13 Reacties

6 jaar geleden

Ik heb Asaflow even gegoogeld (kende het niet bij die naam), maar het lijkt hetzelfde als ascal ;) ascal kan inderdaad gebruikt worden bij preventie van zwangerschapsvergiftiging, maar is niet een bloeddrukverlager. Wel heel vervelend dat je zo'n lage bloeddruk hebt! Heb je daar ook klachten bij? Als je klachten hebt, zou ik even overleggen met de verloskundige, maar als dat niet het geval is, zou ik het erbij laten. Maar als je er weer nerveus van wordt, kan je natuurlijk altijd nog overleggen! Doe waar je je goed bij voelt. Maar van het medicijn krijg je heel onwaarschijnlijk de lage bloeddruk. Succes!

6 jaar geleden

Mijn bloeddruk is ook aan de lage kant (ook voor mijn zwangerschap al) en dat manifesteert zich bij mij in regelmatig sterretjes zien. Gelukkig ben ik nog niet flauw gevallen. Ik heb hoor de zekerheid altijd een rol dextro of een pakje sultanas in mijn tas. Bij mij helpt dat instant. Succes ermee iig.

6 jaar geleden

ik heb bij mijn vorige zwangerschap in het begin hele lage bloeddruk gehad waardoor ik ook flauwviel. Op het einde van de zwangerschap ingeleid met zwangerschapsvergiftiging. Dus bloeddruk begin van je zwangerschap zegt niets. Ik heb nu toch ascal gekregen om de kans op herhaalde zwangerschapsvergiftiging te verkleinen. Lage bloeddruk vinden doktoren vaak niet zo erg. Kan geen kwaad voor het kindje.

6 jaar geleden

Ik heb ook lage bloeddruk. Maar mij was geadviseerd om een paar zoute dropjes te eten of een opkikker te drinken

6 jaar geleden

Ik had tijdens men eerste zwangerschap erg last van bloeddruk vallen maar met medicatie dan weer last van hartkloppingen. Steunkousen dragen wanneer je vb in de tuin werkt en een grote wandeling maakt, gewoon op momenten waarvan je weet dat ze voor jou extra inspanning kosten en dit helpt wel zeer goed. Deze zwangerschap gelukkig minder last van.

6 jaar geleden

Ik heb ook een extreem lage bloeddruk en nogmaals dalingen waardoor ik onwel word. De gynaecoloog en verloskundige doen hier niks aan. Beter laag als te hoog

6 jaar geleden

Wat gek waarom schrijven ze dat op dit moment voor?? Ik vind dat ook heel gek. Ik had mijn vorige zwangerschap ook zo een lage bloeddruk en nu voel ik me hetzelfde maar zo laag is het nog niet gemeten dit keer. Heb je al eerder zwamgerschapsvergiftiging gehad?

6 jaar geleden

je verloskundige weet niet zo veel van bloeddrukken..... zou dus even naar je huisarts gaan en verwijzing vragen voor internist . denk dat je daar meer kans maakt

6 jaar geleden

Asaflow is geen bloeddrukverlager, maar werkt als een soort bloedverdunner. Bij zwangerschapsvergiftiging is de doorbloeding van je placenta oa niet goed en dat proberen ze met asaflow te voorkomen. Ik slik het zelf nu ook. Heb bij de 1e ernstige zwangerschapsvergiftiging gehad (pre-eclampsie en het hellp syndroom). Wordt nu ook 2 wekelijks gecontroleerd om dat weer te voorkomen.

6 jaar geleden

Hier ook standaard een lage bloeddruk en daar nog nooit medicijnen voor gehad, de verloskundigen vonden dit juist wel prettig, beter te laag dan te hoog is hun motto en als ik er erg last van had dan beter een dropje eten ofzo.

6 jaar geleden

Ik kan me overigens voorstellen dat je denkt, lage bloeddruk en voorkoming van zwangerschapsvergiftiging dat dat niet helemaal strookt. Maar hoge bloeddruk is echt niet het enige wat bij vergiftiging van toepassing is. Zoals ik net al aangaf, een slechte doorbloeding van de placenta, nierfalen, leverfalen, afname bloedplaatjes en nog een aantal dingen. En helaas heb ik ze de vorige keer allemaal gehad 😔

6 jaar geleden

O ja, nog een laatste toevoeging 😉 asaflow of ascal of hoe je het wilt noemen, wordt ook aan hartpatiënten gegeven om het bloed te verdunnen. Hartpatiënten hebben niet standaard een hoge bloeddruk. Om maar even aan te geven dat dit medicijn dus niet voor de bloeddruk bedoeld is