Misselijk en diarree

Denise Nadine
10 dagen geleden
Volgen
Al 1,5 week echt last van zwangerschapskwaaltjes nu 7 weken zwanger. Wat kan je jezelf toch in de weg zitten... heledag door misselijk, geuren die me allemaal teveel worden. Maar het vervelendste van alles al 3 dagen non stop hele slechte ontlasting... ben al aan de ORS en extra vezels aan het eten maar niks lijkt te helpen. Nog meer die hier last van hebben? Tips?? Wordt er gek van....
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
19 reacties
Anoniempje2
10 dagen geleden
Ik had dit met name in het begin. 1.5 week lang. Daarna is het vanzelf weggegaan.
  • Rapporteren
Meez
10 dagen geleden
Aan de diarree of overloop diarree? En meer mensen in huis last van?
  • Rapporteren
Verwijderd lid
10 dagen geleden
Je moet zwz 1 keer p dag proberen om te gaan p. Op de wc.. Probeer per dag 1,5 liter water te drinken.. Let op met wat je eet.. Was goed je handen als je op de wc bent geweest.. Kijk ook tijdens het eten waar ke buik/maag/darmen niet tegen kunnen.. Eet veel vezels zoals jij dat nu zegt.. Als dat allemaal niet helpt zou ik gewoon de huisarts bellen..
  • Rapporteren
Verwijderd lid
10 dagen geleden
Ik heb dat nu ook.. Diarree ben nu 5 weken..
  • Rapporteren
Denise Nadine
10 dagen geleden
Reactie op Meez
Aan de diarree of overloop diarree? En meer mensen in huis last van?
Nee weet zeker geen overloop diarree, heb zelf normaal altijd last van obstipatie. Sinds 1,5 week al alleen dun sochtends en nou echt 3 dagen lang de hele dag... niemand anders last van.
  • Rapporteren
Denise Nadine
10 dagen geleden
Reactie op Anoniempje2
Ik had dit met name in het begin. 1.5 week lang. Daarna is het vanzelf weggegaan.
Hoop dat het bij mij ook vanzelf over gaat dan! Snap er echt niks van...
  • Rapporteren
marno
10 dagen geleden
Miss probiotica proberen? Dat helpt ons wel altijd. Actimel vind ik beter werken dan yakhult
  • Rapporteren
Denise Nadine
10 dagen geleden
Reactie op verwijderd lid
Je moet zwz 1 keer p dag proberen om te gaan p. Op de wc.. Probeer per dag 1,5 liter water te drinken.. Let op met wat je eet.. Was goed je handen als je op de wc bent geweest.. Kijk ook tijdens het eten waar ke buik/maag/darmen niet tegen kunnen.. Eet veel vezels zoals jij dat nu zegt.. Als dat allemaal niet helpt zou ik gewoon de huisarts bellen..
Ja misschien toch maar bellen dan maandag. Heb pds. Dus altijd al erg aan het opletten, kan het nu dan ook totaal niet wijten aan voeding.
  • Rapporteren
Denise Nadine
10 dagen geleden
Reactie op marno
Miss probiotica proberen? Dat helpt ons wel altijd. Actimel vind ik beter werken dan yakhult
Gebruik capsules probiotica, nu 2x per dag ipv 1x. Lijkt nog niet echt soda aan de dijk te zetten.
  • Rapporteren
Anoniempje2
10 dagen geleden
Reactie op Denise Nadine
Hoop dat het bij mij ook vanzelf over gaat dan! Snap er echt niks van...
Ik maakte me ook zorgen daarna sloeg het over naar obstipatie en daarna weg. Ik vermoed gewoon dat mn lichaam even op hol was geslagen van de hormonen.
  • Rapporteren
demels
10 dagen geleden
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook pds en normaal last van verstopping. Vorige week precies het tegenovergestelde en veel diarree. Ik probeer veel water te drinken en te letten op vezelrijk eten.
  • Rapporteren
Mir83
10 dagen geleden
Begin de dag met soep gemaakt volgens het boek : ontbijt je fit, van Jutta Koehler met brood als bijgerecht. Sowieso interessant om het boek volledig te lezen. Avocado is ook erg goed tijdens de borstvoeding!
  • Rapporteren
stefanie.m
10 dagen geleden
Bij mij is het omgekeerd. Normaal dagelijks diarree, al heel wat darmonderzoeken gehad hiervoor maar geen oorzaak te vinden. Nu kan ik soms 2-3 dagen niet naar wc. Ook lastig. Ben nu 6w+5 en hele dag door misselijk.
  • Rapporteren
Denise Nadine
10 dagen geleden
Reactie op stefanie.m
Bij mij is het omgekeerd. Normaal dagelijks diarree, al heel wat darmonderzoeken gehad hiervoor maar geen oorzaak te vinden. Nu kan ik soms 2-3 dagen niet naar wc. Ook lastig. Ben nu 6w+5 en hele dag door misselijk.
Ja dat snap ik ook! Had hetzelfde als jij zegt, toen gestopt met de pil en nergens last meer van +goede ontlasting. En nu dit... wel vervelend ook verstopt te zitten!
  • Rapporteren
Nynke87
10 dagen geleden
Hoi Denise, ik heb bij mijn vorige zwangerschap psylliumvezels gebruikt. Hielp perfect
  • Rapporteren
Anoniempje2020
10 dagen geleden
Mij is verteld als je last hebt van moeilijke stoelgang dat je lijnzaadolie door kwark moet doen of koken met lijnzaadolie. Misschien helpt het voor je
  • Rapporteren
DiedeB
10 dagen geleden
Reactie op Anoniempje2
Ik maakte me ook zorgen daarna sloeg het over naar obstipatie en daarna weg. Ik vermoed gewoon dat mn lichaam even op hol was geslagen van de hormonen.
Idem hier. Eerst enkele dagen diarree en misselijk, dan naar obstipatie (en geen misselijkheid 🙌🏼). Nu voel ik dat het terug zijn normale gang begint te gaan. Lichaam moet inderdaad even aanpassen, denk ik.
  • Rapporteren
Sisi Ha
10 dagen geleden
Misselijkheid is hier ook duidelijk aanwezig.. Ik kan er zelfs niet meer tegen om water te drinken.. Dat komt er ook weer direct uit 😢
  • Rapporteren
Denise Nadine
10 dagen geleden
Reactie op Sisi Ha
Misselijkheid is hier ook duidelijk aanwezig.. Ik kan er zelfs niet meer tegen om water te drinken.. Dat komt er ook weer direct uit 😢
Oh wat erg! Sterkte....
  • Rapporteren