8 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Hier ook een zoontje die nog niet spreekt, wij zijn met verschillende instanties opzoek naar wat hij heeft. In november gaat hij ook naar peuterspeelzaal hopend dat hij dan met andere kinderen misschien gaat babbelen. En zoals je zegt ze zijn nog jong, wij zijn hulp gaan zoeken en zelfs de instanties vinden hem jong en daarnaast zeggen ook ervaren moeders dat jongens soms iets langer de tijd nodig hebben
2 jaar geleden
Hi, hier ook een jongetje van november die nog niks zegt behalve het woord "nee" sinds kort. Dus ook geen papa en mama, als wij dat herhalen dan lacht hij gewoon. Wij hebben nog geen hulp gezocht en volgende week gaat hij voor het eerst naar de opvang, hopelijk dat hij iets meer gaat zeggen. Maar wij brengen hem naar de opvang omdat hij bang is voor kindjes. Voeden jullie hem twee- of meerdere talig op? Ik heb gehoord dat ze dan ook later pas gaan praten.
2 jaar geleden
Reactie op Baarn
Hier ook een zoontje die nog niet spreekt, wij zijn met verschillende insta ...
Hoe zijn jullie bij de instanties terecht gekomen als ik vragen mag ? En gaat t alleen om spraak ? Mijn zoontje praat ook niet echt. Zijn vader en ik zijn uitelkaar. En als hij bij de vader/oma is praten ze turks. Ik begrijp het niet maar hij zegt dus dat hij ooit turkse woordjes zegt en ik me niet druk moet maken. Dat lijkt mij wel sterk omdat hij vaker bij mij is als bij hun. Maar hij vindt t dus onnodig om hem verder te laten onderzoeken. Ik weet momenteel ook niet zo goed hoe en wat ik kan doen
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op angel90
Hoe zijn jullie bij de instanties terecht gekomen als ik vragen mag ? En ga ...
Wij zijn door de consultatiebureau overal door gestuurd, en vanuit daar kijken ze naar wie ons/hem kan helpen. Het is spraak, motoriek gaat hij zelfs flink boven de mijlpalen (als ik deze app zo lees). Wij zijn zelf ook een gemixt gezin maar spreken alleen Nederlands met hem vooral nu er een spraakachterstand is. Praat met je consultatiebureau over je zorgen, misschien kunnen ze je adviseren. Wat wij doen is vrijwillig we kunnen hem altijd weghalen als we er niet goed bij voelen
Daarnaast ben ik buiten me man om juist mn zorgen gaan uiten en zo hebben we hulp gekregen. Ik deed het met de intentie van liever nu hulp vragen dan straks er achteraan gaan terwijl ik misschien iets had kunnen doen in de tussentijd. We krijgen van de instanties veel tips en daardoor hebben we geen spijt dat we hulp gevraagd hebben, liever te veel info dan te weinig
2 jaar geleden
Wij zijn indd ook zelf doorgestuurd door consultatie. Eerste instantie naar de pre-logopedie ivm eten. (Hij at niks met structuur tot op de dag van vandaag niet) dus bijv. Koekjes, zelfs geen fruit, geen maiswafeltjes oid. Hier stuitte we toch op iets meer dingetjes. Zoals het niet praten en daar lopen we dus nu bij de logopedie voor. Ik hoop zo dat hij wat meer zal begrijpen en gaat praten zodat hij met andere leeftijdsgenootjes straks op school gewoon goed mee kan.
2 jaar geleden
Reactie op angel90
Ik hoop het ook voor al onze kindjes. Merk je wel al verschil ? Omdat hij n ...
Nee eigenlijk helemaal niks. Hij doet het daar wel goed bijv. Met bepaalde spellen doet hij goed met haar mee. Maar praten absoluut nog niet. En indd ik hoop het voor al onze kindjes❤️