18 Reacties
5 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met te weinig slaap overdag en dus echt oververmoeid is en daardoor vroeg wakker wordt! Ik hou het schema aan van slaaptipsvoorbabys en dat werkt voor ons top! Wij lieten hem bijvoorbeeld te veel slapen waardoor hij om 05:00 uur wakker werd. Door aan de tijden te houden van het schema, slaapt hij tot 07:00 uur. Succes!!!!
5 jaar geleden
Jullie doen niks fout dit is een mooi schemaatje. Heel veel kindjes drinken snachts nog wat melk. Volgens mij meestal tot een jaar of 1 maar ik hoor in mijn omgeving dat het ook prima wat langer door kan gaan. Kan echt geen kwaad, ze hebben gewoon trek en slapen daarna lekker verder. Goed voor de suikerspiegel naar het schijnt :).
5 jaar geleden
Je doet niks fout. Ze zal het nodig hebben. Onze zoon doet hetzelfde soms slaapt hij een periode door en dan weer een periode niet en komt hij standaard tussen 2 en 5 die tijd verschilt. Ik geef dan een flesje van 150 en dan slaapt hij weer. De late fles hebben wij niet meer hij slaapt er toch niet op door. Ik denk dat je het even uit moet zitten (helaas)
5 jaar geleden
Hier is dat ook heel lang het geval geweest, dat ze nog rond 4 kwam in de nacht. Probeerde in begin wel steeds haar speen aan te bieden en dit werkte de ene keer wel en andere keer niet. En dan kreeg ze gewoon de fles. En ineens zo uit het niets komt ze nu elke keer om 6 uur.
Hier slaapt ze over dag ook vrij weinig en gaat rond 1900/1930 op bed.
Voor het slapen gaan krijgt ze of pap of fles 210
Mischien is dat een idee dat dat wat meer vult voor haar
5 jaar geleden
Je doet niks fout. Men verwacht nou eenmaal dat hun kinderen na 6 maanden doorslapen maar het is meer dan normaal dat een baby 's nachts nog een keer drinkt. Maak je niet te druk, leg de lat niet te hoog... geef een voeding en weer lekker slapen. Uit ervaring weet ik dat accepteren de makkelijkste weg is...
5 jaar geleden
Reactie op Anna1990
Ik denk dat het te maken heeft met te weinig slaap overdag en dus echt over ...
Welk schema is dit?:)
5 jaar geleden
Reactie op Ans31
Mssn dat je de tekst kan kopiëren en plakken
6 maanden
Aantal uren slaap overdag:3
uren slaap ’s nachts: 12
dutjes tussen 07.00 - 19.00
07.00 voeding 09.15 - 10.00
10.00 fruithap
11.30 voeding OF oefen 12.15/12.30 - 14.15/14.30 boterhammen
14.30 voeding 16.45 - 17.00
17.00 groente, koolhydraten
18.30 voeding 19:00 in bed
De gemiddelde wakkertijd voor deze leeftijd is 2.5 uur.
Eerder in bed dan 09.00 voor het ochtenddutje kan er voor zorgen dat je baby vroeg wakker wordt ’s ochtends.
Vanaf nu is het belangrijk om niet meer dan 3 dutjes toe te staan. Doe je dit wel, dan leer je het biologisch ritme van je baby aan dat het middagdutje niet zo belangrijk is omdat er toch nog genoeg dutjes mogelijkheden komen. Te veel dutjes toestaan houdt dus de hazenslaapjes in stand.
Valt het ochtend- of middagdutje in duigen? Zorg dan dat je baby tussen 16.00 - 17.00 meer slaapt. Gaat dit dutje (ook) niet zoals gehoopt? Leg je baby dan wat eerder in bed.
Het namiddag dutje is het meest onnatuurlijke dutje. Veel baby's hebben dan ook moeite met dit dutje. Echter is het op deze leeftijd vaak nog wel nodig om het vol te houden tot bedtijd. Lopen met de kinderwagen kan sommige baby’s helpen.
Sommige baby’s hebben bij 6 maanden geen namiddagdutje meer nodig als het ochtend- en middagdutje goed zijn gegaan. Als dit bij jouw baby het geval is kun je dit namiddagdutje laten vallen en er eventueel voor kiezen om je baby tijdelijk weer rond 18.30 in bed te leggen. Vanaf deze fase is dus de wakkertijd niet meer het enige wat telt. Houdt vanaf nu rekening met een wakkertijd van ongeveer 4 uur na het ontwaken uit de middagdut.
Signalen dat je baby toe is om de namiddagdut te laten vallen kunnen zijn: Niet meer naar bed willen rond bedtijd, moeilijker in slaap komen rond bedtijd, niet meer slapen tijdens de namiddag dut, vroeger wakker worden in de ochtend.
Als je baby nog niet begonnen is met het proberen van (gepureerd) vast voedsel kan het raadzaam zijn om dat nu te gaan introduceren.
Als je dit nog niet gedaan hebt: Vanaf deze leeftijd kan de voeding van 22.30 in veel gevallen afgebouwd worden, mits je baby geen nachtvoeding meer nodig heeft.
5 jaar geleden
Reactie op Anna1990
Hoe gaat het? ☺️
Jaa beter gaat het. Ze komt nog wel soms maar met de tut erin slaap ze weer lekker verder.
Super bedankt voor je uitleg nog heel ons zeker geholpen.
Soms kunnen we niet helemaal het ritme aanhouden door ik zelf ook nog 4 dagen werk. Maar het ga zeker de goeie kant op. Xx