91 Reacties

één jaar geleden

Helikopter = Heliktopper DikkieDik = PikkiePik

één jaar geleden

Helicopter = heekopter Pindakaas= piekaas Schildpad = pietat Speen = biem Drinken = tinken Komkommer = kommers Danoontje= noooooonnnn En vanmiddag zei mijn man tegen haar ben jij een boef?? Toen zei ze: "Zeker wel!" Waar ze dat ineens vandaan heeft 🤷‍♀️🤣

één jaar geleden

Moeilijk plekje = moedervlekje Pimpelpaasje = Sinterklaasje Dennisappel = dennenappel (we kennen best veel Dennissen 😂)

één jaar geleden

Pinguïn = pingping Stokstaartje = staartjes Tomaat = maat Politie/brandweer/ambulance = tatuuutatuu Hij vraagt vaak waar papa is. Meestal zeg ik dat papa werken is. Laatst was zn papa naar de voetbal. Dus ik zei dat papa bij de voetbal was. Zegt hij: nee, papa werken, altijd!

één jaar geleden

Hier klinkt alles alsof hij Duits praat 😂 Huis = house Kapot= kapoet Beppe = baapoe Hond = hoend

één jaar geleden

Lippenstift = littetist Echt wel = et lel Wat doe je = ka doe je Speentje = tenen Hagelslag = slagroom (geen idee hoe ze daar op komt 🤷🏻‍♀️)

één jaar geleden

Mijn dochter kan de L niet uitspreken maar als ze iets leuk vindt dan roept ze dus; Neuk! Neuk!

één jaar geleden

Pipi Langkous = piepiekouw Chocolademelk = sakamelk Voor de rest weinig woorden die ze echt verkeerd zegt maar het bijzondere is dat ik voornamelijk Fries praat tegen haar en mevrouw bijna geen woord Fries spreekt maar alleen maar Nederlands. Ik heb namelijk haar ook altijd geleerd dat ik mem ben en voor haar blijf ik mama.

één jaar geleden

Na het eten zeggen wij goede bekomst. Ons zoontje probeert dat na te zeggen maar klinkt meer als oh kut. Wij moeten dan altijd een beetje grinniken waardoor ons zoontje dit ontzettend leuk vindt. Na het eten rent hij dus door het huis roepende: oh kut😦.

één jaar geleden

Olifant= ooonuh Ieniemini (van Sesamstr.)= Piepemuis Pepernoten = bonen Vooral die laatste zorgde voor enige verwarring en verdriet. "Bonen mama" en mama maar proberen te raden wat hij wilde.

één jaar geleden

Po =op Bamnam= banaan Asjiee= alsjeblieft & dankjewel Tjoet= toetje Peepoow= pepernoot

één jaar geleden

De gekste uitspraken is ze alweer mee gestopt. Appelslag = meestal hagelslag, maar soms ook appelstroop 😅 Frijen = glijden. Zei ze wel altijd goed maar is ineens veranderd. 1e keer zat ze bij opa&oma op bed. “Opa wil op je benen frijen” Toen verschoten we allemaal toch wel even 🙈 Gelukkig bedoelde ze gewoon dat opa een glijbaan moest maken haha

één jaar geleden

Kriebelen = piemelen en pinguïn is al heel lang wiewie, en dat klinkt zo schattig met dat hoge stemmetje dat wel het niet zo vaak verbeteren 🙈 En nog heeel veel meer versprekingen tussen zijn eigen bedachte taaltje door dat meestal ik de enige ben die hem beetje verstaat😅

één jaar geleden

Grappig al die variaties op pepernoot! Bij ons is het pepetoot, ze roept er ook altijd kaas achteraan, wat Sinterklaas betekent :)

één jaar geleden

Reactie op Luzy

Grappig al die variaties op pepernoot! Bij ons is het pepetoot, ze roept er ...
Hier heeft ze juist door dat het woord noot erin zit. “Ivia wilt nootje eten. Nee niet die, ik wil pepernoot” 😂

één jaar geleden

Hier helemaal geïnteresseerd in het menselijk lichaam! Papa heeft een piemel en onze dochter en ik hebben een Navia! Verder worden de tepels van de andere moeders in het zwembad tijdens het omkleden ook even luid benoemd 😂🙈

één jaar geleden

Reactie op Larissaesmee1997

Hier klinkt alles alsof hij Duits praat 😂 Huis = house Kapot= kapoet Bep ...
Hier ook #insidejoke, ze spreekt Duits met haar papa hihi

één jaar geleden

Hier veel letters die ingeslikt worden. Omate- tomaat Duiven- druiven Onijn - konijn Neeuwpop - sneeuwpop Mon- champignons Nijden - snijden Si appelte - sinasappel. Boemboemboem - pompoen Melke- melk O lui - luier Slaapie - slaapzak Nijnke - nijntje Eike - eitje Mana- banaan Zo kan ik nkg wel effe doorgaan

één jaar geleden

Reactie op Miertje08

Hier veel letters die ingeslikt worden. Omate- tomaat Duiven- druiven Oni ...
Hier is het "snijuh" en "autorijuh". Oh, en "mellek". Is weer confronterend duidelijk dat ik de enige ben die thuis Nederlands spreekt. 🙃 Mocht Hanna extra letters nodig hebben, vraag Luna maar 🤭

één jaar geleden

Mijn dochter kan de letter "K" niet uitspreken. Dus bijna al het eten is bv: Hmmm, Letter!