40 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Ik zou zelf de baby nog niet uit logeren doen, maar gewoon vroeger naar bed ...
Ik lig standaard tussen acht en negen in bed tegenwoordig 😁🙏🏼

2 jaar geleden

Een oud topic even nieuw leven in blazen. Komende donderdag hebben wij een feest van mijn moeder ze word 60 jaar. Voor ons stoere binky word dit echt te laat. Mijn schoonouders zeuren al heel lang over dat ze graag willen dat hij komt logeren. Dus toen we hoorden wat de plannen van mijn moeder haar feestje was dacht ik dan doen we dat. Inmiddels komt het moment steeds dichterbij en ik zie er zo vreselijk tegenop. Ik zie allemaal beren op de weg en heb de meeste gekke dromen. Ik heb echt al meerdere keren een huilbui hierdoor gehad (ik ben ook zwanger van de 2de, dat helpt qua tranen vast niet mee). Mijn partner zegt me rlte begrijpen maar ik denk dat hij hoe graag hij ook zou willen nog niet een kwart van mijn zorgen voelt. Pffff ik zou wel een zeikmoeder zijn maar liefst blaas ik het hele logeerpartijtje af en duik ik lekker samen met hem vroeg het bed in.... Hoe ga ik dit ooit kunnen doen????

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Een oud topic even nieuw leven in blazen. Komende donderdag hebben wij een ...
Wat zit je allemaal dwars? En waar maak je je zorgen over?

2 jaar geleden

Reactie op Ninanienke

Wat zit je allemaal dwars? En waar maak je je zorgen over?
Ik ben vooral bang dat ventje niet goed in slaap valt en mijn schoonouders dan omdat ze het zo graag willen te lang blijven proberen in plaats van ons gewoon te bellen als het niet wilt. Logeren moet leuk zijn niet een verplichting. Daarnaast zie ik heel erg op tegen het alleen wakker worden. Mijn partner is werken (vroege dienst) en tja ventje is er dan dus ook niet. Lijkt me echt heel naar zo alleen.

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Ik ben vooral bang dat ventje niet goed in slaap valt en mijn schoonouders ...
Is het een optie dat hij ergens anders gaat logeren? Iemand bij wie je er wel vertrouwen in hebt dat ze contact opnemen? Of dat je ook bij je schoonouders (of het andere adres) slaapt zodat je toch samen wakker wordt? Hier was het trouwens de eerste keer logeren (met 9 maanden) nodig dat ze belden. Hij ging echt niet slapen, was niet in paniek of van slag, hij ging gewoon niet slapen. We hebben hem toen opgehaald en thuis in bed gelegd. Daarna nog 4 keer wezen logeren (toen hij wel weer een stuk ouder was) en dat ging iedere keer heel goed, hij sliep beter dan thuis. Maar het is wel belangrijk dat je er zelf ook vertrouwen in hebt, het is inderdaad geen verplichting en ook niet voor de entertainment van opa en oma

2 jaar geleden

Ik denk dat je moet bedenken... wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat je gebeld wordt en hem op moet halen... Dat lijkt me niet zo erg. Je kunt er ook voor kiezen hem daar te laten slapen en bij het naar huis gaan even contacten of hij slaapt of je schoonouders vragen of ze willen zeggen wanneer hij slaapt. Dan kun je er altijd voor kiezen om hem op te halen. Hier al heel vaak wezen logeren vanaf 7mnd bij mijn ouders en 9/10 keer gaat het fantastisch. Heel soms gaat ze huilen rond 00 of 01u. Maar m'n moeder weet haar altijd heel goed te troosten.

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Ik ben vooral bang dat ventje niet goed in slaap valt en mijn schoonouders ...
Dat alleen wakker worden begrijp ik heel goed! Onze kleine meid is nu 4 keer uit logeren geweest en dat vond ik 's morgens heel saai! Maar je kunt je wel lekker nog een keer omdraaien in bed 😊. Wat betreft het in slaap vallen, dat lukt je schoonouders vast wel! En misschien gaat het wel gewoon heel goed? Ik zou zeggen: lekker gaan genieten van je feestje en je mannetje lekker door opa en oma laten verwennen!

