51 Reacties

4 jaar geleden

Geen tips of adviezen ben hier zelf niet bekend mee (zelf net zwanger en vanwege corona hier in Brabant duurt het nog even voordat ik een echo krijg) dus de onzekerheid snap ik wel een klein beetje... Heel veel sterkte de komende tijd, het klinkt niet zo ver weg maar ik weet wel dat het een eeuwigheid kan lijken ♥️

4 jaar geleden

Hoi, Geen tips om die week door te komen. Wel een hart onder de riem want snap je gevoel. Ik zou volgens eigen berekening vandaag 7+1 zijn. Vanmorgen de eerste echo in het ziekenhuis gehad en er was wel een vruchtje te zien en iets wat knipperde maar het kwam niet overeen met 7 weken. Eerder 6 weken. Ik heb over 2 weken pas weer een afspraak.. en ja het kan dus goed gaan en verkeer gaan.. super onzeker.. aankomende weken gaan voorbij kruipen. Maar wat kan je er aan doen? Niets.. dus ik blijf maar zo goed als ik kan in deze tijd voor mij zelf te zorgen en dan zien we het wel over 2 weken. Je bent in ieder geval niet alleen! Succes en probeer positief te blijven!

4 jaar geleden

Geen tips of adviezen ben hier zelf niet bekend mee (zelf net zwanger en va ...
Ja opzich is een week niet is heel lang, maar het voelt inderdaad gewoon meeega lang omdat je zo in die onzekerheid zit. Bedankt ❤️

4 jaar geleden

Hoii, Wat vervelend zeg! Ik heb helaas ook geen tips voor je. Helaas moet je deze dagen doorkomen, probeer er goed over te praten met je partner! Ik had vorige week met 5w6d een echo en bij mij zagen ze alleen een leeg vruchtzakje, ik moet nu tot vrijdag wachten voor de volgende echo om te zien of er een foetus is... de dagen kruipen helaas voorbij. Dus weet heel goed hoe je je voelt 😪 Hou je sterk💕

4 jaar geleden

Dat is inderdaad erg schrikken! Ik had precies hetzelfde. Zondag een echo gehad en toen bleek ik 4 weken zwanger te zijn ipv 6.5 (een traag kloppend hartje die nauwelijks te zien was).. Ik moet volgende week dinsdag weer terug komen.. Probeer positief te blijven. Had je een onregelmatige cyclus? Mijn VK zegt dat er een hele grote kans is dat dat "het probleem" is. Maar de kans dat het niet goed groeit is ook aanwezig :(. Sterkte met wachten ♡

4 jaar geleden

Hoi, Geen tips om die week door te komen. Wel een hart onder de riem want ...
Oh jeetje, dan heb je een beetje hetzelfde als mij.. Wat spannend hè.. We kunnen inderdaad niks anders dan afwachten, je kunt er verder niks aan doen. Dus ik probeer maar gewoon een beetje afleiding te zoeken totdat we meer zekerheid hebben. Jij ook sterkte! ❤️

4 jaar geleden

Ik heb er ook geen ervaring mee. Zelf 6 weken ongeveer. Maar ik snap de onzekerheid alleszins! Ik hoop echt dat er snel duidelijkheid komt en we duimen sowieso!! Liefs 💛

4 jaar geleden

Reactie op Nov2020

Hoii, Wat vervelend zeg! Ik heb helaas ook geen tips voor je. Helaas moet ...
Ohh ook spannend zeg, wat een onzekerheid brengt het met zich mee hè. En die dagen die voorbij kruipen, dat heb ik ook.. Succes ook met afwachten en hopelijk zie je vrijdag een mooi embryo! 💕

4 jaar geleden

Spannend allemaal! Hoe voel je verder? Wel last van zwangerschapskwalen of heb je die zowiezo niet gehad?

4 jaar geleden

Reactie op Sophie Dierckxsens

Ik heb er ook geen ervaring mee. Zelf 6 weken ongeveer. Maar ik snap de onz ...
Lief, dankjewel!! 💕

4 jaar geleden

Reactie op sh6

Spannend allemaal! Hoe voel je verder? Wel last van zwangerschapskwalen of ...
Verder voel ik me wel erg zwanger! Gevoelige borsten en ze zijn al een stuk groter.. Enorm opgeblazen gevoel en last van obstipatie, kortademig, moe. Misselijkheid valt mee, alleen als ik te laat ben met eten. Maar goed wel vrij duidelijke zwangerschapsklachten dus, alleen dat hoeft niks te zeggen helaas 😟

