56 Reacties

5 jaar geleden
Ik slik al 15 jaar omeprazol omdat mijn maagklepje niet goed sluit. Nooit last gehad van bijwerkingen en ook nu tijdens de zwangerschap mocht ik het door blijven slikken. Maar ik ben geen expert, de huisarts kent jouw situatie vast beter

5 jaar geleden
Goeie vraag, ik lees mee. Zelfde ervaring met Emesafene. Helpt iets, maar nog steeds de hele dag hondsberoerd. Ik hoop ook iets te vinden wat daadwerkelijk helpt, want dit is niets zo.

5 jaar geleden
Ik heb voorheen jaren pantoprazol geslikt maar ivm mijn leeftijd moest ik er mee stoppen.. Wat raar is sinds bij mij 10 jaar geleden chronisch maagzuur is vast gesteld. Ik slik nu niets meer maar wat mij een beetje helpt is letten op vet voedsel want daar krijg ik de meeste klachten van + melk is trouwens helemaal niet goed tegen maagzuur, maakt het juist erger. Karnemelk is beter (als je er van houd helemaal goed meegenomen) en/of pure yoghurt zonder toegevoegde smaakjes/suikers. Heel veel succes. 🍀

5 jaar geleden
Reactie op Glam
Ik slik het ook, ik ben er enorm van opgeknapt. Ik ga het straks na mijn 12 ...
Mijn vk zei dat als ik er nu mee begon ik het tot na de zwangerschap moest blijven slikken. De emesafene tot n week of 13. Ik ben nu 9 weken zwanger. Maar jij kreeg het advies om met 12 weken weer af te bouwen?

5 jaar geleden
Reactie op LFM96
Ik heb voorheen jaren pantoprazol geslikt maar ivm mijn leeftijd moest ik e ...
Ik hoorde juist dat de melk neutraliseert, dus ik drink elke ochtend n glaasje melk. Maar daarna juist een weeeige smaak in mn mond. Kan alleen roosvicee verdragen. Maar echt goed drinken lukt momenteel ook niet.

5 jaar geleden
Reactie op Daanoontje
Dit bericht is verwijderd
Nee voor de misselijkheid heb ik emesafene voorgeschreven gekregen.
Ik houd het wel redelijk binnen, maar ik krijg het vaak niet binnen. Ik heb een enorme angst voor braken (super stom, ik weet het). Maar zodra ik denk ohjee ik moet spugen, ga ik platliggen,ogen dicht en hopen dat het gevoel snel wegtrekt. En zo lig ik ongeveer 20 uur per dag de laatste tijd🤦♀️
De vk zegt, dat als je het eenmaal gebruikt, de kans groot is dat je het de hele zwangerschap moet blijven gebruiken. Omdat het maagzuur en de daarbij behorende klachten dan weer terugkomen. Maar ja, misschien het maar gewoon proberen en ervaren! Bedankt iig!

5 jaar geleden
Ik gebruik al jaren omeprazol 40mg voor me sleeve maag. Mag hier niet eens mee stoppen maar heb ook de emesafene.

5 jaar geleden
Reactie op SaNoy
Ik hoorde juist dat de melk neutraliseert, dus ik drink elke ochtend n glaa ...
Veel mensen drinken graag een glas melk net voor het slapengaan omdat ze slaperig worden van de melk en tijdelijk geen last hebben van oprispingen.
Maar er is één groot nadeel aan deze tactiek: de vetstoffen in melk zullen uiteindelijk leiden tot een grotere productie van maagzuur. Dus het zal misschien eventjes werken, maar daarna komt het erger terug. Ik heb namelijk al jaren last van maagzuur en heb inderdaad altijd meer last nadat ik melk drink.

5 jaar geleden
Reactie op SaNoy
Nee voor de misselijkheid heb ik emesafene voorgeschreven gekregen.
Ik hou ...
ooohhh precies wat ik ook heb! emetofobie, zo bang om te moeten spugen.. gelukkig niet kokhalzen maar het scheelt niet veel. wat een ramp en dan ben ik pas 8wkn..

5 jaar geleden
Ik slik standaard pantaorazol,ook buiten de zwangerschap. Ik neem nu soms wel extra rennie ivm meer maagzuur. Dit zou ik eerst proberen ipv gelijk omeprazol.

5 jaar geleden
Hoi hoi, toevallig gisteren de hele dag in het ziekenhuis aan het infuus gelegen omdat ik niets binnen hield. Ik heb nu voor thuis 3x daags zetpillen primperan van het ziekenhuis gekregen en 3x daags zetpillen emesafene. Om de 4 uur en dan afwisselen. Overgeven doe ik nog steeds maar stukke minder dan de dagen ervoor.
Toch stiekem wel fijn om te lezen dat andere er ook last van hebben. Heb nog nooit gehoord dat iemand zo ziek is als ik nu ben. Kan niet werken niks.