16 Reacties
5 jaar geleden
Is dat niet een opgezet lymfekliertje? Die zitten ook bij de liezen in de buurt.
5 jaar geleden
Liesbreuk denk ik ook meteen. Zou zeker naar de dokter gaan die weet dat veel beter
5 jaar geleden
Klinkt als een liesbreukje, kun je de bult terug duwen?
onze middelste had dit ook,was ineens veel aan het huilen en merkte toen een bult in zijn lies, is toen met 8 weken er aan geopereerd. Was daarna weer de vrolijke baby die we gewent waren
5 jaar geleden
Nee kan het niet terug duwen. Ja we lopen al in het ziekenhuis vanwege bloed in stoelgang .. hebben morgen echo van z’n onderbuik maar dan vraag ik het ook gelijk even aan de radioloog en geef het ook even aan bij kinderarts. Maar wilde even checken of iets is wat bij jongetjes hoort of niet. Maar zo te horen niet. Het zit ook niet echt in z’n liesje maar meer op wat wij de venusheuvel noemen 🙈
5 jaar geleden
Het doet hem overigens ook geen pijn. Is een tevreden kereltje, huilt vrijwel nooit dus een nieuw raadsel erbij ..
hij houdt ons flink bezig de kleine man.
5 jaar geleden
Ik heb liesbreuk even gegoogeld en het lijkt er inderdaad wel op! Thanks ladies dan kan ik het wat gerichter omschrijven maar weet ik in ieder geval dat het niet hoort
5 jaar geleden
Zo telefonisch consult van vrijdag bij kinderarts omgezet in fysieke afspraak. Kan de arts meteen even kijken 👍🏻
5 jaar geleden
Hier ook, mijn oudste zoon(nu 15jaar) had rond zijn 2maand een liesbreuk, ook een bult rond de plaats waar jij beschrijft, bij mijn zoon kon ik die bult terug induwen, ( had altijd heel veel last om een grote boodschap te doen, altijd heel harde Kaka) we kregen het aanraden van af te wachten, en indien nodig een ingreep te laten doen. Zolang het niet kneld, pijn doet of geen bloed in stoelgang zot kan het gewoon geen kwaad, er was mij verteld door de kinderarts dat de wonde niet groter word, in tegendeel hoe groter u kind word hoe kleiner de scheur, en dus in veel gevallen moet er dan niks gedaan worden. Wel de voeding aangepast En idd, hebben in de loop van zijn eerste 5 jaar gehad dat we dat paar keer moesten terugduwen (de bult), vooral als hij harde stoelgang had. En verder niks aan gedaan. Mijn zoon is nu 15 jaar en heeft al 10jaar geen last meer gehad, dus ook geen bult meer.
5 jaar geleden
Reactie op Banaan
Zijn zijn beide balletjes al ingedaald? anders zou het dat ook kunnen zijn ...
Ja beide zijn ingedaald, ik zal vrijdag nog even terugkoppelen wat de arts denkt.
5 jaar geleden
Nou gisteren echo gehad en vandaag heeft de arts even gekeken. Geen liesbreuk 😬.
Het lijkt erop dat het kanaaltje waar het teelballetje vanuit de buik door zakt in de zak niet dicht is gegaan na het indalen van z’n balletje. Hierdoor loopt er waarschijnlijk vocht vanuit z’n zak terug via dat kanaaltje (is de theorie voor nu). De kinderarts had het nog niet eerder gezien (nou is het nog een vrij jonge arts dus zegt niet veel) en gaat even met een kinderchirurg overleggen wat het nou precies is en wat er mee gedaan moet worden. Kleine man heeft er geen last van ook niet bij aanraken (gelukkig!) dus het is nog even een mysterie wat het nou precies is.
Maar gelukkig geen darm oid in een liesbreuk 🙏🏻