier.. en ook heel onzeker over alles wat ik voel. Heb dinsdag de VK gebeld omdat ik echt behoorlijk krampen had... gelukkig gerustgesteld. Zodra de krampen echt niet meer op te vangen zijn of er is bloed mocht ik weer bellen. Gelukkig zijn de krampen nog hetzelfde. Wel soms een beetje duizelig en misselijk.

4 jaar geleden

Ja fijn he! Ik had vanmorgen toevallig ook last. Ben vandaag vrij misschien ...
Ik mag ook pas ergens tussen 8 en 9 weken voor de eerste keer gaan. Ik zei nog dat ik de vorige keer een miskraam had op 6 weken maar ze legde uit dat er toch niets is dat de gynaecoloog kan doen in dat geval, dus dat het geen zin heeft om vroeger al te gaan.

4 jaar geleden

Reactie op Hhanne

Ik mag ook pas ergens tussen 8 en 9 weken voor de eerste keer gaan. Ik zei ...
Het lijkt me - met die voorgeschiedenis - wel fijn om wat vroeger te gaan. Volgens mijn vk zou er met 7 weken een kloppend hartje te zien moeten zijn.. ik zou dat vasthouden! Liefs

4 jaar geleden

Hoi Aryk, Ik heb ook last van kramp/een beetje een zeurend gevoel in mn onderbuik/baarmoeder/banden. Zolang je geen bloed verliest is dit volgens mij niks om je zorgen over te maken (zei mn gynaecoloog).

4 jaar geleden

He hoi. Ik ben maandag 5weekjes zwanger. Ook hier krampen. En zwanger geworden via icsi. Ook hier voorgeschiedenis met buitenbaarmoederlijke zwangerschap en miskraam. Door mijn onzekerheid mag ik volgende week al even langs komen. Dus dat is wel heel fijn

4 jaar geleden

O wat fijn al deze reacties. Ben zwanger van mijn eerste kindje en heb geen idee hoe ik mij moet voelen. Voel soms ook krampen en ik was een paar dagen in de ochtend misselijk en vandaag de hele dag niet. Ga ik me ook meteen druk maken! Spannend zeg, zeker omdat dit mijn eerste zwangerschap is.

4 jaar geleden

Reactie op Hveenstra

He hoi. Ik ben maandag 5weekjes zwanger. Ook hier krampen. En zwanger gewor ...
Heey, hier ook een voorgeschiedenis met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Je word er wel heeel erg onzeker van. Lijk telkens vanalles te voelen. Ook ik mag gelukkig aankomende week heen voor echo.

4 jaar geleden

Reactie op MiloWBroWn

O wat fijn al deze reacties. Ben zwanger van mijn eerste kindje en heb geen ...
Heel erg herkenbaar. Ik probeer te vertrouwen in dat mijn lichaam doet wat ze moet doen, maar hoop toch wel dat alles goed is.