8 Reacties

één jaar geleden

Ik zit in precies hetzelfde schuiltje.. alleen doet mijn dochter dit vooral bij mij en bij andere ook wel, maar in mindere mate. Zij had vandaag echt een break down in de stad, en ik ook. Heb haar bij de hand gepakt en we zijn huilend naar huis gefietst haha. Ik trok het echt even niet meer, wat een fase. Wat jij allemaal zegt doet mijn dochtertje ook. Protesteren, weglopen, dwarsliggen, hele dag bewegen, pittig karakter, heel erg uitdagen, ondeugend. Ik heb hier nog niet mijn weg in gevonden dus ik lees mee met hoe andere moeders ermee om gaan. Als alleenstaande moeder kan je ook niet even tegen de vader zeggen van 'hier heb jij haar even, dan kan ik even weer mijn geduld bij elkaar rapen' , nee integendeel, het gaat de hele dag door. Ik merk wel dat ik het fijn vind om er gewoon even over te klagen en alles eruit te gooien bij iemand, dan kan ik weer voor een dag door. Ik probeer echt kalm te blijven met haar, en ben heel erg van positief opvoeden maar ik ga steeds meer in zien dat positief opvoeden bij mijn dochtertje niet helemaal werkt. Ik praat heel veel met haar, en veel over gevoelens, en op naast haar gaan zitten en haar de tijd geven om haar emoties eruit te gooien maar dat werkt niet echt meer.. Zij heeft echt duidelijke regels nodig, consequenties, een iets hardere aanpak want daar reageert ze dan wel goed op. Ik vraag me ook af in hoeverre de scheiding effect heeft op haar en of dat haar karakter niet nog meer versterkt. Ben benieuwd of er andere moeders zijn die zoiets meemaken en hoe zij ermee om gaan.

één jaar geleden

Het is een faaaaasssseeeeee...... 😆🙄😑 Hou ik mezelf maar voor!! Als mn zoontje niet te houden is dan zetten we hem op de gang.. even een gesprekje, sorry en een kus en dan is ie weer vrolijk en lief . Het werkt voor nu, en we zijn allemaal tevreden daarna

één jaar geleden

Reactie op P_km

Ik zit in precies hetzelfde schuiltje.. alleen doet mijn dochter dit vooral ...
Nou je verhaal is echt omschreven als hoe ik het ook helemaal ervaar. En toch een beetje fijn hoe shit het soms ook is, om te lezen dat ik er echt niet alleen zo in sta. En net wat je zegt ik denk ook dat het nu de tijd is dat er duidelijk regels worden gesteld. Haar vader ziet haar dus niet altijd maar iets in haar word getriggerd dat ze bij hem nog veel verder kan gaan, ook omdat zijn aanpak natuurlijk anders is dan die van mama. En zou ook duidelijk met hem daar over afspraken moeten maken, want zoals ze vandaag weer was is ze met mij nooit of op zekere hoogte niet zo heftig. En ben benieuwd wat voor tips er nog meer binnen komen dat het voor mama maar ook zeker voor die draak wat makkelijker maakt.

één jaar geleden

Reactie op Lotje6

Het is een faaaaasssseeeeee...... 😆🙄😑 Hou ik mezelf maar voor!! Als mn ...
Haha dat is het zeker en daar hou ik me ook echt wel aan vast😂 maar bij de meeste fases kwam ik er fluitend doorheen maar deze pff

één jaar geleden

Reactie op Sandralivv

Haha dat is het zeker en daar hou ik me ook echt wel aan vast😂 maar bij de ...
Hahaha same... Komt wel goed 🙈

één jaar geleden

Reactie op Sandralivv

Nou je verhaal is echt omschreven als hoe ik het ook helemaal ervaar. En to ...
Ja helemaal wat je zegt. En ik heb ook het idee dat ik echt in een viceuze cirkel terecht kom met mijn dochtertje. Zij is dan onwijs vervelend aan het doen, ik raak helemaal geprikkeld, zij reageert daar weer op, en ik daar weer op, en zo blijft het de hele dag doorgaan. Lijkt me zeker goed om duidelijke afspraken met de vader te maken. Tuurlijk zal hij anders zijn maar in bepaalde dingen moet je wel hetzelfde handelen anders neemt ze al helemaal een loopje met je. Zodra ik iets doe, wat werkt bij mijn dochter, geef ik dat meteen door aan haar vader en vraag ik hem of hij het ook ongeveer zo wilt doen.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Zoon is hier ook enorm aan het uittesten. Wij proberen vooral consequent te blijven in wat we wel en niet goed vinden. Nee blijft nee ook al zeurt hij nog 5 min om te kijken of het een ja wordt. Bij tantrums laat ik hem razen maar zit ik er wel bij en probeer ik hem ook uit te leggen waarom het niet kan of mag en dat ik snap dat hij boos of teleurgesteld is. Of dat effect heeft geen idee. Meneer slaat zichzelf soms wel, dan houd ik z’n handje wel tegen. Heel soms slaat hij mij ineens. Hij schrikt daar soms echt zelf ook van, dan zeg ik alleen niet slaan dat mag niet. En soms slaat hij me dan nog een keer uit frustratie dan moet hij toch echt even op de mat in de gang zitten. 😀 daarna komt hij sorry zeggen en is het klaar. Maar zijn standaard antwoord op zo’n beetje alles ‘Ryan wil niet’ hij praat ook over zichzelf in de derde persoon hahaha Makkelijk gezegd maar in de winkel zou ik echt wat meer schijt hebben aan wat anderen denken want je doet het altijd wel in iemands ogen niet goed. Als ze een gevaar is voor zichzelf met weglopen zou ik haar toch echt in de wagen zetten. Ik haal m’n zoon er bij voorbaat al niet uit want ik weet dat hij dan niet terug wilt, dus hij mag er pas uit als ik denk dat daar de ruimte voor is en dat is niet in de winkel als ik alleen ben. Want meneer trekt gerust de schappen leeg en dan kan ik geen boodschappen meer doen.

één jaar geleden

Haha ja hè. Pittige leeftijd dit 😮‍💨 ik snap je verhaal heel goed. Ik heb er zelf niet op die manier ervaring mee, maar wel de 2-jaar-fase. Ons zoontje heeft echt z’n eigen wil en huilt zodra ie niet krijgt wat ie wil. Thuis zet in hem in een time-out op de gang en dat werkt tot nu toe erg goed. In de winkel of op vakantie kan dat niet echt goed, dus daar merk ik dat ie keihard over onze grenzen gaat en niet luistert 😅 Wat anderen idd ook zeggen; consequent zijn. Dat vinden wij alleen nog wel lastig, want als hij huilt wil ik hem troosten terwijl hij tegenwoordig vaak “nep-huilt” 😬 Het is pittig maar doorbijten denk ik 💪🏼