9 Reacties

4 jaar geleden

Het kan voorkomen. Als het goed is kun je dan opnieuw bloed prikken en wordt het opnieuw getest. Het betekent overigens niets voor de mogelijk uitslag of de zwangerschap.

4 jaar geleden

Hoe ver ben je? Mijn verloskundige gaf aan dat het mislukt als je het voor de 11 weken bent.

4 jaar geleden

Ja schijnt wel eens te gebeuren hoor! Betekent helemaal niks, maak je geen zorgen. Je zult dan opnieuw bloed moeten prikken

4 jaar geleden

Bij ongeveer 2 op de 100 vrouwen lukt de test niet. Dit kan verschillende redenen hebben. Bij vrouwen met ernstig overgewicht mislukt de test iets vaker. Of er kan bijvoorbeeld te weinig DNA van de placenta (moederkoek) in het bloed van de moeder zitten. Als de NIPT mislukt, kunt u de test nog een keer laten doen. U hoeft hier dan niet voor te betalen. Bij ongeveer tweederde van de zwangeren lukt de NIPT dan alsnog. U kunt soms ook kiezen voor de combinatietest. Dat hangt ervan af hoe lang u zwanger bent. U moet de combinatietest wel zelf betalen. Bron: https://www.meerovernipt.nl/veelgestelde-vragen#79

4 jaar geleden

Mijn verloskundige gaf aan dat er een heel klein aantal mislukt, dit zegt volgens haar absoluut niets over je kindje, maar over het bruikbaar materiaal blijkbaar. Omdat ik een hoger bmi heb gaf ze aan dat de kans iets is dat het mislukt. Maak je geen zorgen dus, vervelend dat het opnieuw moet, maar zegt gelukkig niks over je kindje!

4 jaar geleden

Reactie op Joëlle

Hoe ver ben je? Mijn verloskundige gaf aan dat het mislukt als je het voor ...
Ik was 12w3d toen bloed genomen was. Donderdag mag k terug bloed laten afnemen

4 jaar geleden

Bij mijn collega was de eerste poging ook niet gelukt, een week later liet ze opnieuw bloed prikken en lukte het wel! Ik zou me nog geen zorgen maken!

3 jaar geleden

Heb ik ook gehad. Pure pech. Bij de tweede keer is t wel gelukt. Het is vervelend want je moet nu weer 2 wkn wachten. Succes!!

3 jaar geleden

Mijn nipt testen zijn twee keer mislukt, waarna ik naar prenatale diagnostiek ben gestuurd en een vruchtwaterpunctie en array onderzoek heb laten uitvoeren. Ons moppie is helemaal gezond verklaard! Het zegt dus eigenlijk nog helemaal niks. Een tweede test mislukt bij 1/3 van de mensen ook. Maar als jij het kan laten rusten zou ik dat echt aanbevelen! 🥰