48 Reacties

5 jaar geleden

Misschien bij de eerste moe-signalen op bed leggen en eventueel een geluidje met baarmoedergeluiden aan?

5 jaar geleden

Jee wat zwaar zeg! Misschien helpt inbakeren? Dit kun je gewoon met een dubbelgevouwen lakentje doen. Dan kan ze zichzelf niet wakker slaan met de armpjes. In t boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom (wel wat oud boek maar staan goede tips in) wordt veel uitgelegd over slaapproblemen. Sterkte! Op internet kun je vast vinden hoe in te bakeren. Bij ons meisje helpt t direct wegleggen na t voeden. Dan is ze wat slaperiger. Wakker wegleggen is idd best lastig. Een vast ritueel kan helpen. Eerst is t echt doorzetten en soms toch even laten huilen:(.

5 jaar geleden

Inbakeren helpt bij ons. Van de week precies hetzelfde probleem. Veel huilen, overprikkeld. Toen ingebakerd en meneer sliep gelijk 5 uur achter elkaar. En inderdaad, op YouTube staan veel instructiefilmpjes voor inbakeren.

5 jaar geleden

(Wat bij onze 1e dochter hielp) ; Wanneer ze overstuur is zou je kunnen proberen haar 'eruit te halen'. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar haar wat voor je uit vasthouden ipv tegen je aan, en dan als het ware met haar 'vliegen'. Omhoog en dan wat sneller omlaag. Zo'n gevoel creëren alsof je over een hobbeltje gaat met de auto. Nu wanneer ons meisje huilt of overstuur lijkt te raken doen we het weer. Ze wordt super rustig en kan gaan slapen.. Ik hoop dat je er iets aan hebt! 💕 Sterkte iig!

5 jaar geleden

Ik merk dat mijn zoontje een ritme in het niet slapen heeft. Smiddags is hij erg moe en raakt over zijn slaap heen, overstuur, overprikkeld en spuugt zijn speen telkens uit door het huilen. Het lukt hem dan niet meer zelf in slaap te komen. En wakker wegleggen is dan in mijn ogen een no go. Je kind heeft je nodig, een baby huilt niet zomaar. Hij heeft dan letterlijk mijn hulp nodig om te kunnen slapen. Ik neem hem dan in mijn armen, dicht tegen mij aan en houd hem iets steviger vast als ik normaal doe en zorg dat hij zijn speen niet uitspuugt van het huilen. Ik wieg of loop dan heen en weer. Soms aai ik zijn hoofdje, net boven zijn wenkbrauwen, of tussen zijn wenkbrauwen. Daar zit een reflex van baby's. De ogen sluiten dan. Zo lukt het hem om toch in slaap te komen. De ene keer duurt het 5 minuten en andere keer een kwartier. Ik wil je als tip geven om echt de eerste moeheidsignalen te ontdekken en op dat moment je kindje al te 'gaan helpen'. Dus voordat de baby over de slaap heen is.

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gehad, al gaat het de laatste tijd beter. Wat bij ons hielp is de wakkertijd aanhouden. Bij onze dochter was dat 60 minuten, dus dan binnen een uur verschonen, voeden en weer klaar maken om te slapen. Er wordt dan uitgelegd wanneer je de eerste trein mist ( Dus het eerste slaapje), dat je daarna ook alle aansluitingen mist. Je moet dus op tijd op het perron staan om niet de trein te missen ;) Daarnaast doen we ook aan inbakeren.

5 jaar geleden

Mega heftig en zwaar, herken dit enorm van mijn eerste dochter. Het boek 'baby in een droomritme' heeft mij enorm geholpen en hielp me het slaapgedrag van baby's veel beter begrijpen. Die kennis gebruik ik nu weer en nu een rustigere baby. Ik geloofde zelf nooit zo in al die methodes maar het heeft echt enorm geholpen. Veel sterkte en succes! X

5 jaar geleden

Bij ons was overdag slapen ook lastiger dan savonds, maar wat hieronder gezegd wordt hielp ook: inbakeren en ook goed moeheidsignalen in de gaten houden. Een (jonge)baby kan max 1-1,5 uur wakker blijven, ik ga dan naar boven en helpt hem in slaap komen. Wat het CB zegt klopt maar half: je kunt hem wel wakker wegleggen, maar niet klaarwakker. Ik hou aan: slaperig maar wakker. Vaak is ie dan al "onderweg" en slaapt het laatste stukje zelf in. Zo niet, laat ik hem niet huilen maar helpt ik hem verder dmv wiegen in mn armen of aaien over zn voorhoofd. Geef je baby ook de tijd om in slaap te komen met jouw hulp. Je kunt al gauw 10-20min bezig zijn, maar dan slaapt ie wel en is niet overstuur. Dat zorgt ook voor een betere slaap.

