16 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Mijn zoontje van 10.5 maanden doet dit ook niet.

2 jaar geleden

Nee hoor ieder kindje doet het op ze eigen manier en tijd. Komt wel goed

2 jaar geleden

Hier ook niet wij zijn wel begonnen met fysio maar onze kleine man kruipt/tijgert ook niet

2 jaar geleden

Ze doen datgene waar ze aan toe zijn, daar mag en kun je op vertrouwen. Ik was juist bezorgd dat onze dochter te snel ging. Zij is nu 9,5 maand en kan al best goed stappen aan tafel of met ons aan 2 handen. Ben vooral bang, dat het niet goed is voor haar heupjes, knietjes en voetjes. CB zei niet pushen en stimuleren, dan is alles goed. Ze doen hetgeen waar ze klaar voor zijn. Pas als ze echt veel ouder is, zou je eventueel navraag kunnen doen bij CB. Uiteraard als je je echt zorgen maakt, kun je ze ook nu al even vragen om advies.

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Ze doen datgene waar ze aan toe zijn, daar mag en kun je op vertrouwen. Ik ...
Dank je wel voor je bericht, dit geeft mij al een beter gevoel. Het maakte mij best onzeker omdat veel baby’s om mij heen al zoveel kunnen en dat terwijl ze nog jonger zijn. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Hier ook niet wij zijn wel begonnen met fysio maar onze kleine man kruipt/t ...
Ik ben blij dat ik ook niet de enige ben. Onze zoontje is ook 10 maand en wil niet graag op de buik spelen, tijgeren of kruipen. Kan met mijn hulp redelijk stabiel zitten en wil gaan staan als ik hem vasthoudt. Ik maak me er niet heel erg druk om en ik blijf met hem oefenen.

2 jaar geleden

Bijna 10 maand. 1x netjes spontaan gaan zitten. Vorige week was dat. Als ik hem rechtop zet dan zit die prima. Maar zelf weer goed zitten vanuit liggen of kruipen.. Nee. Meneer heeft er geen zin in 😊 Komt vanzelf, ze doen alles op hun eigen tijd. Mijn collega heeft een kindje (meisje) 5 week ouder. Die kan al lang zitten en zelfs al staan. Maar daarin tegen, die van haar heeft een paar tandjes. Die van mij al 8. Dus het zegt allemaal niks. Een poosje terug zei iemand o mijn kind kroop al toen die zo oud was, je moet naar de fysio want blablabla. Ach opeens kroop hij. Niet te druk maken, elk kind is anders, verschilt ook weer jongetje of meisje. Alles verschilt, komt vanzelf!

VRIEND

2 jaar geleden

kruipen en staan langs bank gaat prima maar zelf gaan zitten ho maar. Komt vast nog wel, nu 10,5 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Ik ben blij dat ik ook niet de enige ben. Onze zoontje is ook 10 maand en w ...
Dat deed ik ook niet maar Pelle was heel gefrustreerd omdat hij nergens goed bij kon. Bij CB zagen ze dat hij duidelijk meer wilde dan dat hij kon en daarom het advies voor fysio gehad. Hij heeft nu 2 keer met de fysio geoefend en we merken al wel verbetering

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Hier ook niet wij zijn wel begonnen met fysio maar onze kleine man kruipt/t ...
Mijn dochter neemt ook vooral de tijd. Tijgeren/kruipen/tanden nog niks

2 jaar geleden

Reactie op LFM96

Dank je wel voor je bericht, dit geeft mij al een beter gevoel. Het maakte ...
Het kan dan toch ineens rap gaan mijn dochter is heel lang in de tijgerfase blijven hangen tot ze kon zitten 3 dagen later kroop ze en een week later ging ze zich optrekken en daar is ze nu heel druk mee...

2 jaar geleden

Mijn dochter is 1 van die vlotte baby's (los lopen voor 10 maanden) Ik sprak vorige week een moeder met 2 al wat oudere zonen die "langzaam" waren. Met de oudste waren ze bij de fysio geweest en die zij: als er babies zijn die zoveel sneller zijn dan gemiddeld zijn er ook babies die zoveel langzamere zijn dan gemiddeld, daarom is het een gemiddelde. (Die van haar waren nu denk ik rond 7jaar en dan merk je dat verschil helemaal niet meer, uiteindelijk is een paar maanden natuurlijk niet heel veel.) Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar als je dat wel doet kan het nooit kwaad om het na te vragen bij cb of huisarts.

2 jaar geleden

Ons meisje gaat ook nog niet zelf op haar billetjes zitten en komt ook niet zo makkelijk uit zitpositie als ik haar neerzet. Onze fysio gaf wel aan dat zodra een kindje op handen en knieën gaat zitten, het 3 kanten uit kan; de kleine gaat kruipen, de kleine gaat op de billen zitten of de kleine gaat staan. Zo kan de onze inmiddels staan, maar niet kruipen of zitten. 😅

2 jaar geleden

1,5 week geleden (bijna 45 weken) begon die met een mini stukje vooruit tijgeren. Ondertussen weet hij hoe hij zelf moet gaan zitten. Trekt zich op tot zijn knieeen en kon zich aan de rand van zijn bed zelfs tot staan optrekken. Daarvoor ook niks zitten en verder niks. En opeens met sprongen vooruit nu wel een gefrustreerde baby hij wil nu nog meer! Maar bed en box omlaag en het lukt hem niet meer. Frustratie!!! Komt vanzelf en dan gaan ze met sprongen!

2 jaar geleden

Klinkt misschien hard 🙈 Maar geniet ervan! Hier is de kleine knul 3 dagen geleden begonnen met zitten, kruipen en trekt zich aan alles dat los en vast zit omhoog met als gevolg; lip kapot, tussen de oogjes een blauwe plek, en een mama met gespierde benen van het opstaan en die niet meer naar de wc durft 😅

2 jaar geleden

Reactie op Tinkebell

Klinkt misschien hard 🙈 Maar geniet ervan! Hier is de kleine knul 3 dagen ...
Wel fijn dat ie kan zitten! Hier kan ze wel staan, maar daarna alleen maar vallen of krijsen. 😅 Overigens hier ook voldoende stoten gehad. Ze gaat de box in als ik even ergens anders moet zijn, bijvoorbeeld op de wc.