15 Reacties

2 jaar geleden

Hoeveel flessen krijgt ze nog op de dag? Misschien daar een van laten, ik heb toen de middagfles weggelaten en daarna dronk ze wel de avondfles leeg. Mijn dochter krijgt nu 3 maaltijden 1x fruit en 1 fles daarnaast veel water en of smorgens volle melk

2 jaar geleden

Reactie op Rowan-2020

Hoeveel flessen krijgt ze nog op de dag? Misschien daar een van laten, ik h ...
Nog 3 flessen totaal. Om 7.00 180+6 met granen Rond 13.00 180+6 En dus die laatste rond 18.30 Ze is geen hele grote brood eter. 1 sneetje gaat er wel in maar meer ook niet. En die middagfles tankt ze zonder problemen in 5 minuten leeg. Dus daarom heb ik die nog niet eerder weggelaten. Maar kan t morgen eens proberen.🙂

2 jaar geleden

Nog 3 flessen totaal. Om 7.00 180+6 met granen Rond 13.00 180+6 En dus di ...
En als je die fles van de middag verlaagd naar 120/150

2 jaar geleden

Nog 3 flessen totaal. Om 7.00 180+6 met granen Rond 13.00 180+6 En dus di ...
Je zou anders de ochtendfles ook kunne vervangen door pap of een snee brood met een 100ml volle melk of de middag fles wat minder geven en daarbij 1 snee brood. Zo heb ik dat meen ik gedaan, die middagfles minder gegeven ( afbouwen) en dan 1 of 2 snedes brood erbij gegeven tot ze de fles niet meer wou. Op deze manier ging mijn dochter de avondfles weer leegdrinken ik geef die fles wel 210+7 De laatste fles zou ik persoonlijk nog niet eraf halen

2 jaar geleden

Hier krijgt ze in de ochtend nog 150 en als ze haar brood niet goed eet in de middag nog maar een flesje van 120/150. Ze liet ook vaak avond fles staan maar sinds dat ze die middag fles niet krijgt of minder drinkt ze zo in de avond weer 210 weg.

2 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt ook maar weinig van de avond fles. Maak er geen probleem van. Hij heeft genoeg avondeten gehad en overdag drinkt en eet hij ook goed. Fles moet er toch een keer af.. Ga gewoon nog even proberen en dan zie ik wel hoe veel hij drinkt. Maak 150 klaar.

2 jaar geleden

Volgens mij is dat wel te kort op elkaar. Dat merk ik bij mijn zoontje ook. Als hij bijvoorbeeld om 16.30 uur nog snackjes of yoghurt heeft gehad en dan om 17.30 uur warme hap, dan eet ie daar ook amper iets van. Zou toch kijken of je haar eerder warm kan laten eten of later de laatste fles. Al is het maar een half uurtje.

2 jaar geleden

En als je die fles van de middag verlaagd naar 120/150
Ook een goeie tip! Thanks!

2 jaar geleden

Reactie op Rowan-2020

Je zou anders de ochtendfles ook kunne vervangen door pap of een snee brood ...
Die eerste fles is een papfles. We geven het alleen in de fles want sochtends is ze echt hongerig en dan heeft ze geen geduld voor pap met een lepeltje 😅

2 jaar geleden

Het gekke is wel dat ze vandaag de middagfles heeft overgeslagen. Haar slaapritme was vandaag een beetje van slag omdat ze ziekjes is geweest dus ze heeft lang geslapen vandaag. Dus hebben we de middagfles niet gegeven want het was al half 3 toen ze wakker werd. En nog liet ze de laatste fles staan...🤷‍♀️

2 jaar geleden

Wat ik hoor is dat ze in de avond juist minder behoefte hebben aan melk. Ik ben juist de avond fles aan het afbouwen... Ik zit nu op een flesje van 60cc en over 2 a 3 weken nog maar op 30 cc, en daarna houdt het op. Ik vindt het avond eten belangrijker, dan de fles. Avond eten blijft altijd de fles niet. Vertrouw je moeder instinct, als de kleinere doorslaapt zonder voeding nodig te hebben in de nacht wat is er dan erg aan dat de fles wordt overgeslagen? Ze moeten minimaal 300 ml aan vocht binnen krijgen op een dag

2 jaar geleden

BTW de mijne krijgt na de warme maaltijd wel volle yoghurt ongeveer 100cc een dat gaat erin als kool!

2 jaar geleden

Het gekke is wel dat ze vandaag de middagfles heeft overgeslagen. Haar slaa ...
3 flessen is ook best veel nog vind ik. Probeer die smiddags maar weg te laten..

2 jaar geleden

Wij hebben gisteren gebeld naar cb om te vragen over hoe en wat met de flessen. Wij mogen de laatste fles stoppen, want hij eet alles, haha. En als hij goed gaat drinken dan mogen we de andere flessen ook stoppen. Nu maar hopen dat meneer het hier mee eens is. Hij heeft wel een periode gehad dat hij flesjes liet staan, maar dat had te maken met tandjes en/of sprongetje.

2 jaar geleden

Reactie op Fordkaatje

Wij hebben gisteren gebeld naar cb om te vragen over hoe en wat met de fles ...
Fijn! Wij moeten volgende week voor de vaccinaties naar het CB, zal het daar ook nog eens vragen. Hier eet ze ook alles en drinkt naast de melkflessen heel goed.