Ik ben heel benieuwd wat jullie als lastig ervaren / tegenaan lopen, sinds je vader/moeder bent?
Ik zal beginnen:
Ondanks alle afbeeldingen -met hoe jij je kindje moet kleden in bed en de daarbij behorende TOG waardes- loop ik er alsnog elke dag tegenaan dat ik twijfel of mijn kindje het te warm of te koud heeft. Ik voel in haar nekje en lichaam en blijf alsnog twijfelen 😅. Mijn dochtertje is ook een onrustige slaper en dat wijt ik dan aan de kou of warmte. Ik ga naar bed met de vraag 'heeft ze het niet te warm of koud', wordt in de nacht met die vraag wakker en in de ochtend blik ik er ook nog even op terug. Tot de dag van vandaag mijn draai niet in kunnen vinden.
Verder vind ik de schuldgevoelens die ik overal bij krijg ook erg lastig om mee te gaan. Als ik aan het werk ben, heb ik het idee dat ik haar te weinig van mezelf geef. Als ik er wel ben, dan ben ik moe en vind ik dat ik haar tekort doe. Het voelt nooit goed genoeg 😅.
Hebben jullie ook dingen waar jullie tegen aan lopen? Mag van alles zijn. En niet om in een negatieve sfeer te gaan zitten, maar ook hier mogen we gewoon over praten.
Verder ben ik heel blij om een mama te mogen zijn en voel ik me intens gelukkig met mijn dochtertje ☺