5 jaar geleden

Hoi sanne, ik heb gisteren ook een topic gemaakt(gefrustreerde moeder) omdat ik precies hetzelfde heb als jou met mijn kleintje!!!! Ik google veel probeer elke x een hoop, ene dag gaat het beter als de andere. Maar het is zwaar en vermoeiend en frustrerend. Wij werken sinds vandaag met een heel strak slaap/eet schema, kijken of dat werkt voor hem. Succes meid, je kan het 😚

5 jaar geleden

Waar slaapt je baby s nachts? Misschien zijn in de box de prikkels toch teveel? Ik merk bij onze man dat hij s avonds als de tv aangaat erg onrustig wordt in de box, vanwege het geluid/licht. Het helpt dan om hem boven in zn wiegje te leggen

5 jaar geleden

Draagdoek proberen? Mijn dochtertje van 8 weken slaapt alleen in de ochtend. Het duurde even voordat ik doorhad wat haar slaappatroon was, dus ik ben het gaan bijhouden in de baby+ app van Philips. Toen viel me op dat ze in de ochtend graag slaapt en de middag en avond voornamelijk wakker is. Nu leg ik haar dus elke ochtend na de voeding weer terug in de wieg, ook al sta ik zelf wel op. Tot 11 uur ofzo en dan ga ik haar pas wassen en aankleden. Op andere momenten van de dag accepteert ze de wieg en box ook niet om in te slapen. Wellicht als je een weekje de slaapjes timed dat je ook het ritme van je baby ontdekt en hier op in kan spelen. Sinds ik haar patroon ontdekt heb gaat het nog beter met haar. Ze huilt echt maar 10-15 minuten opgeteld per dag (omdat ze dan honger heeft en ik niet genoeg opschiet 🙈)

5 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Draagdoek proberen? Mijn dochtertje van 8 weken slaapt alleen in de ochtend ...
Ik leg trouwens mijn baby ook te slapen in kinderwagen overdag in de huiskamer met de kap omhoog. Ze wordt daar heel rustig van. Soms moet ik dan heel even de wagen heen en weer bewegen, maar meestal slaapt ze dan heel snel

5 jaar geleden

Hier ook een baby die de buitenwereld veel interessanter vindt dan slapen. Met als gevolg, aan het einde van de dag een huilend kind. We zijn sinds het weekend begonnen met wakker op bed leggen binnen de wakkertijd maar dat levert veel verzet op. Gisteren zijn twee slaapjes gelukt maar toen ben ik er zelf naast gaan liggen en de speen tegengehouden. Draagzak of doek werkt altijd hier. Snachts slaapt ze overigens zonder problemen en hulp in na de laatste voeding 😆

5 jaar geleden

Mijn zoontje weigert ook te slapen overdag. Ik ben erachter dat laten huilen, white noise geluiden enz niet werken. Inbakeren werkt soms. Als ik hem bij me neem, valt ie binnen 2 seconden in slaap. Ik wacht dan 10 minuten en probeer m dan weg te leggen. Soms laat ik m bij me. Erg vermoeiend voor mij, maar ik denk dat ie mij nog zo hard nodig heeft en dat zijn veilige plekje is. Ik ga er vanuit dat hij later wel in zijn eigen bedje slaapt als hij er aan toe is. Dat is nu nog niet.

5 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Draagdoek proberen? Mijn dochtertje van 8 weken slaapt alleen in de ochtend ...
Wat doe je dan de rest van de dag als ik vragen mag? Draagdoek en in de buggy dan?

