27 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt deze week zoete aardappels. Ontlasting gaat goed? Geef je jij bv of kv?

5 jaar geleden

Ja hier hebben de oefenhapjes echt veel goed gedaan. Hij krijgt broccoli wortel en bloemkool en dat gaat allemaal goed. Wij zijn op advies van CB ook al na 1 week gestart met fruit omdat dat iets makkelijker te sturen is. Peer en pruim werkt laxerend en banaan en bosbes bevoordeeld wat meer stoppend. Dus als onze kleine man harde poep heeft krijgt hij pruim of peer en is het juist dun geven we banaan bosbes. Als het gewoon goed daar variëren we veel hij krijgt bijvoorbeeld ook appel en mango. Wij zijn heel blij met de hapjes hebben sindsdien de lactulose volledige eraf kunnen halen en de samsimplex is al terug van 15 naar 5 druppels. Volgende week gaan die laatste druppels er hopelijk ook af

5 jaar geleden

Reactie op Hannan31

Mijn dochtertje krijgt deze week zoete aardappels. Ontlasting gaat goed? Ge ...
Mag je nu al aardappels geven?

5 jaar geleden

Onze oudste dochter had hele moeilijke ontlasting (lees weinig en keiharde keutels) en toen we oefenhapjes gingen geven ging de ontlasting bijna meteen veel gemakkelijker. Wat we precies gaven weet ik niet meer ( ze is inmiddels bijna 4 jaar) maar ik probeerde erop te letten dat er genoeg vezels in zaten.

5 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Mag je nu al aardappels geven?
Ja hoor dat mag...

5 jaar geleden

Hier juist obstipatie door hapjes! Iemand tips daarvoor? Ze krijgt bv en tot nu toe pompoen, wortel en pastinaak op.

5 jaar geleden

Reactie op Hannan31

Mijn dochtertje krijgt deze week zoete aardappels. Ontlasting gaat goed? Ge ...
Kunstvoeding! Ontlasting gaat hier niet goed. Zit soms 5 dagen tussen en ondertussen aan de lactulose.

5 jaar geleden

Mijn zoontje poepte soms ook 2 of 3 dagen niet met kunst voeding. Ik geef nu bij elke fles 10 cc meer water. Dus 190 met 6 scheppen en poept bijna elke dag en soms zit er 1 dag tussen dat hij niet poept.

5 jaar geleden

Reactie op Natasdenn

Mijn zoontje poepte soms ook 2 of 3 dagen niet met kunst voeding. Ik geef n ...
Ja, hier al geprobeerd, maar had geen effect helaas. Uiteindelijk in overleg met de huisarts gestart met lactulose. Maar ik voel me daar ook niet helemaal prettig bij.

5 jaar geleden

Reactie op Meisje745

Ja, hier al geprobeerd, maar had geen effect helaas. Uiteindelijk in overle ...
Ik had ook lactulose bij mijn oudste dat hielp niet altijd. Daarna op advies van de osteopaat probiotica gegeven. Dat hielp heel goed!

5 jaar geleden

Hier van één keer per week ontlasting naar om de dag! En dat sinds we fruithapjes geven 's ochtends!

5 jaar geleden

Ik geef zelf bv, ik merk dat als ik sinasappels of mandarijnen eet, zij elke dag ontlasting heeft .

5 jaar geleden

Wij zijn sinds 4 dagen begonnen met oefenhapjes(wortel). Sinds hij dat krijgt heeft hij dikkere ontlasting en juist wat meer moeite.

5 jaar geleden

Reactie op Fabulous

Hier juist obstipatie door hapjes! Iemand tips daarvoor? Ze krijgt bv en to ...
misschien even stoppen met hapjes en met 6 maanden weer beginnen? misschien zijn de darmen nog niet goed rijp

5 jaar geleden

Peer weer hier heel goed! Eerst om de 4 dagen ontlasting. Nu om de 1 a 2 dagen.

5 jaar geleden

Reactie op mommyJoyandYared

misschien even stoppen met hapjes en met 6 maanden weer beginnen? misschien ...
Yep, doen wij ook. Van hapjes krijgt hij weer kramp en harde drollen. We proberen het over een poosje wel weer.

5 jaar geleden

Doe je nog iets met de peer behalve prakken/pureren?

5 jaar geleden

Die van mij had een paar hapjes gehad, banaan en kiwi, broccoli, banaan, kiwi en bosbes, courgette. Erge obstipatie. Even mee gestopt. Over een week weer even proberen maar dan geen banaan. Al waren het maar een paar hapjes banaan verergert het toch wel.

5 jaar geleden

Reactie op Marj0lein88

Doe je nog iets met de peer behalve prakken/pureren?
Ik heb een zachte peer gebruikt en die geprakt ging prima en werkte top van de ontlasting. Pruim vind mijn zoontje ook heel lekker en ook echt super voor de ontlasting

5 jaar geleden

Die van mij had een paar hapjes gehad, banaan en kiwi, broccoli, banaan, ki ...
Ik zou persoonlijk eens peer of pruim proberen dat ging hier heel goed op een gegeven moment zelfs 2x per dag dunne ontlasting toen hebben we een dag banaan gegeven dag daarna was het weer normaal