48 Reacties

4 jaar geleden

Wij gebruiken het nu 2 weken en het gaat nu hartstikke goed. We gaan pas afbouwen als de kinderarts dat verstandig vindt.

4 jaar geleden

Reactie op Melsje1984

Wij gebruiken het nu 2 weken en het gaat nu hartstikke goed. We gaan pas af ...
Wat fijn! Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie verschil merkte?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Hoe hebben jullie medicatie gekregen? Ik ben vorige week bij de huisarts geweest maar we moesten het nog een week aankijken 🙄 de kleine heeft zoveel pijn, het is echt heel zielig. Morgen ga ik weer bellen, maar ik ben even benieuwd wat me te wachten staat

4 jaar geleden

Reactie op beebs1

Hoe hebben jullie medicatie gekregen? Ik ben vorige week bij de huisarts ge ...
Hij stelde dit zelf voor hoefde er geen moeite voor te doen ofzo. Ik had een filmpje gemaakt van hoe hij is tijdens het drinken van de fles en dit laten zien verder duidelijk uitgelegd wat de klachten zijn. Misschien hielp het ook wel dat hij hard huilde tijdens de afspraak;)

4 jaar geleden

Wij gebruiken het nu 1.5 week. In het begin zaten we te stoeien met het toedienen, omdat het niet door de fase-1-speen paste. Daarom weet ik niet wat ze de eerste 2 dagen binnen heeft gekregen, maar na dag 3/4 zagen we al duidelijk verschil. Ze slikt nog wel, maar minder vaak en het doet haar geen pijn meer. Ze heeft nog wel even vaak de hik (1-2x per dag). We bouwen pas af als de kinderarts zegt dat het slim is. Onze dochter heeft vanaf de geboorte 1.5 week in het ziekenhuis gelegen, dus ik ben niet vies van medicijnen als het haar echt helpt.

4 jaar geleden

Reactie op beebs1

Hoe hebben jullie medicatie gekregen? Ik ben vorige week bij de huisarts ge ...
Ik heb de klachten uitgelegd aan de kinderarts en die heeft direct een recept naar de nachtapotheek gestuurd.

4 jaar geleden

Hier zijn we naar de kinderarts geweest toen ze 3 weken was. Ik ben ook niet pro´medicijnen maar we waren radeloos en na 3 a 4 dagen hadden we een ander kind. Het krijsen was voorbij en ze kan weer beter slapen. We moeten het 6 weken toedienen, nadien 3 weken afbouwen en dan zien of het weer erger wordt. Wij geven het dmv een spuitje in de mond (zonder naald uiteraard). Ik geef BV.

4 jaar geleden

Onze dochter is morgen 8 weken en we dienen al 5 weken omeprazol toe.

4 jaar geleden

Wij geven het ook met ene spuitje direct in de mond. Over hoe lang we het moeten toedienen is nog niks afgesproken. Wat we nu hebben meegekregen is 2 weken houdbaar, dus in ieder geval 2 weken proberen. Ik hoop ook dat hij er van opknapt. Hij heeft zoveel pijn en huilt enorm veel echt heel sneu😞

4 jaar geleden

Wij merkte bij onze eerste direct verschil. Fles drinken geen moeite maar daarna... halleluja.... vanaf dat we t gingen gebruiken sliep ze en werd het een tevreden vrolijke meid. Wij wilde ook liever geen medicijnen maar t kan echt geen kwaad en je baby word er echt een leukere baby van. 😉
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Mag ik vragen welke klachten jullie zagen bij verborgen reflux? Wij hebben donderdag een afspraak staan met de kinderarts omdat onze kleine mogelijk ook last heeft van verborgen reflux..

4 jaar geleden

Reactie op sv1992

Mag ik vragen welke klachten jullie zagen bij verborgen reflux? Wij hebbe ...
Continu slikken met op en aan melklipjes en gezichtje vertrekken van pijn en dan keihard krijsen.

4 jaar geleden

Reactie op sv1992

Mag ik vragen welke klachten jullie zagen bij verborgen reflux? Wij hebbe ...
Heel veel onrust, echt krijsen van de pijn, heel onrustig tijdens het drinken, niet goed doordrinken, overstrekken, kokhalzen, niet slapen overdag alleen rechtop in de draagzak

4 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Heel veel onrust, echt krijsen van de pijn, heel onrustig tijdens het drink ...
Oja, dat overstrekken ook! Nu doet onze dame dat standaard met haar hoofd, maar toen ook met de rest van haar lichaampje.

4 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Oja, dat overstrekken ook! Nu doet onze dame dat standaard met haar hoofd, ...
Inderdaad, echt het hele lichaam naar achteren gooien. Sneu he om die kleintjes pijn te zien hebben.. zou het graag overnemen..

4 jaar geleden

Onze dochter is nu 5 weken en krijgt sinds 2 weken Esomeprazol (ook een maagzuur remmer) Het lost het probleem van de verborgen reflux niet op maar de pijn is weg. Dat duurde ongeveer 4 dagen voordat het werkte. Hoe lang het duurt voordat het werkt heeft ook te maken met hoe erg de slokdarm al geïrriteerd/ ontstoken was. We waren echt radeloos en nu is de situatie echt een stuk beter. Ze krijst niet meer van de pijn en lijkt alleen nog wat ongemak te hebben. Op haar rug liggen gaat nog steeds moeilijk maar dit is al zoveel beter. Natuurlijk liever geen medicijnen maar wat een verschil de pijn was gewoon te erg. Het boek Baby Reflux van Stephanie Lampe heb ik veel aan gehad. Er is heel veel op internet te vinden maar dit boek is echt volledig.

4 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Inderdaad, echt het hele lichaam naar achteren gooien. Sneu he om die klein ...
Ja, verschrikkelijk. We hebben er (na 1.5 week ziekenhuis) een goede 5 weken een huilbaby door gehad. Je hart breekt al om het te zien en dan is het genieten van de kleine ook zo afwezig. Nu die pijn weg is, hebben we een heel ander (gelukkig) kind. 😍

4 jaar geleden

Mijn zoontje ligt al 8 dagen in het ziekenhuis vanwege enorm krijsen/huilen. Hij heeft een koemelkallergie en verborgen reflux. Is 6 weken oud. Sinds 3 dagen krijgt hij omeprazol en drinkt hij veel rustiger. Hij geeft ook veel minder melk terug. We zagen vrijwel meteen effect... Geen idee hoe lang we dit moeten geven, maar we geven dit zo lang als nodig is... Veel succes met je kleintje! 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Ja, verschrikkelijk. We hebben er (na 1.5 week ziekenhuis) een goede 5 weke ...
Nou dat is echt zo en daar voel ik me soms ook zo schuldig over, maar ik kan er lang niet altijd van genieten.. Hij huilt zo ontzettend veel (door de pijn ik weet het) maar dat krijsen gaat echt door merg en been

4 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Nou dat is echt zo en daar voel ik me soms ook zo schuldig over, maar ik ka ...
Gaat idd door merg en been. Het komt echt vanuit het diepste van je kind. Mijn man noemde het ook weleens een duiveluitdrijving, zó huilen. Vreselijk. Toen ons meisje het zo erg had, zat ik gewoon mee te huilen met haar in mijn armen in het midden van de nacht. Radeloos.