18 Reacties

4 jaar geleden

Ik kolf 1 of 2 x per week ongeveer een uur na de ochtendvoeding een hele voeding bij elkaar. Als je dit maar af en toe doet, ga je niet overproduceren en ik doe het na de ochtend voeding, omdat je dan het meeste melk hebt. Dit vries ik dan in.

4 jaar geleden

Ik doe het eenmaal per dag ongeveer 10 minuten per borst. Heb dan zo rond de 80 cc. Vries het iedere 2 dagen in. In zakjes van 100 cc.

4 jaar geleden

Ik kolf dagelijks 1 voeding af, die heeft mijn man dan met de fles. Dit zodat de kleine ook met een fles leert drinken (en blijft oefenen). Ik kolf soms 250 ml af, maar we geven hem max 150 ml. Die overige melk vries ik in. Heb nu al een aardige voorraad. Misschien is dat wat voor je?

4 jaar geleden

Ik kolf meestal ong. 5 minuten (nooit meer dan 10) minuten aan de ochtend voeding vast dus eerst hij en dan meteen kolven. Of als hij 's nachts snel in slaap valt aan de borst en ik nog voel dat ik bijna uit elkaar knal Na de nacht heb je de meeste voeding.

4 jaar geleden

Tijdens de nachtvoedingen gebruik ik lekschalen van Medela. Op die manier verzamel ik het in flesje die ik overgiet in een zakje voor in de diepvries. Duurt wel twee nachten voor ik 65 ml heb gespaard maar toch😅

4 jaar geleden

De haakaa heeft mij alweer een vriezer vol gegeven. Dit is een soort vaasje die je aan de andere borst zet dan waarmee je voedt. Het trekt vacuum en blijft goed zitten. Per voeding haal ik zonder extra moeite 30 tot 90 ml op. Dit kan ook als je 2 borsten aanbiedt, maar meest ideaal als je aan 1 kant voedt. Haakaa.nl: beste 25 euro die je kan bedenken. Mijn meisje is ook 4 weken oud.

4 jaar geleden

Ik ga in overleg met het CB 1 a 2 keer per dag kolven. In de ochtend sowieso en dan 1,5 uur na de voeding en eventueel na de laatste voeding voor de nacht, maar denk niet dat ik dat zie zitten. Dus ga beginnen met alleen de ochtend. Dan schijn je de meeste melk te hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Meisje1988

De haakaa heeft mij alweer een vriezer vol gegeven. Dit is een soort vaasje ...
Ik heb m ook maar hoe zorg je er voor dat dat ding blijft hangen 😅😩

4 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/p/byer-hoogwaardige-siliconen-borstkolf-120ml-incl-stopper-deksel-handmatig-kolfapparaat-100-bpa-vrij/9300000009435485?referrer=socialshare_pdp_androidapp Ik heb deze! Die zet je, terwijl je aan het voeden bent, aan de andere borst door hem in te knijpen, op je tepel te zetten en los te laten zodat hij vacuüm zuigt. Echt een topding, kost geen extra tijd of moeite en je vangt wel mooi melk op!

4 jaar geleden

Werkt bij mij ook super. Kan het iedereen aanraden

4 jaar geleden

Ik voed altijd beide borsten... weet iemand of je deze dan ook bij beide borsten kan gebruiken? Of heb ik dan het gevaar dat de borst al leeg is voordat mijn dochter eraan gaat drinken? Dus stel ze drinkt eerst links en ik zet de kolf op rechts, na 15 minuten drinkt mijn dochter rechts, is dat handig? Of kan ik dan beter alleen bij de 2e borst de 1e borst kolven?

4 jaar geleden

Overigens: kijk ook een op La Leche League (website & fb), daar komen veel goede tips over borstvoeding voorbij!

4 jaar geleden

Hebben jullie bij de haakaa niet het idee dat je daardoor ook meer gaat produceren? Bij mij drinkt ze de tweede borst maar 1 of 2 minuutjes en soms niet. Als ik dan de haakaa te lang gebruik denk ik dat mijn borsten verwachten dat ze elke keer aan beide kanten veel drinkt. Doe het nu dus alleen nog maar als mijn borst op knappen staat (in de ochtend als ze opeens langer heeft geslapen) en dan ook maar heel kort. Of soms vooraf als het anders er echt uit spuit, tijdens het drinken. Dan moet ze zo hard werken om dat door te slikken 😬

4 jaar geleden

Reactie op Theekopje89

Ik kolf dagelijks 1 voeding af, die heeft mijn man dan met de fles. Dit zod ...
Klinkt goed ! Hoe laat doe je dit?

4 jaar geleden

Snachrs maken je borsten veel meer aan... een lactatiekundige adviseert om sochtends te kolven. Ik kolf elke ochtend 120 ml per keer

4 jaar geleden

Reactie op Mommyofthelittle1

Snachrs maken je borsten veel meer aan... een lactatiekundige adviseert om ...
Per borst?

4 jaar geleden

Ze zeggen dat je het beste in de ochtend 1 borst kan kolven, nadat je de andere borst live hebt gegeven. In de ochtend zitten nl de borsten het"volst"

4 jaar geleden

Reactie op Janine1990

Ik voed altijd beide borsten... weet iemand of je deze dan ook bij beide bo ...
Ik bied ook beide borsten aan en gebruik dan dit ding op de andere borst. Doe dit wel maar ongeveer bij 2 voedingen per dag :) je kolft er niet actief mee maar vangt eigenlijk de melk op die toch gaat lopen dankzij je toeschietreflex dus je borst is niet zomaar leeg. Het levert me ook per keer minder melk op dan wanneer ik een volledige voeding kolf omdat mijn dochter de fles krijgt, geen zorgen dus!