24 Reacties
één jaar geleden
Mijn oudste is van november 2020. De tweede kwam 17 maanden later. Nu ben ik pril in verwachting van de derde. Daar zit dan 23 maanden tussen.
Na de eerste zijn we snel weer gaan proberen, omdat we drie jaar gedaan hebben over onze oudste dochter. Deze tweede keer was ineens raak, daarom minder leeftijdsverschil.
Ervaring is dat het voor m'n dochter fijn was om zo snel een broertje te krijgen, omdat ze er gewoon in meeging. Ze had nog niet echt besef van jaloezie of iets dergelijks. Wel vond ik het best pittig om zo'n kleine kindjes te hebben. Omdat onze kindjes niet naar de opvang gaan, was het voor haar ook leuk om een kindje in huis erbij te krijgen voor de interactie. We merkten dat ze wel toe was daaraan, ipv veel volwassenen om haar heen
één jaar geleden
Ik ben zwanger van ons tweede kindje en er is een leeftijdsverschil van bijna drie jaar. Bewuste keuze, want we kunnen focussen op de baby terwijl de oudste al naar de kleuterklas gaat. Tussen mijn zus en mij is er ook een verschil van ongeveer drie jaar en we konden toch nog prima met elkaar spelen. 👍
één jaar geleden
Reactie op Inge1992
De oudste is van nov 2020, de jongste van april 2023. Als ik geen miskraam ...
Hier ook de oudste van november 2020 en de jongste van februari 2023. Helaas ook een miskraam tussendoor (leeg vruchtzakje, miskraam opgewekt met lange nasleep) anders had er 23 maanden tussen gezeten (oktober 2022 uitgerekend als alles goed gegaan was)
We vonden 2 jaar ertussen een mooie tijd. Echter toen ik opnieuw zwanger raakte, sloeg de paniek een beetje toe. Aan de ene kant heel verdrietig dat het mis gegaan was, aan de andere kant ook een beetje opgelucht. Uiteindelijk ben ik 4 maanden later weer zwanger geraakt en toen voelde het direct goed. Dus een geluk bij een ongeluk.
één jaar geleden
Reactie op Deems1991
Hier ook de oudste van november 2020 en de jongste van februari 2023. Helaa ...
Heel eerlijk? Toen ik deze miskraam kreeg( voor de eerste ook 1 gehad) , gaf het mij z’n opluchting.. ik heb er eigenlijk geen seconde om gerouwd.. ( en sorry als ik hiermee mensen kwets) ten eerste voelde ik gelijk al dat het niet goed zat , en ten tweede , bij m’n eerste een depressie gekregen.. en achteraf was het toch te snel geweest. Hoe het nu is gelopen is perfect. Dus achteraf heel blij mee ☺️