8 Reacties

één jaar geleden

Heb ook geen tips. Maar kan me voorstellen dat het erg zwaar en frustrerend kan zijn. De spreekwoordelijke "het is een fase" kun je ook precies niks mee.... hopelijk komt er snel weer verandering in voor jullie! 💐

één jaar geleden

Hier ook veel begrip en quasi zelfde situatie. Is een drama geworden sinds de geboorte van de kleine zus in augustus. Sindsdien moet er altijd iemand bij zijn tot ze inslaapt en ze wordt vaak wakker snachts. Dat heeft er toe geleid dat papa samen met de oudste slaapt en ik met de jongste om allemaal het meeste slaap te krijgen. Het is stevig. Maar wij zetten in op zoveel mogelijk slaap voor iedereen. Succes mama!

één jaar geleden

Geen tips, maar wel herkenning. Ons zoontje wil vooral alleen gaan slapen als papa of mama erbij ligt in bed. Hij heeft ook momenten dat hij ineens heel verdrietig is overdag (vandaag op de opvang vroeg hij continue naar mama). We hebben ookal verschillende dingen geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden. Laten we hopen op een fase, dat probeer ik tenminste 🙈

één jaar geleden

Ik bedenk me ook dat het best een heftige leeftijd is. Ze leren in sneltempo super veel dingen bij. Hun hoofdjes staan niet stil. Ze zullen moeten bijtanken 's avonds en 's nachts denk ik. Het maakt het er niet gemakkelijker op helaas. 🙂

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar, vooral dat tijd rekken. Ze moet nog 1001 dingen doen voordat ze naar bed gaat. We moeten altijd enorme strijd voeren om haar mee naar boven te krijgen. Als ze er eenmaal in ligt, moeten we nog zeker 4x naar boven omdat haar kussen niet goed ligt, of haar nachtlampje een andere kleur moet, haar knuffel kwijt is, noem maar op..

één jaar geleden

Hier gaat het precies zo met onze peuter

10 maanden geleden

Hier hetzelfde. Onze kleine meid ligt wel nog in haar ledikant, maar ze schreeuwt de boel bij elkaar. Ineens. Ze ging voorheen prima slapen. Zo ingewikkeld momenteel.. het enige wat goed is als we met haar op ons bed gaan liggen. Zware periode dit.. hopelijk een fase die heel snel voorbij is.

10 maanden geleden

Wij hebben gelukkig een peuter die graag naar bed gaat maar hadden toch veel strijd en gedoe. Hier hielp men pictogrammen. Zes stappen van naar bed gaan. Tanden poetsen, potje, schone luier, kietelen/stoeien, boekje lezen, slaapliedje. Behalve schone luier en tandenpoetsen is alles optioneel maar wel altijd in deze volgorde. Dit gaf/geeft bij ons nu rust en duidelijkheid maar voldoende keuzevrijheid dat naar bed gaan weer prima gaat. Hij kijkt elke dag uit naar het stoei/kietel moment dat hij na het eten al kijkt of hij naar bed mag/moet. Haha!!