Is er iemand die ervaring heeft met het verminderen van obstipatieklachten door te starten met oefenhapjes? Of wellicht eerder is gestart met oefenhapjes i.v.m. obstipatie klachten? Welke oefenhapjes hielpen goed voor de stoelgang?
Ja hier hebben de oefenhapjes echt veel goed gedaan. Hij krijgt broccoli wortel en bloemkool en dat gaat allemaal goed. Wij zijn op advies van CB ook al na 1 week gestart met fruit omdat dat iets makkelijker te sturen is. Peer en pruim werkt laxerend en banaan en bosbes bevoordeeld wat meer stoppend. Dus als onze kleine man harde poep heeft krijgt hij pruim of peer en is het juist dun geven we banaan bosbes. Als het gewoon goed daar variëren we veel hij krijgt bijvoorbeeld ook appel en mango. Wij zijn heel blij met de hapjes hebben sindsdien de lactulose volledige eraf kunnen halen en de samsimplex is al terug van 15 naar 5 druppels. Volgende week gaan die laatste druppels er hopelijk ook af
Onze oudste dochter had hele moeilijke ontlasting (lees weinig en keiharde keutels) en toen we oefenhapjes gingen geven ging de ontlasting bijna meteen veel gemakkelijker. Wat we precies gaven weet ik niet meer ( ze is inmiddels bijna 4 jaar) maar ik probeerde erop te letten dat er genoeg vezels in zaten.
Mijn zoontje poepte soms ook 2 of 3 dagen niet met kunst voeding. Ik geef nu bij elke fles 10 cc meer water. Dus 190 met 6 scheppen en poept bijna elke dag en soms zit er 1 dag tussen dat hij niet poept.
Mijn zoontje poepte soms ook 2 of 3 dagen niet met kunst voeding. Ik geef n ...
Ja, hier al geprobeerd, maar had geen effect helaas. Uiteindelijk in overleg met de huisarts gestart met lactulose. Maar ik voel me daar ook niet helemaal prettig bij.
Die van mij had een paar hapjes gehad, banaan en kiwi, broccoli, banaan, kiwi en bosbes, courgette. Erge obstipatie. Even mee gestopt. Over een week weer even proberen maar dan geen banaan. Al waren het maar een paar hapjes banaan verergert het toch wel.
Doe je nog iets met de peer behalve prakken/pureren?
Ik heb een zachte peer gebruikt en die geprakt ging prima en werkte top van de ontlasting. Pruim vind mijn zoontje ook heel lekker en ook echt super voor de ontlasting
Die van mij had een paar hapjes gehad, banaan en kiwi, broccoli, banaan, ki ...
Ik zou persoonlijk eens peer of pruim proberen dat ging hier heel goed op een gegeven moment zelfs 2x per dag dunne ontlasting toen hebben we een dag banaan gegeven dag daarna was het weer normaal