21 Reacties

4 jaar geleden

Oh neen, ik kan je geen tips geven. 😔 Maar hoop voor je dat je er wel samen uitkomt! 😘

4 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Oh neen, ik kan je geen tips geven. 😔 Maar hoop voor je dat je er wel same ...
Dankje wel 😘

4 jaar geleden

Wat vervelend dit zeg! Ik ben ook uitelkaar met me vorige ex wij hebben samen een kind van nu 6,5 jaar toen die tijd was hij net 2 ik zal een ouderschapsplan opstellen en kijken wat haalbaar is voor jullie. Succes!

4 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap is de vader van mijn kleine weg gegaan en stond toen ze 6 maanden was weer voor de deur. Inmiddels is het contact nu hersteld voor haar en ziet hij haar elke week een paar uurtjes. Hier ben ik gewoon zelf ook bij omdat ik nog niet wil dat ze alleen naar hem toe gaat. En dit gaat verder prima, we hebben niks op papier laten zetten kwa omgang ook omdat hij haar verder niet erkend heeft enzo. En denk zelf dat ik het ook nog niet prettig ga vinden dat ze alleen naar hem toe gaat ook omdat zijn ouders toen duidelijk hebben aan gegeven dat ze niks met mij of die kleine te maken willen hebben. Dit is natuurlijk een hele ander situatie ook omdat jullie wel gewoon samen waren. Probeer er eerst echt samen uit te komen kwa regeling en vertel ook echt je wensen en hoe jij dit ziet, mischien eerst voor een paar uurtjes of een hele dag. Ik heb zelf ook zo iets nu ze nog zo klein is dat ik haar daar gewoon niet een dag of 2 wil hebben, en dat als ze later groter is dat ze daar zelf in mag gaan beslissen. Het blijft een moeilijke situatie maar praten is echt de beste oplossing hier in en zet het desnoods voor jullie op papier hoe en wat

4 jaar geleden

Reactie op Mcke

Wat vervelend dit zeg! Ik ben ook uitelkaar met me vorige ex wij hebben sam ...
Super bedankt! 😘

4 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap is de vader van mijn kleine weg gegaan en stond toe ...
Bedankt voor je verhaal ❤️ Wij hebben wel beide gezag.. maar ben hier toe gedwongen tot me schoonfamilie helaas en was al bang dat ik ooit op dit punt zou komen.. 😞 Ik vind gewoon sowiezo dat ze doordeweeks bij mij moet slapen en dat hij dan langs kan komen voor haar of na zijn werk iets met haar kan gaan doen en dan weer naar mij toe brengt.. ik heb zo iets van in de relatie was ook alles voor haar teveel gevraagd waarom zou je dan nu ineens wel voor haar gaan zorgen?

4 jaar geleden

Bedankt voor je verhaal ❤️ Wij hebben wel beide gezag.. maar ben hier toe g ...
Ja het is een hele lastig situatie en dat zal hier in de toekomst ook vast nog wel gaan verranderen. Als jullie nog samen goed kunnen praten probeer dat dan ook echt te doen en jullie wensen daar in bespreken. Met praten kan je heel ver komen, ik wens je heel veel succes met dit en hopelijk komen jullie er goed samen uit. Zeker ook heel belangrijk voor de kleine ❤️

4 jaar geleden

Ja het is een hele lastig situatie en dat zal hier in de toekomst ook vast ...
Dankjewel ❤️

