18 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook! 10 weken oud, maar geen prematuur! Klinkt alsof ze een heel zwaar leven heeft 😂 gaat vast vanzelf over 🤷🏻‍♀️😬

3 jaar geleden

Reactie op Suusama

Hier ook! 10 weken oud, maar geen prematuur! Klinkt alsof ze een heel zwaar ...
Ook in de slaap of alleen als ze wakker is? Ik heb telkens het idee dat er een klein draakje in de wieg ligt 😆

3 jaar geleden

Hier ook 1 en geen prematuur. We noemen haar Punkzilla, vanwege haar punk haartjes en haar geluiden 😂 en ze doet het juist in haar slaap. Wij denken dat het krampjes zijn 🤔

3 jaar geleden

Hier ook eentje en geen primatuur. Wel overstrekt hij zich zelf vanaf de geboorte al heel erg hij heeft er gelukkig geen last van. En knort mega erg vooral als hij zich wat drukker maakt. Soms bang dat hij het mega benauwd heeft ofzo.

3 jaar geleden

Hier ook prematuur en maakt veel lawaai

3 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Ook in de slaap of alleen als ze wakker is? Ik heb telkens het idee dat er ...
Haha na het berichtje ging ik nog weer even opletten en moest idd aan een monstertje denken 🤣🦖 meestal bij het in slaap komen dus volgens mij als ze wakker is 🤷🏻‍♀️😁 maar ga er niet meer voor naar haar kamer dus ze kan ook slapen 😅

3 jaar geleden

Die geluidjes soms, ook knorren hier als hij zich heel druk maakt. Ik heb zo hard moeten lachen om een andere moeder die zei: het lijkt wel of er een espresso-apparaat in het wiegje ligt 😂

3 jaar geleden

Mijn zoontje doet dat ook. Geen prematuur, is nu 7 weken. Hij gromt, bromt, kreunt, strekt precies wat je beschrijft. Vaak doet hij dat als er een boertje dwars zit.

3 jaar geleden

Geen prematuur maar soms lukt het niet om hem alles eruit te laten boeren. Hij slaapt dan op zich prima maar na een half uur begint hij te brommen en te kreunen en lucht te happen.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 3 weken te vroeg geboren na inleiden. De geluidjes beginnen nu af te nemen. Wel maakte hij veel kreun geluiden. Mijn zus is logopediste en ze zei dat er ook spanning op zijn stembanden zit en dat dat een deel van de geluidjes kan veroorzaken. Bij mijn zoontje heeft een osteopaat heel erg geholpen. Ik weet niet of je ingeleid bent maar osteopaat legde bij mij uit dat veel kinderen waar er ingeleid is er vaak een hoop spanning in het lijfje zit omdat er ineens vanuit het niets weeën worden opgewekt. Hij vergeleek het met een hei machine die ze naar beneden drukt. Dat geeft spanning in het lijf. Wat hij precies gedaan heeft en hoe het in vredesnaam werkt, geen idee maar het werkt fantastisch. Helaas moeten ze in deze lockdown dicht in tegenstelling tot fysio's maar misschien een aanrader voor daarna?

3 jaar geleden

Mijn meisje van 7 weken is dysmatuur en doet dit ook. Wel enkel als ze slaapt

3 jaar geleden

Reactie op Kleintjeonderweg

Mijn zoontje is 3 weken te vroeg geboren na inleiden. De geluidjes beginnen ...
Wij lopen ook bij een kinderfysio en de osteopaatafspraak vervalt telkens door de lockdown. Mijn vliezen braken spontaan bij 36w6d, maar het werd een keizersnede door een uitgezakte navelstreng. Ze ademde pas zelfstandig na 8 minuten en heeft 6 dagen op de IC (NICU) doorgebracht. Zit zeker nog voldoende stress in dat lichaampje dus! Hopelijk kan de osteopaat er iets mee.

3 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Wij lopen ook bij een kinderfysio en de osteopaatafspraak vervalt telkens d ...
Jeetje wat heftig! Wat een hoop stress ook voor jou! Het is te hopen dat de osteopaten open mogen ik denk dat die echt wel veel zou kunnen betekenen. Heel veel sterkte!

3 jaar geleden

En voor iedereen die een beetje richting alternatief open staat plaats ik het toch wel. Prima als je hier niks mee kan/ wil en dit raar vindt. Praat met je kleine over de bevalling als hij/zij slaapt. Vertel wat er is gebeurd, waarom bepaalde ingrepen nodig waren en wat het met jou heeft gedaan en dat je de schrik/pijn/angst van je kleine voor kon stellen. Werkt overigens ook met wat oudere kinderen.

3 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Wij lopen ook bij een kinderfysio en de osteopaatafspraak vervalt telkens d ...
Heftig zeg. Babyfysio krijg ik aan huis ondanks lockdown. Osteopaat is idd gesloten.

3 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Heftig zeg. Babyfysio krijg ik aan huis ondanks lockdown. Osteopaat is idd ...
Gelukkig komt de kinderfysio hier ook aan huis. Anders was ik inmiddels waarschijnlijk gek geworden. 😅

3 jaar geleden

Hier 7 weken gecorrigeerd 8 weken. Maakt ook gewoon geluidjes in haar slaap dus niks raars hoor. Ook bij strekken en bewegingen

3 jaar geleden

Nee herken het niet hier wel rand prematuur... Ze is wel heel onrustig door krampjes en hijgt dan heel veel maar kreunen niet echt... Misschien CB vragen ?