70 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Hoe gaat het hier met alle hardnekkige kruipers/bilschuivers?😊
Hier wordt sinds 19 maanden volop gelopen. Had net een afspraak gemaakt bij de fysio voor een check en wie was eigenlijk helemaal niet nodig. Wel bizar dat sinds er gelopen wordt er weer een mega ontwikkeling heeft plaats gevonden in het praten, er lijkt weer ruimte in zn koppie
2 jaar geleden
Hier loopt die al een tijdje langs de bank, tafel etc. We zijn nu druk aan het oefenen met overvallen, dus dat hij bijvoorbeeld van de ene naar de andere kant moet. Nu doet die dat nog met 1 hand vast en hopelijk wordt het straks los.
Hij kan aan de hand lopen als in aan 2 handen maar dat is heel onstabiel en op de tenen. Heeeeeel soms loopt die aan 1 hand mee. Hij kruipt nu op de knieën maar wel met lichaam omhoog. Volgens fysio is hij dus hard aan zijn rompstabiliteit aan het trainen. Hij is nu 20 maanden. Mijn man denk dat hij volgende maand een paar passen kan doen, ik zet in op 2 jaar.
2 jaar geleden
Hier is die opeens gaan staan en gaan lopen. Eerst 1.5 week achter een loopkar en toen opeens uit het niets los. En hij is nu niet meer te stoppen!! Rent bijna. De fysio was verbaasd, had dit niet verwacht. Ons zoontje dacht gewoon: ik doe het pas als ik het kan. En zo opeens liep die. Hij is nu 1 jaar en 9 maanden, bijna 10.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 22 maanden en is ineens sinds deze week heel veel aan het oefenen met los lopen. Hij is onwijs trots en vindt het nu super leuk. Hij kan het eigenlijk al langer, maar ik denk dat hij niet durfde. Het lijkt bijna alsof hij vertrouwen moest verzamelen. Hij gaat als een speer nu. Opzich ook fijn met een baby op op komst over 2 maanden. We zijn zo trots.
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Wat fijn die positieve berichtjes eronder. Ben blij voor jullie! Hier loopt ...
Probeer vertrouwen te houden. Wij zijn vaker naar het zwembad geweest, naar monkey town etc om zn grove motoriek op een speelse manier te ontwikkelen. Thuis hebben we nergens druk op gelegd.
Staat je kindje wel ergens aan vast of loopt je kindje wel ergens langs af?
Hier is het ineens in 2 weken super snel gegaan en is hij nog maar amper aan het kruipen.
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Ja ze kan de trap omhoog klimmen, op de bank klimmen, lopen aan 1 hand en s ...
Ze heeft dus wel de spierkracht. Merk je verder vooruitgang? Lijkt ze onzeker?
Hier was dat ook precies zo. Al die dingen kon hij al een hele tijd, maar los staan of proberen te lopen zelf vertikte hij. Tot hij het een keer per ongeluk deed en we zo enthousiast reageerden, toen werd hij zo trots. Ineens veranderde er iets in hem met zijn zelfvertrouwen. Vaker naar Monkey Town geweest met hem en naar het zwembad. Vindt hij super leuk en hij oefent daar met zijn grove motoriek. Daar begon hij ook ineens met oefenen.
In 2 weken tijd loopt hij ineens continu los.
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Zijn er nog meer kindjes die nu nog niet lopen?
Hier een meisje dat inmiddels heel goed aan de hand (of eigenlijk aan één vinger) loopt, maar nog bijna niet los. Af en toe zet ze bijna onbewust ineens een stuk of 5 stapjes los, totdat ze ontdekt wat ze aan het doen is, schrikt en zich snel ergens aan vastpakt of gaat zitten / kruipen. Ze kan het wel maar vindt het nog te spannend…. Maar goede hoop dat ze het ineens toch gaat doen, gebeurt nu elke dag wel een keer en ze staat iig wel heel goed en stevig los!
één jaar geleden
Yes, ze loopt los! Precies twee dagen na haar tweede verjaardag ging ze ineens los en liep ze steeds serieuze stukken thuis! De dag erna ging ze de hele gymzaal door (daar spelen ze weleens als ze op de opvang is!). En sindsdien wil ze alleen nog maar lopen! Ik wist wel dat het een keer zou komen maar toch fijn dat het zover is! :-)
Hoe is het met jullie kindjes en het lopen?