Medisch traject

DvB28
9 dagen geleden
Volgen
Hoi allemaal. Vorige week een positieve test gehad, uiteraard erg blij! En ook vind ik het ergens ook allemaal erg spannend. Dit omdat ik al lang met een te hoge bloeddruk loop en daar inmiddels al 4 jaar voor behandeld wordt. Dit betekent voor mij dus al bij week 6 op controle bij Verloskundige. Daarna wordt ik overgenomen door gynaecoloog. Ze willen mij goed in de gaten houden en moet daarom al vroeg op controles komen. Zijn er hier meer die dit traject in moeten of dit al gehad hebben? Groetjes, Doesjka
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
Meez
8 dagen geleden
Nee, maar wel fijn dat ze jou en de zwangerschap goed opvolgen. Een te hoge bloeddruk houdt namelijk verwantschap met het HELLP syndroom toch? Succes!
  • Rapporteren
MJLD
8 dagen geleden
Hier ook een medisch (vroeggeboorte) traject, lopen via het ziekenhuis maar dus een andere reden. Morgen wordt ik gebeld welk plan het gaat worden. Om deze reden ook op tijd een eerste controle gehad en zal vaker toekomstig gecontroleerd worden
  • Rapporteren
NovemberBaby2020
8 dagen geleden
Hier alleen ervaring met hoge bloeddruk vanaf week 34 met mn vorige zwangerschap, met medicatie was het onder controle en binnen 2 maanden na de bevalling (keizersnede uit voorzorg + stuitligging) afgebouwd ennvan de medicatie af. Moest erna nog 3 maanden elke maand bloeddruk meten bij de HA als check en was weer zoals voorheen prima. Nu 6wk zwanger van de 2e, zodra mn bloeddruk weer gaat stijgen word ik overgenomen door de gynaecoloog. Ben heel benieuwd...
  • Rapporteren
DvB28
8 dagen geleden
Hier alleen ervaring met hoge bloeddruk vanaf week 34 met mn vorige zwangerschap, met medicatie was het onder controle en binnen 2 maanden na de bevalling (keizersnede uit voorzorg + stuitligging) afgebouwd ennvan de medicatie af. Moest erna nog 3 maanden elke maand bloeddruk meten bij de HA als check en was weer zoals voorheen prima. Nu 6wk zwanger van de 2e, zodra mn bloeddruk weer gaat stijgen word ik overgenomen door de gynaecoloog. Ben heel benieuwd...
Oké, Ik ben ook benieuwd. Ben vanaf vrijdag ook over gezet naar andere medicatie dat beter zou zijn tijdens de zwangerschap. Heb dus helaas 4 weken medicatie geslikt wat dus mogelijk niet goed zou zijn. Hopen dat dat geen consequenties heeft nu...
  • Rapporteren
DvB28
8 dagen geleden
Reactie op Meez
Nee, maar wel fijn dat ze jou en de zwangerschap goed opvolgen. Een te hoge bloeddruk houdt namelijk verwantschap met het HELLP syndroom toch? Succes!
Er zitten wel risico's aan..eerlijk gezegd weet ik niet goed welke allemaal. Weet alleen dat bloeddruk medicatie gebruiken de gehele zwangerschap ook niet aangeraden wordt, helaas zal ik wel moeten.
  • Rapporteren
DvB28
8 dagen geleden
Reactie op MJLD
Hier ook een medisch (vroeggeboorte) traject, lopen via het ziekenhuis maar dus een andere reden. Morgen wordt ik gebeld welk plan het gaat worden. Om deze reden ook op tijd een eerste controle gehad en zal vaker toekomstig gecontroleerd worden
Ook een spannende tijd dus. Succes!
