4 Reacties

één maand geleden

Wij laten weten dat het niet oké is wat ze zegt en vervolgens negeren we het. Onder t mom van negatieve aandacht is ook aandacht dooft dit al snel uit als we er niet meer op reageren

één maand geleden

Ik werk in de opvang en kom dit ook vaak tegen. Hoe heftiger je reageert op dat soort taalgebruik, hoe meer het ze prikkelt om het te gebruiken. Blijf vooral rustig, leg uit waarom je die woorden niet fijn vindt, en bied een alternatieve manier om hetzelfde te zeggen op een respectvollere manier. Probeer ook vooral vanuit jezelf te praten. "Dat is niet aardig om te zeggen" werkt veel minder goed dan "ik voel me verdrietig als je zo tegen me praat". Succes, zijn lastige dingen dit 😅

12 dagen geleden

Amelie zegt tegenwoordig shit man bro (als in deze 3 woorden als volwaardige zin 😂) Had ze opgepikt op een familie weekend waar we met z’n allen aan het lachen waren en dat aan het roepen waren 🥲😅 Ook zegt ze nu als een kindje stout is “mijn papa gaat jou in de vuilbak steken” Mijn partner zei dit als kindjes stout waren tegen haar om haar gerust te stellen en te doen lachen, en nu is het haar favoriete dreigement 🥲😅

11 dagen geleden

Hier had ze een poosje terug ergens wat opgepikt en zei de hele tijd goddomme als iets niet lukte 🙈 Rustig aangeven dat dat niet netjes was en verder volledig genegeerd. Was heel snel over gelukkig (zeker aangezien ze naar een christelijke opvang gaat 🫣)