Hallo lieve ouders,
Sinds een week slaat mijn kleine van 1,5 zichzelf met beide handjes op zijn hoofd als hij verdrietig en/of boos is.
We komen net uit een nogal pittig weekje waarin hij hand-voet-mond ziekte én een forse keelontsteking had. Hierdoor kon hij niet eten en drinken van de pijn, sliep hij erg slecht en huilde natuurlijk heel veel. Toen zagen we voor het eerst dat hij zichzelf echt wel hard op zijn hoofd sloeg, en een enkele keer met zijn hoofd tegen de deur beukte. Erg heftig om te zien, dat zullen jullie begrijpen.
Online lees ik dat een dreumes dit kan doen omdat hij zijn emoties nog niet goed kan uitten, en ze dit kunnen doen in situaties van stress, verdriet en pijn. Dus ergens is het een logische verklaring.
Maar ik vroeg mij af, zijn er ouders die dit herkennen, en hoe gaan jullie hiermee om? Hoe is het verloop van dit gedrag?
Ik hoop zo dat het “alleen” te maken heeft met die vreselijke week waarin hij zo’n pijn had en hij dus niet goed weet hoe met die emoties om te gaan, en dat het niet iets blijvends is.
Dus mochten jullie hier ervaring in hebben, ik hoor het graag.
Dank vast! 🤗