28 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben ook misselijk,als ik niet verder kan doet mijn partner een beetje voor mij. Hij werkt vanuit huis

4 jaar geleden

Hoi! Ik heb precies hetzelfde. Een klein blokje om kost mij al veel energie. Ik probeer echt te luisteren naar mijn lichaam. Je lichaam is keihard bezig om een mensje te maken, dus het is niet gek dat je onwijs moe bent. Wat je ook kunt doen is een middagdutje van 40 minuten ofzo. Misschien helpt het?

4 jaar geleden

Ik heb verloskundige gebeld voor me misselijk. Omdat ik ook veel overgeef. Ik heb 1x de week dat iemand me helpt in huis houden die doet grote dingen ik zelf tussen door kleine dingen

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Sinds een paar dagen last van misselijk en overgeven aantal keren per dag. Met inspanning moet ik alleen maar vaker overgeven. Nu helaas ziek moeten melden op het werk. Zij gaven aan de tijd te nemen en mijn lichaam rust te gunnen. Ik hang nu lekker op de bank, slaap als ik moe ben en doe tussendoor wel wat huishoudelijke dingen maar op een rustig tempo.

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ik werk in de zorg en heb nog een tweejarige rondlopen. Huishouden? Ik ben al blij als er eten op tafel staat en mijn zoontje niet de hele dag Nijntje gekeken heeft. Het is hier gewoon wat vuiler. Heb reinigingsdoekjes op badkamer, toilet en keuken. Zo haal ik er af en toe een doekje overheen zodat het een beetje schoon wordt. Manlief helpt, ondanks ook een drukke baan en hij moet nu ook thuis blijven als ik moet werken en werkt veel savonds, nu gewoon iets meer mee.

4 jaar geleden

Ja hier ook. Ik heb een zoontje van 10 maanden dus alle energie die ik heb gaat naar hem. Het huishouden schiet er behoorlijk bij in. Man werkt ook veel maar helpt wanneer hij thuis is.

4 jaar geleden

Reactie op SammyJ

Ja hier ook. Ik heb een zoontje van 10 maanden dus alle energie die ik heb ...
Jaaa ik heb dan verder geen kleine nog en huishouden gaat hier al achter uit pff, ja gelukkig helpt mijn partner ook veel maar veel komt nog wel op mij aan omdat ik heel de dag thuis zit 😅

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ik werk in de zorg en heb nog een tweejarige rondlo ...
Jaaa precies, ja probeer wel dagelijks overal de swiffer langs te halen, we hebben een pers thuis 😅 dus lekker veel haar elke dag, en overal doekje langs halen, maar echt stofzuigen en afwassen enz doet mijn partner als die thuis is gelukkig, maar net als vandaag ben ik de hele dag niet vooruit te branden

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje2

Hier hetzelfde. Sinds een paar dagen last van misselijk en overgeven aantal ...
Oehhh, jaa probeer veel te slapen als ik moe ben maar toch vaak lukt het niet omdat ik dan in me achter hoofd heb dit moet nog dst moet nog hahah dat is iets wat ik wel moet leren loslaten, gelukkig helpt partner na zijn werk veel

4 jaar geleden

Reactie op Carly90

Hoi! Ik heb precies hetzelfde. Een klein blokje om kost mij al veel energ ...
Ja dat dus hahah! Jaa probeer ook wel te luisteren, net als vandaag heb ik eigenlijk veel op de bank gelegen, en gelukkig probeert me partner veel na zijn werk nog te doen, maar merk met slapen dat ik daar moeite mee heb overdag, maar dat is meer omdat ik in me hoofd heb dit moet nog dat moet nog zus zo😅 en dat moet ik proberen los te laten, dan zou het miss ook al wat meer rust geven denk ik

4 jaar geleden

Reactie op Palinda

Oehhh, jaa probeer veel te slapen als ik moe ben maar toch vaak lukt het ni ...
Ja loslaten is moeilijk. Mijn partner helpt ook veel. Maar soms moeten we ook maar onze hoge eisen mbt. Elke dag stofzuigen naar 1x per 2 dagen doen ofzo. Dat scheelt al een hoop en van af en toe uitstellen wordt het echt niet vies!

4 jaar geleden

Reactie op Palinda

Jaaa ik heb dan verder geen kleine nog en huishouden gaat hier al achter ui ...
Ja snap ik! Had ik bij mijn eerste ook. Ook zonder kleintje is het lastig. Werkte toen wel nog veel en sliep daarnaast eigenlijk alleen de eerste 3 maanden.

