31 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb daar ook veel last van gehad. Gemalen linnenzaad neem ik elke dag, met yogurt , meng ik door musli. Sindsdien geen last van gehad...

3 jaar geleden

Gelukkig geen last van maar kan mij voorstellen dat dit vervelend is! Roosvicee laxo hoor ik veel vrouwen over. Verder al he gebruikelijke, eet volkoren, beweeg voldoende en kijk uit met te vettig voedsel

3 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap werken je darmen wat trager. Dat komt door de verandering van je hormonale huishouding en doordat je baarmoeder groter wordt en deze de darmen verdrukt. Daardoor komt de ontlasting minder vaak en is deze ook harder. Wat kun je doen: Veel vezels eten. Drink 1,5 tot 2 liter vocht per dag. Eet rustig op regelmatige tijden Ontbijt Beweeg. Ten minste een halfuur per dag, als dat gaat. Ga bij aandrang meteen naar de wc en neem vervolgens de tijd. Meer informatie vind je op de website deverloskundige.nl

3 jaar geleden

Ik heb er ook last van, al heb ik het idee dat 't de laatste week iets minder wordt. Roosvicee Laxo werkt, ik eet ook vezelrijk knäckebröd ipv brood de laatste week, weet niet of dat de reden is dat het beter gaat.

3 jaar geleden

Actimel, pruimen, kiwi, roosvicee. Echt vervelend voor je hopelijk ben je er snel van af.

3 jaar geleden

Zemelen zijn echt een wondermiddel

3 jaar geleden

Ik heb de huisarts gebeld. Ik heb nu vezel zakjes, omdat het zo vast zat had ik een zetpil voor de korte termijn. Nu ik elke dag die vezel zakjes neem gaat het wel beter dan zonder. Succes!

3 jaar geleden

Die zakjes waar jij het over hebt, is geen medicatie, zijn gewoon pure vezels. Is niks mis mee.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje27

Die zakjes waar jij het over hebt, is geen medicatie, zijn gewoon pure veze ...
Hoe heten ze bij jou? Die van mij Macrogol en elektrolyten aurobindo 13 7 g

3 jaar geleden

Ik zie het nog niet tussen de reacties staan, maar ik gebruik Probiotica tabletjes. Ik gebruikte ze voor de zwangerschap voor m'n huid en ook zodat ik goed naar het toilet kan. Ik merkte ook dat ik slecht kon & veel buikpijn had erdoor. Ben er weer mee begonnen en het is zoveel beter. En het is absoluut niet schadelijk voor je kindje, het wordt zelfs aangeraden. Misschien ook een ideetje? 😊

3 jaar geleden

Kiwi en een glas lauw water met citroen (schijnt goed voor van alles en nog wat) op een nuchtere maag. Maar hier ook op en af.

3 jaar geleden

3 dagen 2 kiwi op de nuchtere maag.

3 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Ik heb daar ook veel last van gehad. Gemalen linnenzaad neem ik elke dag, m ...
Lijnzaad ideaal! 15 gram perdag. Je proeft het niet maar het helpt ideaal.

3 jaar geleden

Reactie op LFM96

Hoe heten ze bij jou? Die van mij Macrogol en elektrolyten aurobindo 13 7 g ...
Ze zijn inderdaad niet lekker om in te nemen maar in een vol glas water oplossen, met ranja er bij dan is het al veel lekkerder. En daarnaast veel drinken. Dan helpt het pas.

3 jaar geleden

Roosvicee pruimen elke dag 1 glas. Ik vind het wonderspul ik kan nu elke dag zonder moeite.

3 jaar geleden

Ik eet elke ochtend twee geprakte bananen met lijnzaad! Vult goed, smaakt als een baby hapje én kan nu elke dag naar de wc! 🎉

3 jaar geleden

Reactie op LFM96

Hoe heten ze bij jou? Die van mij Macrogol en elektrolyten aurobindo 13 7 g ...
Metamucil of Macrogol zijn gewoon vezels, verder niets met medicatie te maken. Zelf werk ik in de gehandicaptenzorg waar het veel gebruikt word. Als iemand echt heel erg verstopt zit word er wel eens door de arts geadviseerd om 2 of 3 zakjes tegelijk te geven. Let er wel op dat alleen die zakjes niet voor verlichting werken. Het is echt heel belangrijk om met die zakjes de gehele dag goed veel water te drinken anders hebben de zakjes geen effect.

3 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Ik eet elke ochtend twee geprakte bananen met lijnzaad! Vult goed, smaakt a ...
Kijk wel uit met lijnzaad. Je mag niet teveel lijnzaad eten tijdens je zwangerschap.

3 jaar geleden

Reactie op Ilsevangeffen

Lijnzaad ideaal! 15 gram perdag. Je proeft het niet maar het helpt ideaal.
Lijnzaad mag je maar beperkt tijdens je zwangerschap, pas daar wel mee op

3 jaar geleden

Ik heb er ook veel last van, afgelopen donderdag zoveel pijn dat ik bijna was flauw gevallen, zat bij mn vriendin en die zei of t goed ging ik trok wit weg, en had heel de tijd last van mn darmen!!!