15 Reacties

3 jaar geleden

En ik let uiteraard op de randjes aan de zijkant eruit, piemeltje omlaag.

3 jaar geleden

Maatje 3 gewoon even proberen of terug naar maat 1 ?

3 jaar geleden

Onze zoon is ook 5.5 kilo. Ik gebruik nu maat 3. Maat 2 gaat maat tot 6 kilo en dat zijn ze nu bijna. Maat 3 is vabaf 4 kilo. Het is normaal dat t te groot lijkt..ik trek de plakstrips over elkaar heen. Kan prima en is echt niet te strak

3 jaar geleden

Onze jongen weegt op dit moment ongeveer 5,8 kilo bij 9 weken. Had zo’n 2 weken terug hetzelfde probleem. Toen overgestapt op maat 3 van de Kruidvat, nu geen lekkages meer!

3 jaar geleden

Toch overstappen naar maatje 3

3 jaar geleden

Je kan ook maat 2 van pampers proberen die vallen net wat ruimer

3 jaar geleden

Wij zijn om dezelfde reden overgestapt naar kruidvat maat 3. Onze meid was toen ook al bijna 6 kilo. Daarna geen lekkages meer.

3 jaar geleden

Ik zou maat 3 eens proberen, als dat niet werkt eens kijken met een romper die onderaan niet te strak zit.

3 jaar geleden

Grotere romper aan die dus minder strak zit, en aan de achterkant de luier 1cm naar binnen vouwen. Het boven randje dus.

3 jaar geleden

De luier moet aan de onderkant wel ruimte hebben, een beetje hangen als een zak. Rond de beentjes moet het strak zitten (1 vinger ruimte qua veren van het elastiek). Randjes bij de benen goed naar binnen (in de liezen) en naar buiten vouwen (op het beentje). Piemeltje goed naar beneden houden als je de luier dicht vouwt. Voor mijn zoontje werkte Zwitsal luiers het beste. Andere merken hadden niet de juiste pasvorm, waardoor ik kleertjes bleef boenen. M'n zoontje was best bol en poepte en plaste veel per keer.

3 jaar geleden

Ik had ook altijd aan dezelfde kant als het door lekte. Ik ben de strips andersom dicht gaan maken. Dus eerst deed ik eerst rechter strip en dan links dicht. Links lekte altijd. Nu eerst links dicht en dan pas rechts. En is nog maar zelden voorgekomen. Komt misschien doordat ik toch een randje niet helemaal goed deed (links zat aan de muur kant, dus op gevoel dicht).

3 jaar geleden

Wij gebruikte eerst ook de Kruidvat luiers en hadden af en toe ook een ongelukje (met name met poep). Gebruiken nu de Etos luiers en hebben dat niet meer gehad.

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Ik had ook altijd aan dezelfde kant als het door lekte. Ik ben de strips an ...
Ohh dit herken ik wel en sinds ik het andersom doe gaat het beter. Zo toevallig dacht ik gewoon 🤣

3 jaar geleden

Wij hadden dat onze dochter sneller ging door lekker toen de rompers te strak gingen zitten. Groter maatje en geen last meer gehad. Ook altijd de 'lekrandjes' goed leggen bij de beentjes.