Medische indicatie

DanaRachel
12 dagen geleden
Volgen
Als het goed is ben ik morgen 6 weken van mijn 2de kindje ( eigen telling ) . Helaas is mijn eerste kindje 31 uur na de geboorte overleden aan een hartafwijking . Heeft iemand enige idee hoe dat nu met mijn huidige zwangerschap zit ? Kan door corona pas tussen 10 en 12 weken een echo krijgen , maar hoor ik niet eerder een echo te hebben en extra ?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
8 reacties
Kleine In Aantocht
12 dagen geleden
Ik zou dit even aan de verloskundige voorleggen. Dan zou je haast wel denken dat je eerder mag.
  • Rapporteren
Dotjeziel
12 dagen geleden
Heb ook een medische indicatie ben nu 7w3d en al 2 echos gehad. Morgen ook 1
  • Rapporteren
Daniellerijke
12 dagen geleden
Ik loop daarom niet bij vk maar in het ziekenhuis bij gyn ik heb ook medische indicatie ik heb ook donderdag al mijn 2de echo. Ik.krijg ze om de 4 weken.Maar lees wel dat het bij iedere gemeente en ziekenhuis anders kan zijn. Succes
  • Rapporteren
Laum02
12 dagen geleden
Jeetje wat heftig!! En wat extra spannend nu! Is het iets erfelijks of was het "stomme pech" om het maar even zo te zeggen? Ik ben ook medisch gezien ik draagster ben van GBS (is onze oudste zoon heel ziek van geweest. 2 maanden op de NICU aan de beademing en ECMO) en ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap last van zwangerschapscholestase. Maar dit zijn pas dingen die in het derde trimester aan het licht gaan komen dus ik heb daar geen extra echo's voor. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik sowieso pas vanaf 10 a 12 weken de eerste echo. Pas bij deze zwangerschap dat ik met 9 weken al de eerste echo heb. Valt me op dat veel dames hier al super vroeg een echo hebben. Het gebeurd bij een eerdere miskraam wel vaak maar verder weet ik niet waarom er zo veel verschil in is..
  • Rapporteren
DanaRachel
12 dagen geleden
Reactie op Laum02
Jeetje wat heftig!! En wat extra spannend nu! Is het iets erfelijks of was het "stomme pech" om het maar even zo te zeggen? Ik ben ook medisch gezien ik draagster ben van GBS (is onze oudste zoon heel ziek van geweest. 2 maanden op de NICU aan de beademing en ECMO) en ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap last van zwangerschapscholestase. Maar dit zijn pas dingen die in het derde trimester aan het licht gaan komen dus ik heb daar geen extra echo's voor. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik sowieso pas vanaf 10 a 12 weken de eerste echo. Pas bij deze zwangerschap dat ik met 9 weken al de eerste echo heb. Valt me op dat veel dames hier al super vroeg een echo hebben. Het gebeurd bij een eerdere miskraam wel vaak maar verder weet ik niet waarom er zo veel verschil in is..
Het was helaas stom gezegd een bouw foutje ... ik zie ook heel veel vrouwen die zwanger zijn van de eerste met vroege echo’s vandaar dat ik dacht huh waarom ben ik dan medisch verklaard
  • Rapporteren
Chris79
12 dagen geleden
Ik heb ook een medische indicatie maar omdat ons ziekenhuis nu middenin het corona gebied ligt (uden) blijf ik voorlopig bij de vk. Maar de gynaecoloog en de vk werken nauw samen in mijn situatien. 1e echo dus bij de vk op 8 weken en ben nu 6.
  • Rapporteren
Laum02
12 dagen geleden
Reactie op DanaRachel
Het was helaas stom gezegd een bouw foutje ... ik zie ook heel veel vrouwen die zwanger zijn van de eerste met vroege echo’s vandaar dat ik dacht huh waarom ben ik dan medisch verklaard
Ik denk voor de verdere zwangerschap medisch. Er valt nu vast nog weinig te zien als er iets in de aanleg niet goed is. Waarschijnlijk heb je dan aan het einde wel extra echo's😊 Hopelijk gaat alles goed en mogen jullie een gezond kindje krijgen! πŸ€β€οΈπŸ’™
  • Rapporteren
Mamalou85
12 dagen geleden
Ik ben ook medisch vanwege een genetische afwijking. Daardoor heb ik meerdere miskramen al gehad en is de kans daarop ook hoger. Vandaar dat ik meestal rond de 7 weken een eerste echo krijg in het ziekenhuis. Alle miskramen kwamen niet vanzelf dus het is dan wel fijn om zo vroeg mogelijk te weten dat het niet of wel goed is.. Verder krijg ik in het hel traject meerdere echo's. En rond de 20 weken een GUO ipv 20 weken echo. Dan is het voor mij pas duidelijk of er genetisch gezien alles goed is.. althans dat het niet zo erg is dat een kindje niet levensvatbaar zal zijn. En na de GUO krijg ik waarschijnlijk nog steeds meer echo's maar dat staat dan los van de afwijking maar meer omdat mijn dochter behoorlijk zwaar was en met een spoedkeizersnee is gekomen.. Er zijn dus mega veel verschillende redenen om medisch te zijn. En niet alle redenen vragen om een vroege echo.. Het ziekenhuis zal wel weten wanneer iets zal moeten plaatsvinden en hoe vaak. Feit blijft wel dat je voor 6 weken eigenlijk geen echo hoeft want er zo weinig te zien dan..
  • Rapporteren