68 Reacties

4 jaar geleden

Kiwi's eten 😉 😂

4 jaar geleden

Ik had hier ook last van maar gaat nu beter. Volkorenbrood, veel water en ontbijtkoek!

4 jaar geleden

Rosvicee pruimen (laxo)

4 jaar geleden

Roosvicee lacto gebruik ik sinds kort, helpt bij mij prima👌🏼🤗

4 jaar geleden

Hier het zelfde probleem, en toen ik eenmaal moest was er zelfs bloed. Het hoort erbij.

4 jaar geleden

Drinken drinken en drinken, heeft bij mij iets geholpen 😉

4 jaar geleden

Gebroken lijnzaad. Maximaal 3 eetlepels per dag door de yoghurt.

4 jaar geleden

Ik doe een flinke schep gebroken lijnzaad bij m’n ontbijt (meestal muesli of havermout), dat helpt. Sowieso genoeg drinken, sochtends direct na het opstaan een groot glas lauwwarm water helpt ook.

4 jaar geleden

Linzen bij het avondeten. Veel water drinken, fruit zoals pruimen en druiven (geen banaan) en volkoren producten eten, genoeg bewegen :)

4 jaar geleden

Pruimen eten of gedroogde pruimen, veel vezels eten (volkorenproducten, groenten en fruit) en veel drinken, voldoende bewegen.

4 jaar geleden

Ik zou overleggen met de huisarts wat je het beste nu kunt doen

4 jaar geleden

Ik heb een laxeermiddel gekregen van de dokter (was nog niet zwanger). Weet niet of je dat ook tijdens de zwangerschap mah 🤔.. Nu heb ik dat weer en Vandaag heb ik de vk ook gebeld omdat ik ook een moeilijke stoelgang heb waardoor ik ook een beetje bloed krijg.. Zs zij dat ik veel moest drinken, vezels eten zoals volkorenbrood etc en fruit&groente..

4 jaar geleden

Bij mij is het naar paar dagen aam de brinta weer op gang gekomen.

4 jaar geleden

Veel (warm) water drinken! En je moet echt veel vezels eten komende maanden👍🏼👍🏼

4 jaar geleden

Ik drink om de 2 dagen versgeperst sinaasappel sap. Helpt perfect voor mij

4 jaar geleden

Hee, Vervelend! Ik herken het. Zelf gebruik ik Iberolax en Roosvicee Laxo (niet samen gebruiken) en dat werkt goed. Verschil tussen beide is dat je bij Iberolax geen spontane aandrang voelt dus dat is fijn als je geen wc in de buurt hebt. Succes!

4 jaar geleden

Je kunt altijd met de huisarts of verloskundige overleggen. Er zijn genoeg middeltjes die je kan gebruiken wanneer vezels, water, bewegen etc niet helpen. Zelf gebruik ik lactulosestroop. Smaakt prima en werkt top!

4 jaar geleden

Een week klinkt echt heel pijnlijk. Evt via de huisarts movicolon vragen.

4 jaar geleden

Had ik ook last van. Zelfs opgenomen in spoed daarvoor. Heb dan een lavement gekregen en was goed verlost. Maar blijkbaar niet genoeg, want na een dag kreeg ik weer hevige buikpijn. Dan maar nog een lavement. Is niet schadelijk voor de baby. Vanaf nu neem ik elke dag een lepel siroop (lactulose teva), en een lepel gemalen lijnzaad. Af en toe eens lang op de wc zitten, zodat je darmen de tijd krijgen om hun behoefte te doen. Sindsdien geen problemen meer. :)

4 jaar geleden

Reactie op j0sk3

Had ik ook last van. Zelfs opgenomen in spoed daarvoor. Heb dan een lavemen ...
Kijk je uit net lijnzaad. Mag je niet veel van las ik eens in mn vorige zwangerschap