4 jaar geleden

Mijn ex is na de bevalling vreemdgegaan en verliefd geworden op de ander. Uiteindelijk uit elkaar gegaan met het idee dat we voor co-ouderschap gaan maar in praktijk werkte dat niet want hij werkt 5 dagen in de week en ook nog eens onregelmatig. Het was voor mij heel zwaar om constant alle spullen in en uit te pakken, haar weg te brengen, ophalen enzo. Mijn dochtertje werd er ook onwijs onrustig van, ging slecht drinken en slapen. Uiteindelijk toch naar een mediator gegaan en samen zijn we tot een omgangsregeling gekomen. Mn dochter is eens in de twee weken een weekend bij hem en voor de rest bij mij. Hij mag wel doordeweeks langskomen om haar te zien, met haar te spelen en haar bij mij thuis naar bed brengen. Hij komt gemiddeld 3 tot 4 x per week langs. Ik vind het niet onwijs chill maar merk wel dat het heel goed is voor mn dochtertje. Zo krijgen ze toch een band met elkaar en ze vindt het leuk om haar papa en mama samen te zien. We hebben hier geen planning in maar maken gewoon per week afspraken wanneer hij langskomt. En als hij er dan is, kan ik soms naar vriendinnen enzo. Hij heeft haar overigens erkend en heeft gezag. Wettelijk gezien moet je dan een ouderschapsplan hebben. Lijkt me ook heel verstandig om te doen want dan kom je toch samen op 1 lijn, en gaat het contact beter zijn. Uiteindelijk gaat het erom dat je kindje er geen/minste last van heeft. Ik wil dat zij opgroeit zonder iets gemist te hebben en zonder trauma e.d. Begin was heel zwaar allemaal maar gaat nu steeds beter. Hoop op een dag ook samen dingen met hem te kunnen ondernemen en mn dochtertje (pretparken enzo). Maar dat is voor nu nog wel te vroeg (moet mijn gevoelens nog echt wel verwerken). En eerlijk is eerlijk, het is heel zwaar omdat ik bijna alle zorg op me heb maar het geeft mij veel rust dat ik niet steeds hoef te sjouwen en mn dochtertje is rustiger. We hebben besloten dat mijn huis haar 'thuis' is en ze zoveel mogelijk hier slaapt. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hoe dan ook komen er betere tijden aan. 1 ding is zeker, we zijn echt powervrouwen 💪

4 jaar geleden

Reactie op P_km

Mijn ex is na de bevalling vreemdgegaan en verliefd geworden op de ander. U ...
Super bedankt voor je verhaal en lieve woorden ❤️ Ik denk er precies zo over en dit is ook graag hoe ik het zou willen ik vind dat een kind niet steeds moet wisselen van slaapplek en gewoon vastigheid moet hebben en dan idd dat hij doordeweeks kan langs komen wanneer dat hij wilt en dan om het weekend naar hem toe kan gaan..

4 jaar geleden

Sterkte in dit proces!

4 jaar geleden

Super bedankt voor je verhaal en lieve woorden ❤️ Ik denk er precies zo ove ...
En oja moet je even opzoeken maar als je bruto jaarsalaris onder een bepaald bedrag is dan wordt alles vergoedt. De mediator heeft ons echt geholpen. Als je er zo over denkt, dan moet je er ook voor gaan pleiten. De vader kan van alles willen maar jullie moeten doen wat het beste is voor jullie kindje. Succes ❤

4 jaar geleden

Ik heb zelf geen ervaring, maar ik werk in het onderwijs en zie een hoop schrijnende gevallen. Daarnaast zijn mijn schoonouders uit elkaar gegaan toen mijn man en ik 2jr samen waren en hij was 22 destijds. Dat was een hele nare vechtscheiding, ondanks dat de kinderen al ouder waren. Daar hebben mijn man en zijn zusjes enorm onder geleden. Hoe moeilijk de situatie ook is (met eventuele ruzies/onenigheden/etc.) Bedenk alsjeblieft dat er ooit ook iets is geweest wat jullie verbonden heeft en dat je van elkaar gehouden hebt (misschien nog wel). Ik snap dat je het raar vind dat hij haar nu wel om de 3 dagen wil hebben, maar hij ziet haar nu elke dag. Ook al zorgde hij minder voor haar dan jij deed. Het is misschien cliché, maar het is ook zijn dochtertje. Vaders hebben een andere band met hun kinderen. Vader en dochterband is sowieso altijd bijzonder. Mijn vader was er zelden en heeft nooit iets qua verzorging gedaan en toch is onze band heel speciaal. Ik kan er slecht tegen als mijn moeder over hem klaagt bijvoorbeeld (niet gescheiden, wel veel gedoe) Probeer samen te kijken naar mogelijkheden en ook de onmogelijkheden. Bespreek zonder verwijten te maken en door rustig te blijven, dat je het moeilijk vind om te snappen dat hij haar nu om de 3 dagen wil hebben. (Dus vanuit je gevoel.) Dat je het misschien ook niet ziet zitten met zijn fulltime baan. Maar geef meteen een andere optie. Dat zal hem het gevoel geven dat je meewerkt ipv tegenwerkt. Jullie meisje heeft in ieder geval recht op haar mama en haar papa❤ Heel veel succes en sterkte! Het zal vast niet makkelijk zijn...😘

4 jaar geleden

Reactie op Lokko

Sterkte in dit proces!
Dankjewel 😘

4 jaar geleden

Reactie op P_km

En oja moet je even opzoeken maar als je bruto jaarsalaris onder een bepaal ...
Dankjewel ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Mx3

Ik heb zelf geen ervaring, maar ik werk in het onderwijs en zie een hoop sc ...
Super bedankt ❤️❤️