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Ik denk dat je moet bedenken... wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat ...
Als ik 100% zeker zou weten dat ze me zouden bellen zou dat inderdaad minder een probleem zijn. Maar ze willen zo graag dat hij komt logeren dat ik bang ben dat ze maar blijven aan doen en dus juist niet bellen als het niet lukt. Ik mis daarin een stukje vertrouwen omdat ze al vanaf zijn eerste kerst iedereen keer zeuren dat we hem wel daar kunnen laten slapen etc.

2 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Is het een optie dat hij ergens anders gaat logeren? Iemand bij wie je er w ...
Nouja de meeste mensen in wie ik meer vertrouwen heb zijn op het feest of op vakantie. Daarnaast denk ik dat mijn schoonouders op zijn zachtst gezegd erg teleurgesteld zijn als ze merken dat hij elders gaat slapen. Ik heb ook al gevraagd of ze niet gewoon bij ons konden oppassen dat hij vanuit het feest met hun mee naar ons huis zou gaan en dat ze hem lekker daar in bedje leggen en dat wij het dan gewoon weer overnemen. Maar dat vonden ze onzin kon die net zo goed bij hun slapen hoefde zij ook niet extra op te blijven.

2 jaar geleden

Mijn zoontje gaat vanaf 4 maanden uit logeren, en ik herken het er tegen op zien heel erg. Vond het vreselijk, maar het was ook echt iets waar ik doorheen moest. Bovendien vindt hij het zelf ook helemaal geweldig! Bedenk je inderdaad wat het ergste is dat er kan gebeuren. Opa en oma houden veel van hem lijkt me en zullen goed voor hem zorgen. En misschien slaapt hij een nachtje minder goed dan thuis, dan is dat ook te overzien denk ik. Guus slaapt bij opa en oma trouwens vaak beter dan thuis 😉

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Als ik 100% zeker zou weten dat ze me zouden bellen zou dat inderdaad minde ...
Ik denk dat heel veel opa's en oma's heel heel graag willen oppassen. Maar of dat direct betekent dat ze niet zullen bellen... Stel dat het ze niet direct lukt, dan heb je een kindje dat iets langer op is. Wie weet lukt het bij de 2e keer naar bed brengen bv wel. Dan is het allerergste dat hij iets oververmoeid is. Stel dat het helemaal niet lukt dan zullen ze vast bellen, want dan gaat hun eigen nachtrust er ook aan. En stel dat je kindje even overstuur is bij het naar bed brengen of overstuur wakker wordt bijvoorbeeld. Ook dat is geen ramp. Ze zullen echt nog wel vaker overstuur raken. Ik kan me voorstellen dat het spannend is, helemaal nu je daadwerkelijk oppas nodig hebt. Niet een tip waar je nu precies wat aan hebt, maar volgende keer kun je zoiets beter een keertje proberen, wanneer je zelf lekker niks hebt. Ik snap heel goed dat je schoonouders liever laten logeren dan bij jullie oppassen. Als ik bedenk hoe vaak onze kindjes gaan logeren bij m'n ouders en hoe vaak ze dus anders tot in de late uurtjes bij ons op zitten... Nu kunnen ze gewoon op hun eigen tijd naar bed in hun eigen huis. Ik zou dus echt zeggen, probeer het gewoon. Dan weet je hoe het is en of je het prettig vind. Ik vond het de eerste keer ook heel spannend, maar nu is het echt heerlijk! En onze kindjes hebben er zo ontzettend veel plezier!

