Mijn dochter is 15 maanden en helaas wilt lopen nog steeds niet lukken. Ze vertikt het en gaat meteen op haar billen zitten en kruipen. Wel staat ze los maar als ze het doorheeft schrikt ze en pakt ze snel de rand van de box/tafel. Ik was zelf anderhalf toen ik begon met lopen en mijn oma zelfs 20(!) maanden, en daar is het ook mee goed gekomen. Wie heeft er ook een kindje die nog niet aan lopen toe is? Soms voel ik mij er erg alleen in. 🙈
Update: Ze heeft haar eerste stappen gezet deze week! Maar je merkt echt dat ze moeite heeft om haar evenwicht te houden.. In ieder geval, het is gelukt! 😍
Dat kon die van ons ook pas toen ze kon lopen hoor... Overigens heeft ze vandaag voor het eerst vannuit zichzelf ook opgestaan( nergens aan vastgehouden) en gelopen, dat deed ze dus ook nog niet. Ineens gaat speeltjes pakken van de vloer veel makkelijker. Ze loopt nu de. Week of 3 door het huis
Vicky liep een paar dagen voor haar eerste verjaardag ineens. Daarvoor met een loopwagentje. Zeggen mensen: "Oh dat is hartstikke snel!"
Maar ze zegt vooralsnog bijna geen woord. Behalve "Mama"
Alle ontwikkelingen gaan anders. Ik zou mij geen zorgen maken.
😘
Ik heb gehoord dat kinderen die langzaam gaan lopen snel leren praten weet ...
Andersom klopt hier wel bij onze dochter. Liep nog voor 10 maanden, maar ze zegt nog heel weinig nu. Oudste liep net na zijn eerste verjaardag en praten volgens mij niet bijzonder snel, maar ook niet langzaam. Zei een stuk meer rond deze leeftijd in iedergeval.
Mijn zoontje zette vrijdag zn eerste losse stapjes. Wij trots en hij nog trotser. Vervolgens wil hij geen stap meer los zetten en zelfs niet meer los staan😖
Onze dochter is morgen 16 maanden en loopt ook nog niet los! Wel langs de tafel en achter een wagentje en aan de hand loopt ze ook lekker mee. Heel af en toe wil ze toevallig 2 stapjes los zetten of ze gaat staan zonder zich ergens aan vast te houden. Maar da's dan puur toeval 😅 haar vader liep voor zijn eerste jaar al.. weet ook niet of je daar nou per se blij mee moet zijn, hoor 😂 ik maak me zelf niet echt zorgen. Elk kind is anders 😉 en iedereen ontwikkeld op zijn of haar manier 😊 komt echt wel goed!😁
Vandaag is de knop eindelijk om hij ons ventje! Hij kon het eigenlijk al een tijdje maar durfde niet. Vanmorgen bij een binnenspeeltuin geweest en sinds dien doet hij niks anders meer dan lopen! Zo enorm trots!!!