4 jaar geleden

Ik heb 2 heel nare ervaringen zowel voor het kind als de mama en misschien ook de papa. Mijn dochter komt uit de eerste relatie deze heeft daddelijk gezegd ik wil niks met dat kind te maken hebben. Lekker gemakkelijk denk je dan. Ja misschien wel als het gaat over het nemen van beslissingen maar voor de rest sta je wel alleen en uiteindelijk heb je alles alleen gedaan en willen ze hem wel leren kennen. Mijn zoon heeft een andere papa we zijn met ruzie uit elkaar gegaan omdat ik mijn kinderen wilde beschermen. Hij sloeg op de kinderen. Nu 10 jaar later zit mijn zoontje in een instelling omdat de zorg zelf te zwaar is. Jammer genoeg kan ik hem niet meer beschermen tegen zijn vader die hem zoveel jaar niet meer gezien heeft. Want we hebben nooit iets op papier gezet. De vraag is natuurlijk of hij gaat doorzetten ik hoop in ieder geval van niet. En dan zie ik nu een scheiding met het kind van mijn schoonbroer. Hoewel ze een goede regeling proberen te maken onderling voor het kind. Leid het er extreem hard onder voordurend huilen wil niet meer naar school en geeft bijna iedere dag over. Mijn mening hierover is dat er geen duidelijkheid en structuur meer is voor het kind het wordt geregeld met de uren van de moeder welke heel onregelmatig zijn. Met vroege late nachte onderbroken en weekends. En de vader is altijd thuis omwille van gezondheids reden. In dit geval is het kind beter bij de vader en komt de moeder zoveel als ze kan op bezoek bij haar kind. Maar als moeder is dit niet gemakkelijk natuurlijk. Maar vind dat je altijd moet kijken naar het welzijn van het kind. Dit kind is 5 jaar.

4 jaar geleden

Reactie op lambi

Ik heb 2 heel nare ervaringen zowel voor het kind als de mama en misschien ...
Dankjewel voor het verhaal .. de vader van mijn dochtertje werkt full time en ik alleen in de ochtend daarom vind ik het ook beter dat ze bij mij woont en dat vind ik ten alle tijden tenzij een moeder niet voor het kind kan zorgen.. Hij wilt dat ze 3 dagen bij hem is en dan 4 dagen bij mij en zo om en om , ik vind dit niet goed voor haar zelf vind nml dat ze een vaste slaapplek nodig heeft en doordeweeks gewoon bij mij hoort te slapen en hij dan kan langskomen wanneer hij wilt en om het weekend bij hem kan slapen. Helaas wilt hij hier nier mee akkoord gaan…

4 jaar geleden

Dankjewel voor het verhaal .. de vader van mijn dochtertje werkt full time ...
Misschien een tip. Hij laat duidelijk merken dat hij iets perse wil. Geef aan dat jij ook dingen perse niet wil. Dat je dus allebei dingen hebt waar je eigenlijk niet vanaf wil wijken. Misschien kun je proberen de papa in laten zien (zelf uiteraard ook) dat emotie en zelf iets willen even aan de kant gezet moet worden. Wat is het beste voor jullie kindje? Een kind heeft rust, regelmaat en reinheid nodig. Maar tegelijkertijd ook zijn mama en papa. Welke regeling past daar het beste bij? Kom je er echt niet uit met z'n 2en zou ik een onafhankelijk iemand erbij nemen (mediator) die hierbij kan bemiddelen. Vaak komen er emoties bij kijken (heel logisch), maar die er (hard gezegd) niet toe doen. 😘

4 jaar geleden

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan toen mijn zoontje 5 maanden was. Hij trok zich ook nergens wat van aan, alles te veel gevraagd, nooit thuis etc. en opeens wilt hij co-ouderschap. Samen met een mediator hebben we een omgangsregeling getroffen. M’n zoontje gaat nu iedere week op zondagavond tot dinsdagmiddag naar mijn ex. Het is niet leuk, maar soms wel even fijn om even tijd te hebben om te kunnen opladen. Want het is niet niks als alleenstaande mama! Het is zwaar en soms even tijd om niet 24-7 mama te zijn kan ik inmiddels wel waarderen. Ook voor jullie kindje is het misschien wel fijn om contact te onderhouden met de papa. En voor jouzelf om dan even op te laden. Ik zou wel alles goed op papier zetten, ook qua kinderalimentatie etc. Je mag me ook altijd een berichtje sturen via fb of ig als je ergens hulp bij nodig hebt! Heel veel sterkte in ieder geval!!