70 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook nog niet hoor! Ze zet nu pas voorzichtig wat stapjes langs de tafel of bank. Maar ze is hypermobiel en dan duurt het vaak langer, had ik zelf als kind ook en liep pas met ongeveer 20 maanden. Ik maak me geen zorgen, alles tot 2 jaar is oké en bij mij is het ook helemaal goed gekomen. Ieder kindje op zijn/haar eigen tempo!
2 jaar geleden
Het is echt geen punt als het nog niet lukt. Mijn zoontje is van 12 - 11 en loopt nu 1 week echt los. Hier lijkt het geholpen te hebben dat we naar de binnenspeeltuin zijn geweest daar zijn allemaal zachte ondergronden en toen durfde hij ineens. Als je je wel zorgen maakt kun je altijd een verwijzing naar de fysio vragen al is het maar voor je eigen geruststelling.
2 jaar geleden
Die van ons is nou bijna 17 maanden. En loopt sinds 2 weken echt los los. Daarvoor langs dingen op en Max 6 stappen los. Echter heeft hij van eerste stapje tot echt los los 6 maanden gedaan. We hebben het toen ook met omdraaien en dat soort bewegingen gemerkt dat hij het laat zijn, dan een hele tijd niet of minimaal en dan een hele tijd erover kan doen voordat ie het “perfect” doet. Alsof ie het zeker wilt weten en geen fouten wilt maken en het duizenden keren in z’n hoofd uitoefent. Hij valt dus ook niet tijdens het lopen, omdat het dus goed kan.
2 jaar geleden
Mijn dochter is van 7-11 en kan sinds vorige week zich op trekken tot staan.
Mijn dochter heeft fysio gehad rond haar eerste verjaardag, want ze is hupermobiel. Maar die gaf ook aan dat het helemaal niet raar is, als ze later loopt, dan je vaak hoort. Zijn genoeg kinderen die rond de 20 maanden los gaan lopen.
De kinderopvang waar ik werk, heb ik meerdere kindjes gehad die op deze leeftijd niet lopen. en voor hun 2de verjaardag liepen ze allemaal.
Ieder zijn eigen tempo. En zodra ze er klaar voor zijn en genoeg vertrouwen er in hebben, lopen ze zo opeens los!😊
2 jaar geleden
Hier nu 18 maanden en loopt ook nog niet. Wel zo af en toe langs de bank, maar ook daarna zelf gaan zitten durft ze niet lijkt wel.
Ze lijkt er wel al behoefte aan te hebben het lopen, maar is nu nog een kwestie van durven.
Word wel echt gek van alle mensen die zeggen, 'loopt ze nu nog niet?' 😑
2 jaar geleden
Hier hetzelfde! Bijna 18 maanden en loopt nog niet. Ze loopt overal langs en achter, ook loopt ze best goed aan 1 hand maar zodra ik dr los laat is het na 3-4 stapjes echt boem, zich laten vallen. Ze lijkt het hier ook erg spannend te vinden! Nog even geduld, zal vast snel ook komen:)
En ja…Herkenbaar je gevoel, mensen die er naar vragen. Gelukkig zijn de meeste mensen er wel relaxt onder.
2 jaar geleden
Voor alle mama's die het gevoel hebben dat het niet lukt omdat ze de kindjes het nog te spannend vinden een tip. Wij hadden dat hier namelijk ook en kregen van de fysio de tip naar een indoor speeltuin te gaan met veel zachte vloerstukken. Door de zachte ondergrond word de angst minder. Wij hebben dit gedaan en 3 uur nadat we gekomen waren liep meneer lopend daar weg.