19 Reacties
5 jaar geleden
Dank voor je berichtje!
Nee, dat is het gekke, ik was juist vrij gisteren. En de dag ervoor heb ik ook geen gekke dingen gedaan. Gisteravond had ik er ook al wat last van telkens als ik van de bank opstond. Maar nu is het extreem.
Ik zit nu ontspannen achterover op bed maar de harde buik lijkt niet te willen weggaan. Ik ben al aan het masseren, diepe ademhaling... wat moet ik nou?
5 jaar geleden
Dank voor je berichtje!
Nee, dat is het gekke, ik was juist vrij gisteren. ...
Verloskundige bellen en advies vragen.
5 jaar geleden
Reactie op Denise-1988-
Verloskundige bellen en advies vragen.
Ja twijfel ik ook aan, maar het is nu zo vroeg... Ik dacht ik vraag het eerst hier even
5 jaar geleden
Ja twijfel ik ook aan, maar het is nu zo vroeg... Ik dacht ik vraag het eer ...
Snap ik ☺️ ik zou ook wachten tot een schappelijke tijd. Maar aan de andere kant. Daar is ze wel voor en als het constant aanwezig is zo erg dat je niet kan slapen lijkt me niet goed.
5 jaar geleden
Ja twijfel ik ook aan, maar het is nu zo vroeg... Ik dacht ik vraag het eer ...
Ik snap je twijfel, maar als je inderdaad steeds veel pijn hebt en vooral als het niet overgaat met rustig zitten, etc... Zou ik voor de zekerheid even bellen! Tijd is inmiddels al een stuk schappelijker. Sterkte!
5 jaar geleden
Heb ik vorige week ook gehad... ik was toch echt te druk. En moest een week bedrust en bankrust nemen.
5 jaar geleden
Ik had het vrijdag, urine laten checken voor de zekerheid en heb nu antibiotica helaas :( huisarts twijfelde of t iets was, en kweek duurt wat langer, dus toch iets gekregen. En verloskundige zei idd ook rustig aan doen, paracetamol mag evt. En als het niet gaat, of erger wordt of niet beter: gewoon bellen!
5 jaar geleden
Reactie op Thereforyou
Ik had het vrijdag, urine laten checken voor de zekerheid en heb nu antibio ...
Jup! Ik heb net gebeld en ik moet ook mn urine laten checken. Misschoen dat ik over het algemeen ook te druk ben met mn werk. Ik zou het echt vreselijk vinden te moeten minderen. Mijn werk is zo fantastisch! We gaan het zien!
5 jaar geleden
Nee is niet normaal om zoveel harde buiken te hebben, zeker op dit termijn. Altijd contact met je verloskundige opnemen, die zal je wss adviseren op minstens een weekendje plat te gaan liggen om je lichaam tot rust te brengen.
Werk is, zeker als je in verwachting bent van een tweeling, niet belangrijk. Hoe leuk je werk ook is. Na je bevalling en herstel kan je gewoon weer terug aan het werk. Het is belangrijker dat je de zwangerschap kan uitdragen richting de 36-37 weken, dan dat ze rond 26 weken geboren worden. Sterkte
5 jaar geleden
Reactie op Daneenee
Hai beste mensen, hoe voelt het precies? Of hebben jullie een soort van sym ...
Als je aan je buik voelt, dan is deze zo hard als een goed opgeblazen voetbal. Het voelt als kramp in je buik. Is niet echt comfortabel. Als je baby hoog zit, dan kan je je ook een beetje benauwd voelen òf je kan niet eten omdat je baarmoeder alle plek in je maag verdrukt. Soms heb je er ook een licht ongesteldheidspijn bij.
5 jaar geleden
Ik had het ook s nachts (een hard en gespannen gevoel in m’n buik maar geen krampen) en heb het vrijdag aan mijn verloskundige gevraagd. Zij zei dat dit normaal is ‘s nachts. Daar hoefde ik me geen zorgen over te maken.
5 jaar geleden
Ik heb een hele check gehad en alles was goed. Alleen bloeddruk was ietsjes hoger. Al met al is de conclusie dat ik het rustiger aan moet doen. Dus met twijfel echt gewoon bellen!!
5 jaar geleden
Reactie op Lokko
Heel goed van je! En echt rustiger aan doen he. Laat je verzorgen. Een ande ...
Zeker! Anders was ik nu aan het werk geweest. Komende dagen thuis en dan zien hoe het loopt. Vriendlief gaat het druk krijgen dus, hihi
5 jaar geleden
Ik heb helaas ook veel last van harde buiken, maar gelukkig niet ‘s nachts. Ben 25 weken zwanger van een mega druk meisje. Had ook niet meteen contact opgenomen met de verloskundige omdat ik toch een afspraak had staan, maar kreeg toch wel op mn kop dat ik gewoon had moeten bellen.
Ben op advies gestopt met dragen van hakken op kantoor. Verder pak ik nu de auto van mijn man, is een automaat en uur per dag autorijden schijnt ook al belastend ze zijn als je moet schakelen. Dat de kleine zo gigantisch druk is, kan blijkbaar ook voor de harde buiken zorgen. Als ik harde buiken heb helpt masseren met olie en anders moet ik van de vk onder warme douche gaan staan. Mindert het dan niet, dan moet ik meteen weer bellen, al is het midden in de nacht 🤷♀️
5 jaar geleden
Hier veel last van harde buiken maar m’n huisarts zegt dat als het niet erger wordt en ik Ze weg moet puffen.
Moet ik gewoon goed luisteren naar m’n lichaam en rust nemen.
Heb al harde buik als ik 2 x iets oppak van de grond.
Kamer stofzuig of trap op loop.
Me in de nacht omdraai🤷♀️
Bij m’n andere zwangerschappen nooit zo erg gehad. En zo vroeg al.
Ben nu 22 weken