32 Reacties
5 jaar geleden
Een box is niet om in te slapen, meer om te spelen en actief bezig te zijn of even je handen vrij te hebben. Vandaar dat een boxkleed voldoende is, ze liggen er niet heel lang op. Ik weet zelf niet of een boxmatras wel/niet veilig is, maar dit lijkt mij de meest logische verklaring
5 jaar geleden
Ow he jeetje.. da's geen fijne uiting van nesteldrang. Hou jezelf voor dat alles waar "baby" of "zwanger" voor staat of bij hoort, er enorm op emoties wordt ingespeeld. Dat is voor winkels 🤑🤑🤑🤑🤑
Stel je vriendin stelt je de vraag "welke is het beste, wat moet ik nu". Wat zou je haar adviseren? Misschien dat het je helpt om op die manier een beetje te kunnen relativeren. En wat vind je partner ervan?
5 jaar geleden
Ja, dat is ook flink lastig! Nu moet ik zeggen dat ik niet wist dat een matras niet mocht en dat mijn zoontje er toch echt altijd een matras+boxkleed in heeft gehad 🙈 ik kwam er eigenlijk pas in de praktijk achter wat nou inderdaad top adviezen waren en wat ik echt wel met een korrel zout kon nemen. Zoals ik dus heb ondervonden met een boxmatras 😅
5 jaar geleden
Reactie op Meez
Ow he jeetje.. da's geen fijne uiting van nesteldrang. Hou jezelf voor dat ...
Dat ik doordraai haha hij laat me maar een beetje gaan, maar hij weet dat ik vanzelf weer tot bezinning kom over een paar dagen... Hij probeert me af te remmen, hij zegt heel vaak: 'het lukt de grootste idioten om kinderen groot te brengen dus dan moet het ons toch ook wel lukken' Maar hij voelt niet wat ik voel, logish hij heeft geen baby in zn buik die de hele dag voelbaar aanwezig is. Winkels blijf ik vooral weg, vind veel dingen overbodig om nieuw aan te schaffen want de helft is zo overdreven duur en gebruik je super kort en was al gewaarschuwd: vermijden tenzij je van te voren weet wat je wil hebben. Online shoppen en de Consumentenbond is mijn huidige manier.
5 jaar geleden
Wij hebben advies gevraagd in de winkel hier over. Het is officieel niet nodig aangezien dit 'vroeger' ook nooit werd gedaan. Het is meer voor de geruststelling van de ouders dat de baby zachtjes ligt. Heb je een heel dun box kleed dan raden ze het juist wel weer aan, maar dan de dunste versie. Maar heb je een dik boxkleed hoeft het niet persee. Het boxmatras moet weg zodra kindjes neiging krijgen om te gaan staan voor de ontwikkeling, moteriek en evenwicht. Dan is boxkleed alleen genoeg.
Hopelijk heb je hier wat aan. Wij gaan een box matras er inleggen voor het begin, vind het een fijn gevoel. Nog handig vond ik ook als het boxkleed een keer in de was ligt en je wilt je kindke in de box leggen, dan kan dit gewoon zonder op de harde bodem te leggen. Maar vooral doen waar jij je goed bij voelt. Behalve als ze gaan proberen te staan, dan moet het echt weg zeiden meerdere maar daar zijn we nog lang niet haha
5 jaar geleden
Reactie op Meez
Ow he jeetje.. da's geen fijne uiting van nesteldrang. Hou jezelf voor dat ...
Ik heb het al eerder gehad met het kinderdagverblijf en rooster maken voor hoe we het straks gaan doen. Toen werd ik ook zo gek. Ik moest het puzzeltje kloppend hebben eerder geen rust en bleef ik maar lezen en dingen uitzoeken. Na 2 dagen een een goede huilbuil en het laatste puzzelstukje op zn plaats was het over. Verder nergens last van alleen dit soort gekke buien dus... Ik hoop dat het nu voorbij is als ik dit puzzeltje kloppend heb het gevoel heb dat ik het goede in huis heb, maandag de babyfoon zondag de gereserveerde kinderwagen zullen vast wel helpen. Ook al weet ik heus dat de baby pas in november komt en her nu nog allemaal niet hoeft ( dat probeert de vriendin in mij me te vertellen 😉)
5 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Thanks zoiets dacht ik ook al ik dacht misschien met omrollen dat het nog i ...
Nee voor het omrollen maakt het niks uit. Zeker niet als je er nog een boxkleed er op hebt. Dat is even veilg als dat je alleen een boxkleed gebruikt. Zelfde als een matras +topper kan je het beetje zien qua veiligheid. Beide gewoon veilig en goed
5 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Dat ik doordraai haha hij laat me maar een beetje gaan, maar hij weet dat i ...
Ik herken mezelf hier ook heel erg in momenteel ;)
Het onderwerp matras is echt een dilemma wat ik maar niet opgelost krijg. Ik volg dan wel de consumentenbond voor het matras in de ledikant. Maar voor de wieg kom ik er dan niet aan uit, aangezien deze op maat gemaakt moet worden en dat niet met zomaar alle matrassen kan 🙄
En met alle keuzes twijfel ik dan enorm..
5 jaar geleden
Reactie op Jenny311
Ik herken mezelf hier ook heel erg in momenteel ;)
Het onderwerp matras is ...
De nr 2 van de Consumentenbond kan op maat gemaakt worden zag ik gisteren toevallig. Wij kunnen geen Ikea matras omdat we een 70x140 ledikant hebben, dus “moeten” we wel voor de nr 2 gaan 😊
5 jaar geleden
Reactie op dasksideofpink
De nr 2 van de Consumentenbond kan op maat gemaakt worden zag ik gisteren t ...
Wij hebben ook een ledikant 70 x 140 en dachten dat we de goed beoordeelde matrassen van de Ikea niet konden gebruiken, maar bij de Duitse Ikea hebben ze alleen maar matrassen 70 x140!! Wij wonen dicht bij de grens en zijn dus binnen een uurtje bij een Duitse Ikea. Daarbij is sinds 1 juli ook de BTW omlaag gegaan in Duitsland, dus dat scheelt ook! Hopelijk woon je een op een acceptabele reisafstand t.o.v. Duitsland.
5 jaar geleden
Reactie op dasksideofpink
De nr 2 van de Consumentenbond kan op maat gemaakt worden zag ik gisteren t ...
Ik had deze eigenlijk al afgeschreven omdat er wol in zit verwerkt. Ik ben daar namelijk zelf allergisch voor en neem liever het zekere voor het onzekere....maar door je tip ben ik verder gaan kijken en zie dat je ook voor katoen kan kiezen!
Dus heel waardevol, thanks! 😁
5 jaar geleden
Reactie op CutiePat18
Wij hebben ook een ledikant 70 x 140 en dachten dat we de goed beoordeelde ...
Nee, niet echt, we wonen helemaal in het westen, maar is miss wel een leuk uitje een keer! Dus bedankt voor de tip, dan hebben we iig een optie
5 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Ik heb het al eerder gehad met het kinderdagverblijf en rooster maken voor ...
Gelukkig zijn er dus blijkbaar meer die er met je in mee kijken en voelen. Succes met de zoektocht. Feit is wel dat het uiteindelijk wel gelukt is en met deze zoektocht ook gaat lukken 🍀
5 jaar geleden
Zolang het matras en/of Kees goed past is er geen probleem hoor. Wij gebruiken ook een matras+boxkleed.
Baby nestje mag wel, maar daar moet je bij blijven. De zachte zijkanten kan je baby in stikken als die zich probeert om te draaien.