91 Reacties
één jaar geleden
Helicopter = heekopter
Pindakaas= piekaas
Schildpad = pietat
Speen = biem
Drinken = tinken
Komkommer = kommers
Danoontje= noooooonnnn
En vanmiddag zei mijn man tegen haar ben jij een boef?? Toen zei ze: "Zeker wel!" Waar ze dat ineens vandaan heeft 🤷♀️🤣
één jaar geleden
Moeilijk plekje = moedervlekje
Pimpelpaasje = Sinterklaasje
Dennisappel = dennenappel (we kennen best veel Dennissen 😂)
één jaar geleden
Pinguïn = pingping
Stokstaartje = staartjes
Tomaat = maat
Politie/brandweer/ambulance = tatuuutatuu
Hij vraagt vaak waar papa is. Meestal zeg ik dat papa werken is. Laatst was zn papa naar de voetbal. Dus ik zei dat papa bij de voetbal was. Zegt hij: nee, papa werken, altijd!
één jaar geleden
Hier klinkt alles alsof hij Duits praat 😂
Huis = house
Kapot= kapoet
Beppe = baapoe
Hond = hoend
één jaar geleden
Pipi Langkous = piepiekouw
Chocolademelk = sakamelk
Voor de rest weinig woorden die ze echt verkeerd zegt maar het bijzondere is dat ik voornamelijk Fries praat tegen haar en mevrouw bijna geen woord Fries spreekt maar alleen maar Nederlands. Ik heb namelijk haar ook altijd geleerd dat ik mem ben en voor haar blijf ik mama.
één jaar geleden
Na het eten zeggen wij goede bekomst. Ons zoontje probeert dat na te zeggen maar klinkt meer als oh kut. Wij moeten dan altijd een beetje grinniken waardoor ons zoontje dit ontzettend leuk vindt. Na het eten rent hij dus door het huis roepende: oh kut😦.
één jaar geleden
Olifant= ooonuh
Ieniemini (van Sesamstr.)= Piepemuis
Pepernoten = bonen
Vooral die laatste zorgde voor enige verwarring en verdriet. "Bonen mama" en mama maar proberen te raden wat hij wilde.
één jaar geleden
De gekste uitspraken is ze alweer mee gestopt.
Appelslag = meestal hagelslag, maar soms ook appelstroop 😅
Frijen = glijden. Zei ze wel altijd goed maar is ineens veranderd. 1e keer zat ze bij opa&oma op bed. “Opa wil op je benen frijen” Toen verschoten we allemaal toch wel even 🙈 Gelukkig bedoelde ze gewoon dat opa een glijbaan moest maken haha
één jaar geleden
Kriebelen = piemelen
en pinguïn is al heel lang wiewie, en dat klinkt zo schattig met dat hoge stemmetje dat wel het niet zo vaak verbeteren 🙈
En nog heeel veel meer versprekingen tussen zijn eigen bedachte taaltje door dat meestal ik de enige ben die hem beetje verstaat😅
één jaar geleden
Reactie op Larissaesmee1997
Hier klinkt alles alsof hij Duits praat 😂
Huis = house
Kapot= kapoet
Bep ...
Hier ook #insidejoke, ze spreekt Duits met haar papa hihi
één jaar geleden
Hier veel letters die ingeslikt worden.
Omate- tomaat
Duiven- druiven
Onijn - konijn
Neeuwpop - sneeuwpop
Mon- champignons
Nijden - snijden
Si appelte - sinasappel.
Boemboemboem - pompoen
Melke- melk
O lui - luier
Slaapie - slaapzak
Nijnke - nijntje
Eike - eitje
Mana- banaan
Zo kan ik nkg wel effe doorgaan
één jaar geleden
Reactie op Miertje08
Hier veel letters die ingeslikt worden.
Omate- tomaat
Duiven- druiven
Oni ...
Hier is het "snijuh" en "autorijuh". Oh, en "mellek". Is weer confronterend duidelijk dat ik de enige ben die thuis Nederlands spreekt. 🙃 Mocht Hanna extra letters nodig hebben, vraag Luna maar 🤭