  • Rapporteren
Lucky_lady
8 dagen geleden
Hier ook medisch .. eerste controle al gehad met 7.1 en de intake is ook al geweest..mag nu voor bloed controle.. voorlopig elke 2 weken terug voor controle en eventueel echo's
  • Rapporteren
Kaatje_D
8 dagen geleden
Wat ben ik blij dit allemaal te lezen want ik dacht dat ik enige was en begon al te twijfelen of ik nu overdrijf 😔 Ik slaap ongelooflijk slecht s'nachts: 20 keer plassen, krampen in mn darmen en misselijk. Vroeg wakker en dan overdag een wrak. Ik heb ondertussen ook het probleem dat ik niet voldoende kan eten omdat ik tijdens eten vol zit maar daardoor ook geen energie genoeg heb. Geen bloeddrukmeter in huis maar ik ken mn lichaam (ben nog in behandeling geweest bij cardio voor lage bloeddruk) en merk dat deze nu gewoon zeer laag staat. Iemand tips? Dit is eerlijk... crap 😭😭
  • Rapporteren
baby on the way..
8 dagen geleden
Dames even een vraagje. Ik heb 4 maart een terugplaatsing gehad en 17 maart positief getest. Alleen heb ik gisteren ochtend met wakker worden bloede ik.. dat is eigenlijk gelijk weer gestopt en heb ik tot nu toe alleen beetje bruine afscheiding.. kan dit de innesteling zijn? Ik ben 5weken en 4 dagen zwanger.
  • Rapporteren
Zonnetje91
8 dagen geleden
Ik loop ook onder controle bij de gynaecoloog vanwege hoge bloeddruk en trage schilklier. Ik gebruik 3x per dag 100mg labetalol. Heb een echo gehad met 6 weken en morgen moet ik terug voor controle. De arts heeft gezegd dat medicatie natuurlijk ook niet goed is. Maar dat deze medicatie wel gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. En dat dat beter is dan een hoge bloeddruk hebben
  • Rapporteren
Inaminie
7 dagen geleden
Dames even een vraagje. Ik heb 4 maart een terugplaatsing gehad en 17 maart positief getest. Alleen heb ik gisteren ochtend met wakker worden bloede ik.. dat is eigenlijk gelijk weer gestopt en heb ik tot nu toe alleen beetje bruine afscheiding.. kan dit de innesteling zijn? Ik ben 5weken en 4 dagen zwanger.
De innesteling is al na 3 a 5 dagen dus het lijkt mij niet dat het nog de innesteling kan zijn. Heb je buik krampen? Misschien is er een andere gesprongen... je kan er niks tegen doen als het fout gaat. Probeer positief te blijven en hopen op goeie afloop. Wanneer is je 1e echo?
  • Rapporteren
baby on the way..
7 dagen geleden
Reactie op Inaminie
De innesteling is al na 3 a 5 dagen dus het lijkt mij niet dat het nog de innesteling kan zijn. Heb je buik krampen? Misschien is er een andere gesprongen... je kan er niks tegen doen als het fout gaat. Probeer positief te blijven en hopen op goeie afloop. Wanneer is je 1e echo?
Dank je wel voor je reactie! Geen kramp of buikpijn. Ziekenhuis had het over innesteling maar dat lijkt mij heel sterk. Echo krijg ik pas bij 10 weken ivm corona. Ik hoop het zo🍀!!
  • Rapporteren
Inaminie
7 dagen geleden
Dank je wel voor je reactie! Geen kramp of buikpijn. Ziekenhuis had het over innesteling maar dat lijkt mij heel sterk. Echo krijg ik pas bij 10 weken ivm corona. Ik hoop het zo🍀!!
Duim voor je mee. Mijn echo is vrijdag als het goed is dan precies 7 weken. Onwijs spannend onzekerheid hoort erbij maar man man blij als de 20 weken om zijn en alles goed zit en ik de baby ga voelen
  • Rapporteren
DvB28
7 dagen geleden
Reactie op Zonnetje91
Ik loop ook onder controle bij de gynaecoloog vanwege hoge bloeddruk en trage schilklier. Ik gebruik 3x per dag 100mg labetalol. Heb een echo gehad met 6 weken en morgen moet ik terug voor controle. De arts heeft gezegd dat medicatie natuurlijk ook niet goed is. Maar dat deze medicatie wel gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. En dat dat beter is dan een hoge bloeddruk hebben
Ja, Ik heb daarom ook andere medicatie gekregen. Ik slik nu 2x daags 250 mg L-methyldopa, dit schijnt beter te zijn. Ik maf over 2 weken voor mijn eerste echo, ben dan ongeveer 6+ 2/3 dagen.
  • Rapporteren