4 jaar geleden

dit heb ik met mijn tweede zwangerschap ook gehad. Echo met 8 weken maar de grootte kwam niet overeen en leek eerder een vruchtje van 5 of 6 weken te zijn. In mijn beleving kon dit absoluit niet. Van de verloskundige toen te horen gekregen dat het 50/50 is. Ofwel minder ver ofwel gestopt met groeien. Een week later weer een echo en tot onze grote opluchting was de vrucht gegroeid volgens de richtlijnen. Het hartje kloptte ook al, maar nog niet 100% overtuigend. Dit kwam waarschijnlijk omdat het pas net was gaan kloppen volgens de verloskundige. Voor de zekerheid een week later weer een echo. Toen bleek er geen hartslag meer te zijn en het vruchtje alsnog gestopt te zijn met groeien.... Verschrikkelijk al die tijd van onzekerheid. Ik kan je dus helaas geen heel positief verhaal geven. Maar probeer te genieten van het feit dat je NU zwanger bent. Want dat is in ieder geval wel een feit. en verder heb je geen invloed op wat de echo volgende week zal brengen. x succes deze week

4 jaar geleden

Ik had dit in januari ook. Omdat mijn testen ook eerst heel vaag bleven was ik er wel van overtuigd dat ik minder ver kon zijn. Maar helaas is in de week tussen de echo’s de miskraam begonnen. Bij de echo een week later was er niets meer. Ben achteraf heel erg blij dat we iig die ene echo hebben waar we gezien hebben dat er iets was. Nadat ik vrij zeker was dat ik een miskraam had, maar tot de echo ook steeds het gevoel gehad van, ik hoop dat het dan ook echt weg is. Heel naar gevoel. En dus bij de echo uiteindelijk opluchting. Zo tegenstrijdig als je het eik heel graag wil. Ik had nog als tip gekregen om een zwangerschapstest te doen. Als ze afnemen, ben je wat meer voorbereid.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook eerder gehad! Ik was zwanger kreeg een miskraam zonder het te weten, toen we voor een echo gingen was het vruchtenzakje leeg... Maar inmiddels opnieuw zwanger geworden dus er zat alsnog een iniminnie baby... Dat is helemaal goed gegaan... Heb nooit het andere verloren waarschijnlijk is dat gewoon bij de bevalling weggegaan... Misschien is dat bij jou nu ook het geval.... Ik hoop het voor je joh... Succes met wachten...

4 jaar geleden

Hier precies t zelfde 😔zou volgens mij berekening 6 weken en 5 dagen zijn , vandaag echo gehad en daar kwam t uit op 5 weken en 5 dagen , wel vrucht zakje maar verder nog geen activiteit 😔 nu kon t zijn dat de eiersprong een week later plaats gevonden kon zijn , nu moet ik 2 weken wachten wat t gaat doen , of dat t wel verder zich ontwikkeld of dat t toch uitloopt op een miskraam 😔😔 maakt je idd heeeel onzeker , je komt van een flinke domper terug , hoop dat alles toch goed komt voor je 💪🏻

4 jaar geleden

Reactie op mmje

dit heb ik met mijn tweede zwangerschap ook gehad. Echo met 8 weken maar de ...
Dat is waar. En het kan inderdaad beide kanten op, ik zal het moeten afwachten. Bedankt!

4 jaar geleden

Reactie op desi2020

Hier precies t zelfde 😔zou volgens mij berekening 6 weken en 5 dagen zijn ...
Ohh ja wat verschrikkelijk hè. Zo rot die onzekerheid, maar het is niet anders.. Het is wel fijn dat we redelijk snel weer een echo krijgen en dan maar afwachten.. Ik hoop het ook voor jou, sterkte komende weken 😘

4 jaar geleden

Ik ben eind vorig jaar door hetzelfde gegaan... superspannend en de dagen leken voor bij te kruipen. Bij mij waren de klachten (misselijkheid, hoofdpijn) gestopt. Ik heb uiteindelijk een miskraam gekregen, maar dat hoeft niets te betekenen dus houdt de moed er in! Ik ben inmiddels weer 5 weken zwanger

4 jaar geleden

Helaas zelfde ervaring, met 6w4d een echo gehad vanwege eerdere miskraam, niet veel bijzonders te zien alleen teruggezet naar 6w2d.. nu vandaag 1w5d later mocht ik terugkomen voor de oorspronkelijk “1e echo” (8w) maar tijdens de echo meten ze maar en vruchtje en vruchtzak van 6w4d dus in 1,5 week zou ik maar 2 dagen gegroeid zijn. De eerste echo kunnen ze overigens niet als goede meting zien omdat het niet volgens goede richtlijnen is gemeten dus vergelijken met die echo is niet betrouwbaar maar van 8w terugzetten naar 6w4d is ook niet helemaal goed.. nu moet ik volgende week donderdag terugkomen dus helaas ook een week in onzekerheid...😪

4 jaar geleden

Ik hetzelfde in december... zenuwslopend en verdrietig is .... sterkte met wachten..... en hopelijk dan goed nieuws!!