7 Reacties

één maand geleden

Oh? Gaat hij graag naar de opvang? Ik wil je natuurlijk niet onnodig ongerust maken: onze oudste (eveneens 3 jaar) slaapt ook onrustiger zonder middagslaapje. Misschien wat oververmoeid van de lange dag, veel indrukken te verwerken.

één maand geleden

Reactie op Artricks

Oh? Gaat hij graag naar de opvang? Ik wil je natuurlijk niet onnodig ongeru ...
Ja hij gaat heel graag. Verwacht ook dat het indrukken zijn. Alleen als we zelf veel ondernemen op een dag heeft hij het bv niet. En hij sliep al langer daar niet meer in de middag. Wellicht gewoon een fase

één maand geleden

Hoe zijn de overdrachten van de opvang. Heeft hij het wel leuk, is er iets vervelends gebeurt? Is hij misschien overprikkeld?

één maand geleden

Ik weet dat ze rond deze tijd ook een slaapregressie hebben, én het ontwikkelen van "bang in het donker" begint ook rond deze tijd, dus kunnen ze s nachts wat onrustiger zijn ineens. Wellicht is dit normaal nog niet zo merkbaar, maar dat het op dagen dat hij naar de opvang gaat wat versterkt wordt door alle indrukken. Zolang hij gewoon zelf weer in slaap valt zou ik er niks mee doen, ik gok gewoon een fase. 😀 ook gezien hij gewoon met plezier naar school gaat

één maand geleden

Reactie op DaniëlleS

Hoe zijn de overdrachten van de opvang. Heeft hij het wel leuk, is er iets ...
Ja heeft het heel leuk. Maar kan natuurlijk wel overprikkeld worden doordat het daar altijd druk is

één maand geleden

Reactie op Briena87

Ja heeft het heel leuk. Maar kan natuurlijk wel overprikkeld worden doordat ...
Misschien eens proberen om voor het slapen even in bad te laten gaan.

één maand geleden

Denk dat het overprikkeling is.