34 Reacties

2 jaar geleden

Ik herken het vooral met (trap) lopen. En vooral richting mij, bij papa niet of een heel stuk minder. Geen tips, maar ik probeer zo min mogelijk toe te geven, maar irritant is het zeker

2 jaar geleden

Wij zijn hier ook in de fase gekomen dat bij alles "helpen" wordt gezegd. Of dat we mee moeten lopen. Inderdaad super irritant. Soms geef ik eraan toe, soms niet, dan wordt het janken en negeer ik dat🙈

2 jaar geleden

Mijn kind kan nog niet praten en nog niet puzzelen.😅 Dus ik zou zeggen; Proberen te laten gaan. Fases fases fases. Maar misschien dat ik tegen die tijd dat Bibi praat ook weer even dit topic ga opzoeken.

2 jaar geleden

Mijn dochter had het een paar maanden geleden ook. Ondertussen zwanger van de 2e, dus ik vond het ook echt irritant 😅 is nu wel echt veel minder, dus ik denk idd een fase!

2 jaar geleden

Echt een fase helaas.. dadelijk komt de fase: zelluf doen!! Die lijkt me eerlijk gezegd vervelender😂

2 jaar geleden

Bij ons is het de hele dag Mama, mag ik? Ik reageer er wel op, maar ook echt rete irritant. Hier begint ie gewoon te gillen als iets niet lukt. Ik ben hem aan het leren dat hij mama, helpen moet zeggen en niet gelijk gillen. Ik zeg hem ook dat hij zelf moet proberen. Of ik doe het een keer voor en zeg dan.. nu jij. Daarna houdt het wel aardig op.

VRIEND

2 jaar geleden

Hier hele dag 'kom' 'mee' en dan al met handje op zoek naar mijn hand.

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Haha hier hetzelfde 🫢

2 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Mijn kind kan nog niet praten en nog niet puzzelen.😅 Dus ik zou zeggen; Pr ...
Hier ook nog niet praten of puzzelen. 😅 Alleen wel de hele dag door DIE zeggen DIEEEEE. Dan denk ik echt Ja pak dan gewoon. Ze kijkt mij dan aan zo van pak jij het even terwijl ze het zelf kan pakken.

2 jaar geleden

Hier juist de zelf doen fase. Alles wil hij zelf doen. Uiteraard met uitzondering van de dingen waarvan ik wil dat hij het zelf doet zoals traplopen (ik ben inmiddels bijna 33 weken zwanger dus traplopen ja best pittig).

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Haha hier ook, Mama mee pelen? Kom maar mama en dat reikt ze haar handje en hoofdje heel schattig scheef🤣. Kind ga even zelf spelen 🙊😅

2 jaar geleden

Hebben wij ook heel erg gehad. Hebben toen elke keer als ze het daarna deed gezegd: Kijk Olivia kan het wel!! (Extreem blij zeggen dan he) Is ze snel over gaan nemen gelukkig.

2 jaar geleden

Haha ik las het als ik kan het wel, mama kan het niet😂

2 jaar geleden

Omg irritant vinden omdat je kind in een bepaalde fase zit sorry hoor hij weet niet beter? Mis heeft hij ergens gehoord/gezien drm doet ie het na, snap überhaupt niet dat je “irritant” vind sorry hoor echt belagelijk dit

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Momyt

Omg irritant vinden omdat je kind in een bepaalde fase zit sorry hoor hij w ...
Ik vind dit niet gek. Onze dochter zegt al een week lang 200x per dag "ook een kopje thee". Dat is gewoon best vaak en soms ontzettend grappig maar ook gegeven moment ook even irritant. Ja dat zijn fases. ze heeft ook wel eens een week "ohh neeee" geroepen. Maar omdat dit erbij hoort betekent niet dat je het niet irritant mag vinden. maar fijn dat jij het niet zo ervaart! TS, hoe is het nu, al een nieuwe zin om hele dag te zeggen?

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Ik vind dit niet gek. Onze dochter zegt al een week lang 200x per dag "ook ...
Nee, hij is er ondertussen mee gestopt. En er is geen nieuwe zin voor terug gekomen🥳

2 jaar geleden

Reactie op Momyt

Omg irritant vinden omdat je kind in een bepaalde fase zit sorry hoor hij w ...
Alsof het ouderschap alleen maar leuk is

2 jaar geleden

Reactie op Momyt

Dat je bepaalde aspecten irritant vind betekent niet dat je niet van het ouderschap kunt genieten, geen goede ouder bent, je kind niet voldoende liefde geeft of geen kinderen moet "nemen".

2 jaar geleden

Reactie op Momyt

Ehm nee, laten we vooral gewoon eerlijk zijn over hoe het ouderschap werkelijk is. Het is niet altijd alleen maar leuk. Wil niet zeggen dat je dan geen kinderen had moeten nemen of minder van je kinderen houdt. Doen alsof alles rozengeur en manenschijn is draagt bij aan het enorme stigma van de roze wolk. Dat laat moeders zich onnodig eenzaam en somber voelen.

2 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Ehm nee, laten we vooral gewoon eerlijk zijn over hoe het ouderschap werkel ...
Nou dat vind ik persoonlijk wel zwaar opgenomen nogmaals niets op tegen dat moederschap ook zwaar kan zijn bedoel ben zelf ook moeder maar de manier van uiten kan ik me een beetje aan ergeren snap je. “Ik begin het beetje irritant te vinden” Nou Well denk dt deze meid te jong moeder is geworden…. Ik mag m’n mening hier over kwijt tog