70 Reacties

2 jaar geleden

Onze zoon ging in 1x loslopen een week voor hij 1,5 was, buiten op het gras. En gelijk super goed, geduld hebben, komt vanzelf

2 jaar geleden

Onze kleine meid heeft vandaag voor het eerst langs de bank /schuivend stapjes gezet😍😍🥺

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 18 maanden en loopt motorisch achter, hebben al sinds 10 maanden fysio. Hij kan staan, langs de bank/tafel lopen. Loopt en staat wel vaak op de tenen. Van de week begon die met traplopen, dat kan die wel. Maar hij klimt ook graag overal op. Lopen zelf doet die nog niet. We oefenen nu met overstappen zoals van bank naar tafel. Idd, mensen vragen altijd: loopt die nog niet? Heel irritant.. nee, die van ons doet het langzaam aan. Komt vanzelf! 3 maanden geleden lag die alleen nog maar, kon die nog nier eens zelf gaan zitten en liggen en kijk nu wat die doet!

2 jaar geleden

We hebben al vanaf dat ze 2 maand was fysio. Heb er enorm veel aan gehad voor maand terug waren ze als laatst ze kan nu inmiddels zelf lopen. Maar voordat ze kon omrollen en kruipen heeft heel lang geduurd. Baby met veel spanning en frustratie Ze dachten dat ze billen schuiver zou worden maar dat heeft ze niet gedaan. Billen schuivers lopen over algemeen wat later. 18 maand is prima leeftijd om te gaan lopen en hoef je ook nergens zorgen om te maken vanaf 20 maanden werd geadviseerd hulp in te schakelen. Zeiden ze tegen mij. Maud ging met 17 maanden zelf lopen maar kon vanaf 1 jaar al overal langslopen en achter loopwagen aan. Ik vond die periode echt heel lang duren 😅 Er wordt tegenwoordig zoveel al van kinderen verwacht. Het komt echt wel hoor! En fysio word gewoon vergoed en hadden echt goeie tips hier..

2 jaar geleden

Hoiii allemaal, Onze dochter loopt nu ineens helemaal zelf en ook echt heel erg goed! Voor iedereen die zich zorgen maakt. Het komt dus echt vanzelf!🥰

2 jaar geleden

Hier ook! Al een maandje een paar stapjes maar ze liet zich direct vallen dan. Ze vond het erg spannend denk ik. En gister ineens 5 rondjes in de woonkamer los! Bizar hoe dat echt ineens gebeurd. Ze is 18 maanden. Voor iedereen die in deze situatie zit, het Komt allemaal echt wel:)

2 jaar geleden

Het valt me wel gelijk op dat ze afvalt… het is al geen dikkerdje😛dat is dan wel weer jammer haha. Hopelijk niet al teveel!

2 jaar geleden

Reactie op bloempje1

Hoiii allemaal, Onze dochter loopt nu ineens helemaal zelf en ook echt hee ...
Wat fijn! Hier nog steeds niet. Maar merk wel dat ie het aan de hand lopen steeds sneller doet en minder erg vindt. Dus hopelijk duurt het niet lang meer.

2 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Wat fijn! Hier nog steeds niet. Maar merk wel dat ie het aan de hand lopen ...
Komt echt goed, maak je vooral niet te druk (deed ik soms wel🙈). Ieder kind gaat lopen, de een sneller dan de ander

2 jaar geleden

Wat goed dat sommige kindjes ineens zijn gaan lopen! Hier nog steeds niet, wel staat ze stabieler en zet ze nu veel stapjes opzij langs de bank en tafel. Maar echt lopen zal nog wel ff duren… geen haast, deed ik zelf ook pas met 20-22 maanden dus ze gaat mij achterna 😉

2 jaar geleden

Reactie op di-jan

Wat goed dat sommige kindjes ineens zijn gaan lopen! Hier nog steeds niet, ...
Mijn kindje kan nog steeds niet los staan ondanks veel oefenen😕

2 jaar geleden

Reactie op labelle

Mijn kindje kan nog steeds niet los staan ondanks veel oefenen😕
Hier ook nog niet hoor! Ze is nu zover dat niet haar hele lijf meer tegen een bank of tafel hoeft te staan, alleen handjes vast is genoeg. Komt echt wel! Hier ook hypermobiel dus dan duurt het gewoon een stuk langer, gewrichten zijn nog niet sterk genoeg dus ze moet eerst meer kracht en stabiliteit opbouwen. Ik heb mezelf als bewijs dat het allemaal goed komt dus dat geeft rust! 😊

2 jaar geleden

Hier 1tje die vorige week ineens begon met lopen van mij naar papa en andersom. Vond het helemaal geweldig en had de grootste lol. Ging elke dag beter lopen +- 10 stapjes.. ineens sinds eergister wilt hij niet meer en blijft die stokstijf staan.. nu zit ik de heletijd te denken of dit bij een andere grote ontwikkelingen ook zo was (een terugvalletje) maar ik kan het mij gewoon niet meer herinneren. Ik baal er goed van want hij kan het zo ontzettend goed en aan de hand heeft die eigenlijk heel licht mn pink vast. Herkenbaar voor iemand? We proberen elke dag gewoon weer te oefenen.

2 jaar geleden

Reactie op Anna1990

Hier 1tje die vorige week ineens begon met lopen van mij naar papa en ander ...
Hi Anna, hier ook een kindje die ineens heel bang werd, zij zette haar eerste stapjes met 10,5 maand, maar ging pas echt lopen met 13 maanden en buiten met 14 maanden. Wat bij ons het verschil maakte was lokken met snoepjes (rozijntjes/abrikoosjes), daar ging ze wel voor lopen en pakte ze het binnen 2 weken op (ging wel 2 weken elke dag een doosje snoep doorheen 😂)

2 jaar geleden

Ons zoontje kan dus los lopen maar vertikt het gewoon. Binnen rent hij haast achter de loopkar en als we het echt van hem vragen loopt hij wel los. Maar buiten absoluut niet. Wanneer ik hem al neer zet is het gillen. We weten in ieder geval dat hij het kan, wachten rustig af totdat hij er klaar voor is!

2 jaar geleden

Reactie op Jiuli

Hi Anna, hier ook een kindje die ineens heel bang werd, zij zette haar eers ...
Dat heb ik ook geprobeerd inderdaad, alleen kruipt die slimmert dan naar me toe🫢 Ik probeer maar elke dag te oefenen maar het wel leuk te houden

2 jaar geleden

Even m'n trotse (en vooral opgeluchte) momentje delen: m'n zoontje loopt eindelijk!! 🥳🥳

2 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Even m'n trotse (en vooral opgeluchte) momentje delen: m'n zoontje loopt ei ...
Proficiat! 👏

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Even m'n trotse (en vooral opgeluchte) momentje delen: m'n zoontje loopt ei ...
Wat leuk, lekker samen de wereld ontdekken! (of in eerste instantie het huis en de straat 😉).

2 jaar geleden

Hoe gaat het hier met alle hardnekkige kruipers/bilschuivers?😊