25 Reacties

2 jaar geleden

Dus ipv groenten eet hij gewoon met da pot mee vanalles heb dat vervangen.

2 jaar geleden

Mijn zoon is nu ook 10 maanden doe eet ook geregeld met ons mee nergens last van tot nu toe.

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 11 maanden en ik wil hier ook graag mee beginnen dus ik volg 😊

2 jaar geleden

Kruiden is geen probleem, zout is waar je wat mee op moet letten, niet of zeer weinig. Op voedingscentrum.nl staan alle richtlijnen voor het introduceren van voeding

2 jaar geleden

Ons zoontje eet vanaf 7/8 maanden grotendeels mee, maar wel zoutloos

2 jaar geleden

Zout is echt niet oké nog voor kleintjes. Daar zullen ze niet direct last van hebben nee maar op langere termijn wel. Dus zou er echt goed op letten.

2 jaar geleden

Volg ook even, elke avond krijgt ze wel een paar hapjes van mijn eten om te wennen, kook voor mezelf ook al zo weinig mogelijk met zout, maar vind voor die kleintjes nog best wel moeilijk

2 jaar geleden

Onze zoon eet ook met de pot mee. Zo goed als altijd alleen t weekend loopt wel eens anders en dan een potje. Ik kook zoutloos maar als we nasi of bami eten eet hij ook gewoon mee. Hij vind alles heerlijk, ik probeer op t zout te letten maar helemaal zoutloos is het niet altijd met de rijst of pasta's.

2 jaar geleden

Hier eet ze ook regelmatig met de pot mee. Voeg geen zout toe. Kruidenmix gebruik ik heel af en toe en dan eet ze ook mee.

2 jaar geleden

Het ligt eraan wat we eten; vaak is het te zout of te vet voor hem. Ik heb een keer dahl gemaakt, maar ook pasta, rijst en curry. Ik probeer hem toch alles wel mee te geven, maar dus wel aangepast: zonder zout, zonder teveel roomsaus en zonder vlees/vervangers. Mijn ervaring is dat hij veel verschillende smaken aankan en lekker vindt.

2 jaar geleden

Als jullie zeggen "eet met de pot mee", is het dan precies hetzelfde eten in kleinere stukjes gesneden? Of nog wat anders gekookt of gepureerd ofzo?

2 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Als jullie zeggen "eet met de pot mee", is het dan precies hetzelfde eten i ...
Bij ons is het eten wat wij ook eten en dan in kleinere stukjes

2 jaar geleden

Kruiden kan geen kwaad, zout wel. Dus ik doe zou pas bij het eten nadat ik voor de kleine heb opgeschept.

2 jaar geleden

Mijn zoontje eet eigenlijk inmiddels alles met de pot mee. Ik voeg geen extra zout toe tijdens het koken en gebruik in verband met mijn eigen dieet amper pakjes of zakjes. Ik kruid het eten zelf. Als wij graag ergens zout bij willen doen we dat achteraf op het bord erbij. Meestal prak ik het eten voor hem of ik doe het in de hakselaar.

2 jaar geleden

Mijn zoontje eet erg slecht met de pot mee. Alles wat hij in z'n mond krijgt spuugt hij weer uit. Hij is net 1 jaar. Dit is wel iets van de laatste tijd, potje eet hij wel goed.. het lijkt wel alsof het de structuur is, maar geen idee. CB gaf het advies om naar logopedist te gaan, maar dat vind ik nu nog te snel, wacht het nog eventjes af..

2 jaar geleden

Gisteren met zijn verjaardag eerste keer laten mee eten, het was spaghetti. Vandaag risotto en dar ging ook binnen. Voorlopig wel heel kleine hoeveelheden om hem de smaak te doen leren kennen.

2 jaar geleden

Hier eet hij als sinds dat hij 8/9 maanden is met de pot mee. Destijds prakte ik het nog een beetje fijn maar na 10-11 maanden niet meer en eet hij alles gewoon mee. Kruiden en al. Hij kreeg eerst potjes omdat hij daar voorkeur voor had maar rond 8-9m vond hij het toch veel interessanter om te eten wat wij op ons bordje hadden hahah en moest hij niets meer van potjes 🤭🙈

2 jaar geleden

Mijn zoontje eet ook al vanaf zo'n 8mnd mee met de pot mee. Hij loopt wel vaak een dag achter haha. Hij heeft om 17u al echt enorme honger en dan is ons eten nog niet klaar. Dus als het kan maak ik van ons eten 1 of 2 maaltjes voor hem.

2 jaar geleden

En hoeveel Geven jullie dan?