56 Reacties

5 jaar geleden
Ik slik al 15 jaar omeprazol omdat mijn maagklepje niet goed sluit. Nooit last gehad van bijwerkingen en ook nu tijdens de zwangerschap mocht ik het door blijven slikken. Maar ik ben geen expert, de huisarts kent jouw situatie vast beter

5 jaar geleden
Goeie vraag, ik lees mee. Zelfde ervaring met Emesafene. Helpt iets, maar nog steeds de hele dag hondsberoerd. Ik hoop ook iets te vinden wat daadwerkelijk helpt, want dit is niets zo.

5 jaar geleden
Ik heb voorheen jaren pantoprazol geslikt maar ivm mijn leeftijd moest ik er mee stoppen.. Wat raar is sinds bij mij 10 jaar geleden chronisch maagzuur is vast gesteld. Ik slik nu niets meer maar wat mij een beetje helpt is letten op vet voedsel want daar krijg ik de meeste klachten van + melk is trouwens helemaal niet goed tegen maagzuur, maakt het juist erger. Karnemelk is beter (als je er van houd helemaal goed meegenomen) en/of pure yoghurt zonder toegevoegde smaakjes/suikers. Heel veel succes. 🍀

5 jaar geleden
Reactie op Glam
Ik slik het ook, ik ben er enorm van opgeknapt. Ik ga het straks na mijn 12 ...
Mijn vk zei dat als ik er nu mee begon ik het tot na de zwangerschap moest blijven slikken. De emesafene tot n week of 13. Ik ben nu 9 weken zwanger. Maar jij kreeg het advies om met 12 weken weer af te bouwen?

5 jaar geleden
Reactie op LFM96
Ik heb voorheen jaren pantoprazol geslikt maar ivm mijn leeftijd moest ik e ...
Ik hoorde juist dat de melk neutraliseert, dus ik drink elke ochtend n glaasje melk. Maar daarna juist een weeeige smaak in mn mond. Kan alleen roosvicee verdragen. Maar echt goed drinken lukt momenteel ook niet.

5 jaar geleden
Reactie op Daanoontje
Dit bericht is verwijderd
Nee voor de misselijkheid heb ik emesafene voorgeschreven gekregen.