12 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Inge1992
Ik wil de kleine graag mee laten eten. Maar hier is het probleem dat hij ro ...
Hier doen we dat niet zo hoor, want hij eet gelijk met ons.
Maar misschien een prakje van wat jullie zelf de dag ervoor hebben gegeten en dan opwarmen?
Geen idee of dat handig is, maar was het eerst waar ik aan dacht☺️
4 jaar geleden
Hier is vooral pasta met zelfgemaakte bolognesesaus een succes.
Doe dan de honig spaghettini voor de kleine, die krijgt hij goed weg en hoef je maar 4 min te koken.
en de saus maak ik zoals ik altijd doe, alleen iets minder kruiden (wij eten vrijwel zoutloos dus dat voeg ik al nooit toe). En dan haal
Ik er wat voor de kleine uit, en daarna kruid ik het nog voor onszelf verder af☺️
Koelt het ook gelijk voor hem af en kan hij gelijk mee-eten als het voor ons klaar is.
4 jaar geleden
Reactie op Inge1992
Ik wil de kleine graag mee laten eten. Maar hier is het probleem dat hij ro ...
Als ik weet dat ik de volgende dag iets eet waarbij Olivia niet mee kan eten, dan snij ik wat extra groente voor in de koelkast. Dag erna hoef ik dan alleen nog een aardappeltje erbij te schillen en even koken. Misschien werkt het op die manier voor jullie? Of al heel erg op tijd alles voorbereiden voor jullie zelf.
Hier eet ze trouwens eigenlijk altijd tegelijk met mij, zal ze toch aan moeten wennen.
4 jaar geleden
Ik maak gewoon ons eten zonder al te pittige dingen (of voeg ik later toe) en zonder zout. En natuurlijk zonder de dingen die ze nog niet mogen <1 jaar. Ik vermaal of prak het goed. Ook pureer ik pompoen, zoete aardappel, broccoli, bloemkool, wortel etc. Dat vries ik in in ijsblokhoudertjes. Is makkelijk toe te voegen aan rijst, aardappelen of pasta. Stukje vlees of vis erbij gooien. Pureren en klaar.
4 jaar geleden
Vorige week voor het eerst een potje met pasta laten eten. Vond ze echt heerlijk, alleen had ik over het hoofd gezien dat er ei in zat, met als gevolg een hele zieke baby (ei allergie). Dus vandaag zelf gemaakt, eigenlijk net zoals ik het normaal zou maken maar alles goed klein gesneden (man wat een werk 🙈). Zit in: gehakt, rode ui, bleekselderij, paprika, courgette, prei, provinciale kruiden, peper, balsamico azijn en natuurlijk tomatensaus.