5 jaar geleden

Bekend probleem ik heb daarover ook met CB overlegd. Bij ons kwam het omdat mevrouw veel te nieuwsgierig is en daardoor vermoeidheid signalen slecht laat zien en weinig ontspanning krijgt in haar lichaam. Wat bij ons nu helpt is een vast slaapritueeel: - naar slaapkamertje gaan - slaapzakje aandoen - samen gordijnen dicht doen - 2,5 tot max 10 minuten knuffelen zodat ze wat ontspannen/doezelig word (soms valt ze al direct in diepe slaap) met een vast slaapmuziekje - in eigen bedje leggen/ in slaap laten vallen - ik blijf dan nog ongeveer 10minuten in de buurt aangezien ze dan onrustig slaapt en helemaal wakker wordt als ze haar speentje verliest en hem niet snel genoeg terug krijgt. Mocht ze beginnen met huilen dan volgen we de volgende stappen tot ze rustig is: - speen terug geven - slaapmuziekje weer aanzetten - aai over de bol (in bedje) - oppakken en weer even knuffelen tot rustig in de stoel - wiegen/rondlopen tot rustig (bij deze ga ik als het ergste huilen weer over is proberen haar verder rustig te krijgen vanuit de stoel) Tenslotte als ik na 20 minuten merk dat ze nog echt niet rustig wordt of als ze na een totaal van 45minuten proberen in een blok tussen de voedingen (hetzij voor een keer slapen en/of na wakker worden weer in slaap komen) nog wakker is dan stop ik voor deze ronde met proberen en gaat ze in de draagzak met mij mee zodat ze de volgende ronde niet te moe is om het dan weer verder te oefenen. Na twee weken lukt het me nu meestal om haar binnen 10 minuten zelf in slaap te laten vallen en slaapt van 45minuten. Nu zijn we aan het oefenen dat ze daarna weer in slaap valt/door slaapt. Wel weet ik bij haar dat ze net na de middag slecht zelf kan slapen en doe ik daarom dan vaak een wandeling/boodschappen zodat ze ook even kan slapen.

5 jaar geleden

Maak je al gebruik van een draagzak? Het wakker blijven en oververmoeid zijn vind ik heel herkenbaar. Als Chez niet wilt slapen dan doe ik hem in de draagzak tegen mij aan. Ik heb een hele leuke van artipoppe. Je houdt hierdoor wel je handen vrij.

5 jaar geleden

Wij hebben het ook, maar met momenten. Hij wilde gisteren niet slapen vanaf 17:30 tot 1:00 nacht. Van alles geprobeerd maar niks werkte. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen in mijn armen. Nu hebben we het weer. Een uur na zijn fles gapen, bijna in slaap vallen, maar wanneer we hem in slaap wiegen of in bed leggen begint hij hysterisch te huilen. Ik weet het ook niet meer en ga van alles denken. Komt het door de voeding? Heeft hij pijn? Wat kan het zijn? 😔

5 jaar geleden

Wij hebben het een en ander uitgevogeld wat voor onze dochter van 6 weken helpt. Klinkt heel gek maar stofzuiger geluiden 😅 Op youtube staat een filmpje van 10 uur zonder reclame haha! We hebben een elektrische schommelstoel waar ze ook makkelijker in slaapt. Vind ze ook fijn om in te zitten als ze krampjes heeft. Prikkel beperking. Door even een doek of knuffeltjes of iets op de ogen te leggen zodat ze niets ziet en even geen prikkels binnen krijgt. Na een paar seconde heeft ze de ogen dan dicht. En we zijn begonnen met haar in haar bedje op haar eigen kamertje te leggen smiddags. Ik maak het kamertje donker en blijf dan boven zodat als ze huilt ik haar speen terug kan geven en kan troosten. Eerste paar keer was dat heel vaak maar bleef ik dat 3 uur lang doen (zolang laat ze tussen de voedingen). Nu hoef ik alleen in het begin nog 2 of 3 keer terug en slaapt ze daarna makkelijk een paar uurtjes en kan ik naar beneden :) Sommige dingen is even volhouden voordat het werkt! Wij trekken er een week voor uit als we iets nieuws willen proberen.

5 jaar geleden

Ik ken het helaas. Het is voor de kleine vervelend, maar voor jezelf ook echt enorm slopend! De ene dag gaat hier beter dan de andere en slaapt ze nog wel iets in de draagzak of doet ze een hazentukje in de box. Andere dagen is helemaal niets goed genoeg en blijft ze huilen. De nachten doet ze dan gek genoeg wel onwijs goed en zoals vannacht slaapt ze gewoon 10 uur achtereen! Ik moet zeggen dat ik zelf ook echt nog wel zoekende ben, maar ik kom constant uit op een oververmoeid baby. Heb je dit al eens gelezen? https://www.oudersvannu.nl/baby/gezondheid/onrustige-baby/ Hierom probeer ik nu wel meer ritme te creëeren en haar zo snel mogelijk weer terug op bed te leggen, zo prikkelarm mogelijk. Tot zover leek het te werken, maar onze dame werd wat verkouden en dat werd dus weer veel huilen. We gaan nu weer verder met het ritme proberen te creëeren. Nogmaals, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn en ook hoe het je aan het twijfelen kan maken. Maar ik weet zeker dat je een goede moeder bent, want zoals ik het lees doe je enorm je best! Succes!😘