5 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. We hebben al een pedagogisch medewerker over de vloer gehad. Haar tips hebben een klein beetje geholpen waardoor wij nu een paar uur per nacht het bed voor ons zelf hebben. Maar we hebben ook nachten dat de kleine man de hele nacht tussen ons in ligt.
We hebben het bedje bij ons op de kamer staan. Zodra de kleine goed slaapt leg ik hem in zijn eigen bedje, in de positie waarin hij zo ongeveer in slaap is gevallen (buik, zij, rug). Slaapt hij niet diep genoeg en wordt hij wakker als ik hem weg leg dan hebben wij ook hysterisch schreeuwen en komt hij weer naast mij en beginnen we opnieuw.
Het bedje staat naast mij zodat hij mij kan horen/zien als hij wakker wordt.
Ik heb zelf een trauma over aan de periode dat hij een huilbaby was. Dus ik laat hem niet graag lang hysterisch huilen. In slaap huilen hebben we 1x geprobeerd, maar toen sliep hij heel kort en toen hij wakker werd was het weer huilen.
We proberen wel positieve associaties te brengen met het bedje. In het beginnen was alleen al in bed zetten omdat ik even naar de wc moest al een drama. Dat is het nu niet meer.
Dus wij nemen nu genoegen met een paar uur per nacht zonder de kleine tussen ons in.
2 jaar geleden
Het was hier ook drama, wilde alleen maar bij mama slapen en zodra hij zn ledikant zag ging hij gelijk huilen.. ook heeft hij nooit in de co sleeper geslapen. Tot dat ik een tip van een vriendin kreeg om een grond bed te halen voor hem. Hij heeft sinds 4 maanden een eenpersoonsbed en diezelfde avond sliep hij daar zelf én door! Ik denk dat hij het echt niet fijn vond om "opgesloten" te zijn. Ook vond hij de box altijd vreselijk. Hij geeft sinds hij het bed heeft zelf aan dat hij boven wilt slapen en het is nooit meer drama geweest! Heel soms staat hij sochtends om 5 uur opeens naast ons bed, en dan neem ik hem nog lekker bij me en slapen we nog 2 uurtjes verder. Geen idee of dit voor meer kindjes werkt, maar hier is het echt een verademing dat ik eindelijk weer iets in huis kan doen en beter kan slapen 🥰
2 jaar geleden
Reactie op NataschaJames
Het was hier ook drama, wilde alleen maar bij mama slapen en zodra hij zn l ...
Hier ook!! Begonnen met matras op de grond en matras van ons ernaast (hij had ons nodig om in slaap te vallen). 1 persoons Bed gekocht en sindsdien slaapt hij uit zichzelf en bijna alle nachten volledig door. Komt af en toe nog voor wat drinken, maar kwestie van flesje drinken geven en weer slapen (flesje ernaast leggen werkt niet, vind hij niet😂).
Wij hebben een bed bij de Ikea gehaald. Deze is nu dan een grondbed, inmiddels wel zelf even de lattenbodem erop geschroefd onderin, dus ligt net iets hoger dan op de foto. Maar kan daarna een gewoon bed worden maar ook een hoogslaper. Dacht dan heb ik gelijk een bed waar hij lang mee kan doen.
2 jaar geleden
Reactie op Jaleesa91
Hier ook!! Begonnen met matras op de grond en matras van ons ernaast (hij h ...
Wat fijn dat het bij jullie ook werkt zeg! 😄 wij hebben dit bed 🥰