13 Reacties

4 jaar geleden

Yep, ik! 3 weken geleden bloed geprikt ivm aanhoudende bloedneus. Alle waardes waren iets verhoogd zag ik daags voor telefonische afspraak met gynaecoloog, nagevraagd en dit is helemaal normaal!

4 jaar geleden

Ik sta ook rond de 12000 al een hele tijd kan geen kwaad.

4 jaar geleden

Oh oke, mijne is nu 13,2.

4 jaar geleden

Ik heb ook verhoogde leukocyten, mijn mdl-arts zei dat dit komt vaker voor bij zwangere vrouwen, omdat je iets lichaamsvreemd in je lichaam hebt (baby).. je lichaam kan daar dan op reageren.. sommige vrouwen hebben zelf een licht verhoogde CRP (ontstekingswaarden).. dit is dus heel normaal en je hoeft je daar geen zorgen over te maken.

4 jaar geleden

Hey dat had ik ook. Was ook al even wezen sneupen op ome Google, maar volgens mij is het niet erg. Bij mij was het trouwens de neurtrof.gran te hoog. Maar las dat dit ook gaat over witte bloedcellen 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Heel normaal dat je leukocyten wat hoger zijn tijdens je zwangerschap, niks om je zorgen over te maken (ik ben analist op een ziekenhuis laboratorium 😉)

2 jaar geleden

Reactie op Marssie89

Heel normaal dat je leukocyten wat hoger zijn tijdens je zwangerschap, niks ...
Heb net een topic geplaatst. Bij mij zijn ze ook iets verhoogd (eerste keer 11 en tweede keer 12 met 1 week verschil). Wanneer spreek je dan van echt te hoog? Past dit gewoon in een zwangerschap?

2 jaar geleden

Reactie op Marssie89

Heel normaal dat je leukocyten wat hoger zijn tijdens je zwangerschap, niks ...
En dan bedoel ik te hoof bij bijv een infectie😁

2 jaar geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

En dan bedoel ik te hoof bij bijv een infectie😁
Sorry, ik zie je berichtje nu pas. Interpretatie is vaak wat lastig bij zwangere dames. Maar de referentiewaarden voor een 'normaal' gezond persoon loopt tot 10 ( kan verschillen per laboratorium) . Dus 11 en 12 is niet hoog. Ik weet nog dat bij mijn eerste zwangerschap ik continue rond de 14 zat en bij mijn 2e zwangerschap ( tweeling) rond de 9. Zolang jij je niet ziek gaat voelen zou ik me er niet te druk over maken

2 jaar geleden

Altijd een blaasontsteking wel eerst uitsluiten. Dan komt iets vaker bij zwangeren voor

2 jaar geleden

Ik zit rond 136 momenteel 🤷🏽‍♀️ plaatepitheelcellen ook te hoog.

10 maanden geleden

Beetje laat bericht, maar misschien handig voor andere lezers. Ik heb ze in zwangerschappen altijd rond de 13/14. Bij mijn derde en 1 na laatste zwangerschap zelfs rond de 24. Ook mijn CRP is hoger. En op t einde ben ik ook koorts gevoeliger. Puur en enkel van het zwanger zijn.