4 jaar geleden

Wat bij mij trouwens wel hielp (en ik zeg absoluut niet dat dit bij jou ook het geval is) maar ik schreef bij de eerste zwangerschap op wat ik die dag echt gedaan wilde hebben. Plus de extra's als ik energie had. Ik zat toen ook hele dagen thuis en ik werd moe van het niks doen. Als ik een dagje iets leuks ging doen dan had ik ineens wel meer energie. En ik werd er ook extra misselijk door, puur omdat ik er constant mee bezig was. Wat voor mij echt goed hielp was om op een vast tijdstip op te staan. Dan even naar de winkel, iets in huis doen en dan even rusten. Nu ligt het natuurlijk iets anders allemaal met corona.

4 jaar geleden

Ik werk nog gewoon in de nachtdiensten en daarna ben ik 4 dagen gesloopt. Als ik dan de trap op loop ga ik eerst op mijn bed liggen om bij te komen 🙈 maar het is mijn tweede zwangerschap en ik weet dat dit puur hormonen zijn. Je kunt er niets aan doen... het wordt beter 😊

4 jaar geleden

Ben ook echt lusteloos en gammel Wat mij goed helpt, is 6 kleine, gezonde en lichte maaltijden op een dag, genoeg drinken en suiker/koolzuur vermijden, elke dag een dik half uur wandelen met mijn vriend en 2x3 liedjes dansen met Just Dance. Van bewegen en gezond eten voel ik me vaak veel beter en als het echt even te veel is, geef ik daar aan toe en doe ik een powernap.

4 jaar geleden

Hi, fijn dat alles goed is! heel herkenbaar je verhaal. Ik ben ook 8 weken zwanger en totaal niet vooruit te branden. Ik geef er maar gewoon aan over. Ik ben voornamelijk vanaf de namiddag kots misselijk. Sinds een paar dagen probeer ik daarom juist daarvoor het eea op te ruimen en smiddags avond te eten (omdat ik savonds geen hap door m'n keel krijg). Probeer het huishouden ook los te laten, dan duurt het maar wat langer. Jammer maar is niet anders en in deze tijd komen er ook geen mensen over de vloer 😉 Vriend helpt ook meer dus dat is fijn. Succes.

4 jaar geleden

Hier vooral erg moe, ik heb alleen al vier kids rondlopen. De oudste drie moet ik dagelijks bezig houden voor school. Dat kost zoveel energie. Ik ben al lang blij als ik 's ochtends een wasje heb gedraaid en de vaatwasser uit heb geruimd. De kids doen de ochtend hun schoolwerk. Smiddags even liggen lukt af en toe, maar lang niet elke dag. En dan nog nachts niet altijd even goed slapen 🙈

4 jaar geleden

Vervelend dat je je zo voelt. Ik heb het helaas ook weer (bij mijn eerste ook). Je moet maar zo denken, waar de één extreem misselijk wordt kan een ander extreem moe worden. Ik kan doen wat ik wil maar helaas helpt niks. Daarbij slaap ik snacht rete slecht. Bij mijn vorige zwangerschap was het zo erg dat ik temazepam heb gekregen van de arts zodat ik tenminste nog iets sliep. Nu ik perse thuis moet zitten ivm Corona kom ik de dagen wel redelijk door, maar soms ga ik gewoon 2 uur slapen met mijn zoontje tussen de middag. Vooral je er aan overgeven dat het nu eenmaal even zo is. Het wordt echt beter rond de 14 weken. En je partner moet gewoon nu even iets meer doen. Jij bent niet de enige die zwanger is he ;) ook hij is onderdeel van dit proces, ookal voelt ie het zelf niet.

4 jaar geleden

Af en toe een frisse neus halen helpt bij mij wel. Door een wandeling te maken. Daarnaast een paar keer per dag bewust even rustig op de bank zitten

4 jaar geleden

Ik lees hieronder supervaak dat jullie partner deels het huishouden overneemt. Hoe fijn is dat. En ik denk ook heel normaal... maar bij ons helaas dus niet :( Mijn man werkt veel thuis, maar hij geeft echt NIKS om een schoon huis. Ik weet dat ik een btje perfectionistisch ben maar toch. Ik vraag hem ook niet om dat ook te zijn, maar wel om normaal netjes te zijn en rekening te houden met mij. Hij laat serieus alles overal slingeren en ruimt misschien nog wel minder op dan een kind. Heb het hem al zovaak gezegd/gevraagd. Meestal op een rustige en vriendelijke manier, soms knalt het er ff uit. Maar het lijkt niet te landen. Zelfs nu, nu ik van misselijkheid en alles alleen nog maar kan liggen, doet hij gewoon niks! Ik kan me er kapot aan ergeren, maar ook dat lijkt em niet veel te doen! Het enige dat hij wel doet is koken. Maar laat dat nou net iets zijn wat mij nu nóg misselijker maakt! (En ja, ik vermoed eigenlijk dat hij dat wel doet puur omdat hij zelf baat bij heeft🙈) Pfieuw sorry maar ik moet even mn frustraties kwijt. Iemand tips hoe ik mn man wel zo ver krijg???