14 Reacties

2 jaar geleden

Kan ze ook niet tegen plantaardige melk?

2 jaar geleden

Ja je hebt verschillende soorten, allerlei plantaardige.

2 jaar geleden

Bananen pannenkoek kun je proberen rijst me ei en groente noodles met kip en groente?

2 jaar geleden

Heb een zoontje van 15 maanden met koemelkallergie. Ik bak altijd pannenkoeken met kokos drink staat bij de soja producten, Die eten wij dan zelf ook. Verder vinden ze hier losse pasta lekker, dus dan pureer ik de saus/groente. Je kan een keer de aardappels vervangen door pasta of rijst. Vissticks vinden ze hier ook erg lekker. Maar moet eerlijk zeggen dat wij ook wel vaak op aardappels/vlees/groente uitkomen. Niks mis mee toch, groente genoeg om te variëren..

2 jaar geleden

Bedankt voor de tips 😍

2 jaar geleden

Bij ons eet dochter bijna altijd met de pot mee.. afgelopen week hebben we gegeten; - rijst met kip en curry (kokosmelk) - krieltjes broccoli en vegaburger(op basis van soja) - pasta met groente, rode saus en gehakt - pasta, spinazie en vissticks - risotto met tomaatjes - soep met broodjes Er is zooo veel wat ze gewoon wel kunnen eten 😁 even je weg in zoeken en dan komt het goed

2 jaar geleden

Luna heeft ook koemelkallergie en naast avg en pasta met tomatensaus ook pompoensoep, kip-kerrie en risotto meegegeten bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Oh, en champignonnenpasta. Met een roomsausje van haver cuisine (van Oatly geloof ik).

2 jaar geleden

hoi, ik weer niet of ze nog meer allergieen heeft. Maar anders zoeken op vegan recepten, daar zit ook geen koemelk in. Bijv voor vegan pannekoeken dan vind je veel. Maar misschien kan je daar ook verdere inspiratie opdoen. Hier bezig van neocate met de melkladder opbouwen en dat lijkt goed te gaan 🤞.

2 jaar geleden

Pannenkoekentip: kun je ze ook met spa rood maken of sojamelk IPV gewone melk. En vooral geen pakjes en zakjes daar zit stiekem ergens melk in ook onder andere namen. Probeer zo links en rechts wat andere recepten. In eens helemaal anders koken is lastig.

2 jaar geleden

Ik eet/drink zelf al zo'n 20 jaar geen koemelk dus ik zie echt dit probleem niet meer😂, bizar hoe dat werkt hé. Alles waar je koemelk voor nodig hebt kun je gewoon vervangen met een plantaardige melk. Dus soja, haver, amandel, rijst of een andere optie. Verder eten wij hier zelden aardappelen/vlees. Pasta kun je ook maken met een groene pesto en niet teveel/geen tomaten. Of gerechten met rijst, couscous, amarant, risotto..

2 jaar geleden

En kale pasta? Evt met groente/gehakt van van voor je de tomatensaus erbij hebt gedaan? Hier ging ze de saus ineens eten toen ik haar leerde dat je de pasta erin kan dopen 😅 Melk is super te vervangen door plantaardige varianten. Bij de AH hebben ze ook creme fraiche op haverbasis (huismerk). Naast avg hebben we de afgelopen dagen gegeten: - rijst met Limburgs zuurvlees en snijbonen - taco’s 🌮 (restje vlees/groente doe ik voor haar in de vriezer en krijgt ze later met pasta) - andijviestamppot (met zoete ipv normale aardappel) - zoete aardappel, pastinaak & parelui uit de oven

2 jaar geleden

Dit recept staat oa voor komende week op de planning. De melk vervang ik door This is not milk van Alpro en de boter door Vioblock https://crisp.nl/app/recipe/620

2 jaar geleden

Nou ons meisje is heerlijk aant het eten van de macaroni met doperwten en gehakt balletjes 😍😍😍😍😍