25 Reacties
5 jaar geleden
Je kunt 's nachts de temperatuur van Thomas eens meten als hij zonder mutsje slaapt. Onze Luna slaapt al langer zonder mutsje, want alle mutsjes zijn te groot. 😅 Gaat hier prima!
5 jaar geleden
Onze zoon sliep na een week al zonder muts. Als je hem s nachts of in de morgen eens temperatuurt en dat zit tussen de 36,5 en 37,5 dan heeft hij het dus niet koud gehad en kan hij zonder muts slapen. Meestal kunnen ze na z'n 2 week prima zelf hun temperatuur op peil houden.
5 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de reacties voor mij en kreeg daarnaast zelf de tip om hem júist af te laten, omdat baby's overtollige warmte kwijt kunnen via hun hoofd. Ik ben zelf zo iemand die steeds per ongeluk te veel dekentjes en warme kleertjes gebruikt (ik probeer te minderen) en dit helpt de kleine om warmtestuwing te voorkomen.
5 jaar geleden
Mijn zoon vind een muts heerlijk geeft een geborgen gevoel en slaapt ook niet zonder muts.
5 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de reacties voor mij en kreeg daarnaast zelf de tip om ...
Sterker nog, van onze kraamhulp mochten we haar maximaal tot einde week 2 met een muts laten slapen. Baby groeit goed en houdt zichzelf goed op temperatuur
5 jaar geleden
Ons zoontje had hem ook na week 2 niet meer op. Hij is zo druk met zijn armen dat hij iedere x over zijn ogen ging en dan werd hij krijsend wakker.
VRIEND
5 jaar geleden
Aanhakend op dit oneerwerp: bij ons werd aangegeven dat het minimaal 18 graden moest zijn. Daarom hebben we verwarming nu ook s nachts (well wat zachter) aanstaan. Is dit echt nodig? Kan ook zijn dat dit advies voor ons alleen aan het begin was ivm prematuur? Zal het bij volgende afspraak met consultatiebureau ook vragen maar alvast hier polsen of verwarming standje lager kan :-).
5 jaar geleden
Na 8 dagen sliep hij bij ons al zonder muts, slaapkamer is 20 graden en hij kon al goed zn temperatuur regelen. En advies van kraamzorg was mutsje af
5 jaar geleden
Wij hebben met 4 weken het mutsje afgelaten, omdat ik afdrukken van het mutsje in het hoofdje (dacht) te zien (vervorming). Slaapkamer verwarmen wij een beetje in de avond, zodat het niet te koud is in de nacht. Ik heb niet het idee dat onze dochter het koud heeft. Als je twijfelt kan je altijd een extra dekentje erop leggen
5 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Aanhakend op dit oneerwerp: bij ons werd aangegeven dat het minimaal 18 gr ...
Volgens mij is die 18 graden standaard voor baby's en kinderen 😉
5 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Aanhakend op dit oneerwerp: bij ons werd aangegeven dat het minimaal 18 gr ...
Niks moet hoor. Ik heb ook meerdere keren gelezen dat 16 graden de ideale temperatuur is voor babies en kinderen om in te slapen. Mijn oudste zijn kamer hebben we dan ook verwarmd tot 16 graden, maar mijn 2e zoontje, nu 5 weken oud, slaapt bij ons op de kamer. Daar is het nu 12 graden. Gewoon goed ingestopt en lekker met kruikjes in bed, dan heeft hij nergens last van.
5 jaar geleden
Op deze vraag aansluitend. onze kleine man slaapt nog met 2 kruiken hij is bijna 4 weken en qua temperatuur stabiel op 37.1 we maken de kruiken nog voor hij gaat slapen maar vervangen ze niet meer in de nacht. In de morgen heeft hij dan nog steeds 37.1 slapen jullie baby's nog met kruik? En wanneer stop je ermee?
5 jaar geleden
Reactie op Colet
Op deze vraag aansluitend. onze kleine man slaapt nog met 2 kruiken hij is ...
Mijn vriend maakte altijd nog een kruikje voor de nacht, maar ik zelf nooit. We kwamen erachter dat het voor de temperatuur niets uitmaakte en zijn er toen maar mee gestopt. Ook rond de 4 weken geloof ik. We gebruiken de kruik nu alleen nog om de wandelwagen voor te verwarmen.
5 jaar geleden
Reactie op Colet
Op deze vraag aansluitend. onze kleine man slaapt nog met 2 kruiken hij is ...
Onze had na de kraamweek geen kruiken meer nodig omdat ze ook zelf goed de temp kon vasthouden. Dan zou je eens kunnen proberen af te bouwen naar 1 kruik om te kijken wat dat doet met jullie kleintje.
En als dat goed gaat; wat wij als tip kregen was om daarna de kruik te vullen met warm water uit de kraan en niet gekookt.
Als dat ook goed gaat zou je ze weg kunnen laten.