37 Reacties
2 jaar geleden
Heb een matras beschermer van de IKEA eromheen zitten een molton daar nog een los matras beschermer en dan het hoeslaken.
Hoeslaken verschoon ik elke week en de losse 1x in de 2 maanden en de andere als ik het matras omdraai 1x per maand
Nog nooit dat het matras vies is geworden wel ooit helemaal moeten verschonen of in delen
2 jaar geleden
Wij hebben een aerosleepmatras en dat is meteen automatisch zo'n matrasbeschermer. Ideaal! Laatst 2x buikgriep hier in huis, maar matras is nog perfect schoon gebleven. We hadden al een 2e matras voor nr 2 die op komst is. Dus we hadden al 2 van die matjes. En konden ze dus mooi afwisselen. Nu hebben we zo'n los matje erbij gekocht, zodat we er 3 hebben. 1 altijd reserve...
2 jaar geleden
Wij hebben een bedje van 70x140cm en de matrasbeschermer is ook kleiner, aan allebei de kanten een stuk ‘te kort’. Ik heb gezocht naar een matrasbeschermer die het hele matrasje bedenkt maar die zijn er niet ivm veiligheid idd. Volgens mij heeft het iets met verstikkingsgevaar te maken als het hele matrasje bedekt is. De enige tip die ik heb.. koop een flacon textielreiniger voor meubels. Wel prijzig, €25,- ofzo, maar de vlekken gaan er wel uit.
2 jaar geleden
Het gaat me ook niet om het matras... dat is gewoon een laag schuim. Doekje erover en die is schoon. Maar die tijk heeft hier 2 dagen gehangen voordat ie pas een beetje droog begon te worden. En in die tussentijd zit er dus geen tijk om het matras 😏
2 jaar geleden
Het gaat me ook niet om het matras... dat is gewoon een laag schuim. Doekje ...
Sorry, dan heb ik je vraag verkeerd begrepen denk ik. Ik dacht dat je een oplossing zocht voor de te kleine matrasbeschermer. Ik gebruik dan die spray zodat niet de hele tijk gewassen hoeft te worden. Ik hoop dat je de oplossing vindt want het is inderdaad vervelend.
2 jaar geleden
Ik vraag mij ook af of die waterdichte moltons inmiddels wel mogen. Heb er ook een liggen. Had precies hetzelfde als jou met spugen.
Offtopic is ze inmiddels weer de oude? 😊
2 jaar geleden
Ik vraag mij ook af of die waterdichte moltons inmiddels wel mogen. Heb er ...
Ja gelukkig wel. Maar echt een week lang niks gegeten en amper gedronken. We zijn maar flessen dreumesmelk gaan geven zodat ze nog iets binnenkreeg. Die gingen er nog redelijk goed in. En het is al geen spekkie dus was bang dat ze veel zou afvallen.
Ze is de schade echt flink aan het inhalen nu🤣 ze eet me nog arm.
2 jaar geleden
Sorry, dan heb ik je vraag verkeerd begrepen denk ik. Ik dacht dat je een o ...
Tsja die tijk was echt wel behoorlijk nat dus die moest echt wel gewassen. Die zure lucht ook 🤢
2 jaar geleden
Reactie op Nancy96
Ik heb aerosleep protect matrasbeschermer. Deze leg je op het matras (bedek ...
Aerosleep is niet mijn ding 😊 maar bedankt voor je top.
2 jaar geleden
Reactie op Nancy96
Mag ik vragen waarom?
Ik vind het te duur en pure verkooppraatjes. Nieuwe onzekere ouders bang maken door enge verhalen als ze geen aerosleep aanschaffen.
Maar ieder z'n ding he 😉
2 jaar geleden
Ik vind het te duur en pure verkooppraatjes. Nieuwe onzekere ouders bang m ...
Ik snap je punt zeer zeker! Ik vind het het geld wel dubbel en dwars waard alleen al vanwege het feit dat het matrasje als nieuw blijft met al die spuug en spuit/doorlek ongelukjes. Dat was bij ons ook voornaamste reden van aanschaf. Een matrashoes die waterdicht is, zorgt dat vocht van luier- en spuugongelukjes niet in de tijk van het matrasje trekt. Het vocht kan dan geen kant op en het vocht op het matrasje bij de baby blijft liggen denk dat het daarom wordt afgeraden. En ook omdat waterdichte molton niet-ventilerend en/of isolerend materiaal kan bijdragen aan het ontstaan van oververhitting. Dus dan of een wasbaar matrasje aanschaffen of af en toe vervangen.
2 jaar geleden
Wij hebben ook de aerosleep topper en voor het spugen is dat top. Maar nu is dat echt te koud voor onze zoon. Hebben jullie daar geen last van? Z'n kamer is 19 graden.
2 jaar geleden
Reactie op Elske
Zou het inmiddels niet gewoon mogen, een waterdichte molton met plastic ond ...
Tsja dat is dus precies wat ik ook denk.
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Haha wij zeiden echt precies hetzelfde! Maar alleen vanwege de matrasbesche ...
Tsja ik denk dan er zijn vast goedkopere matrasbeschermers te vinden. Hoeft niet perse van aerosleep te zijn. Ook kan aerosleep in de winter echt te koud zijn.
2 jaar geleden
Ons matras is nog goedkoper dan een aerosleep topper 😅 kan dan idd beter een reserve matras kopen maar dat is ook weer zo zo....🤭