2 jaar geleden

Ik denk inderdaad dat het het belangrijkste is om je te beseffen hoeveel opa en oma van je zoontje houden. En ze zullen echt hun uiterste best doen voor hem. Ook zij kunnen troosten bij tranen (hier is oma vaak zelfs eerste keus😅), en als het slapen niet direct lukt haalt hij dat de volgende dag gewoon in. Zo werkt dat bij jou, dus bij de kleine ook. Zelf vind ik het fijn om te weten hoe het met ‘m gaat, dus ik hou wel contact bij het logeren. Maar ophalen heb ik nog nooit gedaan, uiteindelijk valt hij echt wel in slaap en waarschijnlijk gaat dat zelfs gewoon goed. Misschien nog een poging waard, maar misschien kun je hem eerst daar eerst een dutje overdag laten doen om te oefenen? Dan heeft hij er al een slaapje gedaan dus is het minder nieuw, en heb jij misschien iets meer vertrouwen? Succes, en ze houden van hem dus ze doen echt hun best! 😘

2 jaar geleden

Thanx voor alle reacties. Hij heeft daar al eens in de middag geslapen, ging ook moeizaam. Maar we gaan het in elk geval proberen. Hoe moeilijk ik het ook vind. Gok dat ik zelf erg weinig zal slapen.

2 jaar geleden

Hey je hebt al heel veel reacties maar ik snap je heel goed. Maud heeft inmiddels 3keer bij schoonfamilie geslapen. Bij mijn ouders wel vaker die wonen naast ons en passen ook 1 x week op. Was ook vooral bang dat ze niet ging slapen en 1e x heb ik ook echt niet goed geslapen steeds wakker en afvragen hoe het zou gaan. Gelukkig had ze wel ap gedaan dat ze lekker lag te slapen. Bij hun ging het heel goed en heeft zelfs tot 9uur geslapen. 2e x bij andere schoonzus hebben zelf 2 jonge kinderen wou ze niet slapen daar heeft ze eerst tussen hun in gelegen tot hun oudste zoon kwam ging zwager met hun zoon op logeer bed liggen en schoonzus met maud in bed. Dus die hebben minder nachtje gehad denk ik😅 maar ze heeft wel hele nacht geslapen. Echt komt heus wel goed loslaten is moeilijk je hebt hooguit een vermoeid kind terug maar jou schoonouders zullen er echt wel goed oppassen. Vraag of ze foto's sturen en je op de hoogte houden . Verder lekker genieten van een feestje zonder kind.

2 jaar geleden

Onze zoontje wordt in November al 2jaar en nog nooit zonder ons geslapen. Bij oma’s slaapt hij overdag op de bank of bed. ‘S nachts tussen ons. Dat is de reden dat hij nog nooit ‘s nachts is gaan logeren. Omdat ik ze niet lastig nacht wil bezorgen.Ze vragen steeds vaker maar nog niet aan toe gekomen. Dus we zijn al twee jaar niet ‘s avonds uit eten geweest. Wat heb ik dat gemist…

2 jaar geleden

Die van ons wordt 2 jaar in november. Hij heeft al wel 10x geslapen bij mijn ouders i.v.m. oppassen en langere reisafstand. Aangezien ik vroeg moet beginnen en m'n ouders niet altijd die afstand willen rijden, blijft hij daar slapen. Het is wel vreemd, maar hij vindt het prima daar. 😀

2 jaar geleden

Hier heeft hij wel al paar X overnachtingen gedaan bij de grootouders. Dat hij s'nachts dan ook wakker wordt, tja. Dat is nog een werkpuntje. Maar de ene nacht gaat het wel goed, de andere niet. Vooral nu met deze blijvende warmte.. Ik heb bv kunnen geven tot hij ongeveer 6m was, al had ik het liever iets langer gewillen. Opzich kan je dan best wel een voorraad bv maken en de nodige nachten toch kolven.

2 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Hier heeft hij wel al paar X overnachtingen gedaan bij de grootouders. Dat ...
Bij deze leeftijd is kolven niet echt meer een ding. Ik kan nog prima kolven, maar mijn zoontje wil geen fles meer. Hij drinkt dan water

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt elke week 1 nachtje bij mijn ouders al vanaf ik weer moest gaan werken. Mijn ouders wonen op een uur rijden en ik zie mijn ouders en onze zoon volop genieten.

2 jaar geleden

Hoe is het gegaan?