292 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Suusama

Nee, een verloskundige praktijk in de buurt gezocht...
Echt wel rot zeg... zoiets wil je gewoon samen mee maken! 😘

4 jaar geleden

Reactie op MdK-24

Wij kregen het bericht net ook.. Eigenlijk zouden we maandag samen naar de ...
Dat is een goede! Mijn man zei nog: verzetten twee weken? Maar ik wil ook echt even horen dat het goed is en het hartje zien ❤️... dat begrijpt hij gelukkig ook.

4 jaar geleden

Waarom is dit dan? Als jij of je man dan toch geen ziekte verschijnselen hebben of niezen, hoesten of koorts dan is er toch geen risico? Ik zou het nog x goed navragen hoor... tuurlijk wil je hem erbij hebben en voor hem is dat toch ook fijn. Hopelijk is dit niet zo voor jou en de rest van ons. Ik zou t wel nog voor de zekerheid navragen als ik jou was. Sterkte.

4 jaar geleden

Bij mij ook zo . Maandag eerste echo en mijn man mag niet mee 😭😭 erg , heel erg !

4 jaar geleden

Mijn eerste echo is in t ziekenhuis vanwege een iui traject. Ik woon in Brabant en kreeg van het ziekenhuis bericht dat ze een aantal afspraken zullen afzeggen. Verder dus niet gehoord. Kunnen ze wel de eerste afspraak afzeggen? Is dat niet van medisch belang?

4 jaar geleden

Ik werk zelf als verloskundige, heb een eigen praktijk met 2 anderen. Wij hanteren de regel Max 1 persoon extra en geen kinderen. Heel vervelend voor je dat je alleen moet gaan, begrijpelijk dat je er verdrietig door bent!!

4 jaar geleden

Regio purmerend mag de partner gelukkig wel gewoon mee. Ik moet er niet aan denken om de eerste echo in mn eentje te moeten doen😢

4 jaar geleden

Ik heb mn verloslundige geappt nadat hun praktijk hetzelfde bericht op FB had gezet. Ik heb gevraagd om uitstel,omdat het onze alereerste echo ooit is en we dit heel graag samen willen meemaken. Ze gaf aan dat het richtlijnen zijn vanuit de beroepsorganisatie KNOV, maar dat we toch gewoon samen welkom zijn als we geen symptomen hebben gelukkig! Wel heel verdrietig als dat voor jullie niey geldt 😔

4 jaar geleden

Mijn vroege echo werd afgelopen vrijdag afgebeld door de vk, ook echt ontroostbaar. Een moment waar je zo naar uit kijkt...ik ben gaan bellen en internetten met een aantal echo praktijken en kan en mag nu samen met mijn vriend as maandag ergens terecht. De termijn echo mag wel doorgaan bij onze eigen vk.

4 jaar geleden

Ik heb mn verloslundige geappt nadat hun praktijk hetzelfde bericht op FB h ...
Dan ga ik verder zoeken! Maandag bel ik ze allemaal af! Desnoods rij ik er een stuk voor!

4 jaar geleden

Hier ook inderdaad. Ik heb zelf ook net een huilbui achter de rug, want de laatste keer dat ik alleen naar een echo ging kreeg ik te horen dat ons kindje een afwijking had en hierdoor geen overlevingskans. Op dat moment voelde ik me zo verdrietig en eenzaam, omdat ik tegen mijn man had gezegd dat ik wel even alleen zou zijn. Nu zijn we weer in verwachting en alles is al zo ontzettend spannend en emotineel na alles wat we hebben meegemaakt. Ik heb mijn man echt nodig.

4 jaar geleden

Reactie op Mamsie2

Waarom is dit dan? Als jij of je man dan toch geen ziekte verschijnselen he ...
Ook als je geen verschijnselen hebt kun je drager zijn van het virus en dit dus overbrengen aan de verloskundige. Met zo min mogelijk afspraken is de kans dat hij/zij ziek wordt zo klein mogelijk.

4 jaar geleden

Maar als je partner een risico is en dus niet mee mag dan ben jij dat toch ook automatisch ? Je leeft toch samen in de meeste gevallen? Ik snap die maatregel niet helemaal...jij wel maar je partner niet...

4 jaar geleden

Reactie op Suusama

Dat is een goede! Mijn man zei nog: verzetten twee weken? Maar ik wil ook e ...
Ik probeer mezelf te zeggen dat als er geen andere tekenen zijn ik er vanuit moet gaan dat ons kindje lekker veilig zit bij mij. Tegen de tijd dat hij/zij mag komen is deze horror als het goed is weer voorbij!!

4 jaar geleden

Reactie op Mylene90

Maar als je partner een risico is en dus niet mee mag dan ben jij dat toch ...
Ik vind het ook zo bizar. We zijn inderdaad 1. Liggen iedere nacht naast elkaar en zoenen elkaar. Heb een hoop begrip voor maatregelen, zou ook geen extra mensen meenemen, maar deze....

4 jaar geleden

Reactie op Mylene90

Maar als je partner een risico is en dus niet mee mag dan ben jij dat toch ...
Bij ons mag de zwangere ook alleen komen voor het medisch noodzakelijke. Van jouw man hoeft er niks fysiek gecontroleerd te worden, bij jou wel om jouw gezondheid en die van je kindje te kunnen controleren. Als je partner het heeft jij misschien ook, maar misschien ook niet. Ze kunnen geen risico nemen. Stel ke voor dat er over een paar weken geen verloskundige is, omdat die corona heeft. Dan zijn we verder van huis. Daarom moeten ze nu het zekere voor het onzekere nemen.

4 jaar geleden

Reactie op MdK-24

Ook als je geen verschijnselen hebt kun je drager zijn van het virus en dit ...
Wat vervelend zeg ik hoop dat dit alles snel voorbij is. Het is natuurlijk goed dat ze extra op hun hoede zijn maar ik denk persoonlijk dat het contact tussen jou en de verloskundige grotere risico's met zich meebrengt dan een man die op 2 meter afstand mee kijkt. Maar dat is ook mijn onbegrip en teleurstelling als ze dit echt overal zo gaan doen. Ik woon zelf in noord Brabant en heb 26 maart mijn eerste echo.. Ik ben benieuwd of ze dat hier dan ook moeten doen.. maarja beter dat dan corona oplopen zullen we maar zeggen..

4 jaar geleden

Reactie op Mamsie2

Wat vervelend zeg ik hoop dat dit alles snel voorbij is. Het is natuurlijk ...
Dat is ook een groter risico lijkt me, maar wel medisch gezien noodzakelijk. Daarom laten ze dat wel doorgaan (Bij ons allern buikcontrole, bloeddruk, termijnecho en 20wkn-echo op de praktijk. Alle vragen etc alleen telefonisch).

4 jaar geleden

Helaas vandaag hetzelfde mailtje ontvangen. Ik mag hopen dat de afspraak wel doorgaat, want ik las ook dat ze sommige afspraken verzetten. Ik ben dan precies 8 weken en dat wordt mijn eerste echo, dus ik neem aan dat het wel door kan gaan. Dan helaas wel via facetime met mijn vriend in de auto (daar blijft hij dan wachten). Echt heel erg de hele situatie met het coronavirus.

4 jaar geleden

Wat erg... sterkte en succes met hopelijk een alternatief vinden. Zag dat je uit Apeldoorn komt, zelf geboren en opgegroeid daar, nu woon ik in provincie Groningen.