25 Reacties

2 jaar geleden

Hier krijgt ze een boterham met beleg erop en een fles

2 jaar geleden

Ons zoontje krijgt nog steeds zn melkflessen. Pepti 180/6

2 jaar geleden

Hier om 7.00 180+6 met granen van olvarit en om 8.00 nog een broodje of een paar happen kwark. Hoe laat gaat je kindje savonds naar bed?

2 jaar geleden

Hier verschillende tijden vaak tussen de 0600 en 0700 wakker en krijgt eerst een fles 150 en dan een uurtje of 1/2 later een broodje met wat stukjes fruit

2 jaar geleden

Hier om half 7 en soms 6u wakker/ uit bed halen. Dan krijgt ze een boterham met beleg en daarna een fles van 200cc.

2 jaar geleden

Kan je hem in de avond geen pyjama papje geven? Dat die daardoor extra voeding heeft en langs doorslaapt? Hier 1 tot 1.5 boterham en een flesje van 150/6. Ze slaapt verder tot minimaal 7

2 jaar geleden

Hoi! Hier een reuzin van 12,6 kilo en 82 cm. (Gisteren gewogen op het CB!) Hier krijgt ze 's ochtends een fles van 180cc en een uur later een boterham en als ze nog honger heeft wat fruit. Dan na haar ochtendslaapje fruit + thee. 's middags twee boterhammen. En dan na haar middagslaapje snacks in de vorm van bijv tomaatjes/paprika/augurk/komkommer/rijstwafel. 's avonds een warme hap en soms zelfgemaakte appelmoes. En dan voor het naar bed gaan een fles van 210. Maar daar laat ze vaak 40-60cc van staan!

2 jaar geleden

Als hij hier voor een nacht fles komt meestal rond 5 dan krijgt hij 120+3 dan slaapt hij vaak verder tot 7 a 8 uur en dan een fles van 180+6. Ergens in de ochtend zijn fruit als t uitkomt met slapen. Soms is hij moe en ligt hij er snel weer in. Middag boterham en 150+5 fles in de middag fruit en savonds eet hij met ons mee en dan nog een fles 210+7+Granen als hij naar bed gaat. Ik heb als ik het bij jullie lees t idee dat hij misschien wel wat meer mag hebben. Hij slaapt soms overdag ineens best lang en dan valt er een tussendoortje weg.

2 jaar geleden

Hier krijgt ze voor het slapen 210+7 flesje rond half 8 dan slaapt ze tot een uur of 8/half 9 door en dan sochtends 190+6 dan anderhalf tot 2 later een boterham en wat fruit

2 jaar geleden

Reactie op Natas12983

Als hij hier voor een nacht fles komt meestal rond 5 dan krijgt hij 120+3 d ...
Mag ik vragen waarom de nachtfles verdund? Aangezien de 120cc met 4 schepjes normaal is. En hoelaat laat je hem dan sochtends weer slapen als hij om 8u uit bed komt? Ben even benieuwd, aangezien wij best wel een strak eet en slaap schema hebben. Dat werkte tot nu toe voor onze dochter het beste. Maar dat betekent ook standaard half 7 opstaan ook in de weekenden. Maar we zijn bang dat als we haar langer laten slapen er dus een tussendoor momentje wegvalt en de bedtijd zo ver opgerekt wordt..

2 jaar geleden

Havermout gekookt in water met blauwe bessen, halve banaan, beetje hennep zaad (proteïne) en amandelpasta (voor de gezonde vetten) En soms wissel ik af met ander fruit.

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Mag ik vragen waarom de nachtfles verdund? Aangezien de 120cc met 4 schepje ...
Ik verdun de fles omdat hij het niet meer nodig heeft maar lekker wil tutten aan de fles als hij 8uur wakker is gaat hij rond 10 - 10.30 weer naar bed meestal tot ongeveer 12.30 - 13.00 en dan rond 15.00 meestal nog een uur a anderhalf uur. Maar hij is soms ook om 6 al wakker en gaat dan om 9 weer naar bed. Ik heb een schema helemaal los gelaten en kijk naar wat hij aan geeft dat geeft vooral veel rust. Ik heb ook dagen dat ik nergens aan toe kom omdat hij ongelukkige slaap tijden heeft op dat moment. Meestal is hij ongeveer 2 a 2.5 uur wakker en dan leg ik hem gewoon op bed. En dan is hij vanaf half 4 wakker tot hij naar bed gaat om 20.00.

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Mag ik vragen waarom de nachtfles verdund? Aangezien de 120cc met 4 schepje ...
En als er een tussendoor weg valt in de ochtend door zijn slaap dan haalt hij dat elders wel in of niet, als hij honger heeft merk ik dat snel genoeg. 😂😅

2 jaar geleden

Reactie op Natas12983

Ik verdun de fles omdat hij het niet meer nodig heeft maar lekker wil tutte ...
Ik vind dat hij overdag erg veel slaapt. Mijn zoon slaapt overdag max 2,5 uur in totaal. En slaapt s nachts van 19.00-7.00 uur.

2 jaar geleden

Hier 1 slaapje van 12 tot 14u ongeveer dat was het. 7.30 opstaan in de ochtend soms ook eerder. Maar bed rond 20u

2 jaar geleden

Ik vind het zo lastig. Als ik informatie lees over de slaapjes, dan lees ik vooral dat je pas vanaf 15 maanden over moet gaan van 2 maar 1 slaapje. Terwijl een vriendin van mij al met haar dochtertje vanaf 9 maanden naar 1 slaapje ging. Onze dochter slaapt sinds 8 maanden door en daarvoor was het drama. Ieder uur moesten we eruit. Zo ineens was het klaar en sliep ze door. Voornamelijk nadat we van 3 naar 2 slaapjes gingen. Inmiddels is ze alweer een paar weekjes onrustig. Maar wat is het nu? Tandjes? Teveel slaap? Te weinig slaap? Gekmakend eigenlijk wel..

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Ik vind het zo lastig. Als ik informatie lees over de slaapjes, dan lees ik ...
Snap ik, hier net zo dat lezen en andere verhalen niet altijd matchen bij thuis ;) Enige wat ik wel heb geleerd is dat alles wat je leest vanzelf thuis terecht komt als baby eraan toe is. Van 3 naar 2 slaapjes bijvoorbeeld ook, het was gewoon keihard brullen bij het laatste slaapje, dus uiteindelijk die eraf.. als bij jullie 2 slaapjes nog gewoon geslapen worden, dan lijkt mij dat ze nog nodig zijn?

2 jaar geleden

Hier om 7.00 180+6 met granen van olvarit en om 8.00 nog een broodje of een ...
Hij gaat ergens tussen 18.30-19.00 naar boven.. Slaapt overdag 2 slaapjes van beide uur/1,5. We hebben hem al eerder op bed gehad, dat gaf geen verschil. rekken langer dan 19 maakt hem juist onrustiger snachts. We hoopten dat mss 20.00u op bed en dan +11 dus 7 uur wakker. Helaas..

2 jaar geleden

Reactie op pma

Snap ik, hier net zo dat lezen en andere verhalen niet altijd matchen bij t ...
Ja je hebt helemaal gelijk. Maar ze slaapt dus nu inmiddels paar weekjes niet zo lekker en pas sinds deze week dat ze met name sochtends steeds loopt te spelen in bed en uiteindelijk maar heel kort slaapt. Dus nu twijfelen we heeft ze te weinig slaap daardoor of is het een teken dat het slaapje eraf kan. Dat is het dilemma nu🙈

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Ja je hebt helemaal gelijk. Maar ze slaapt dus nu inmiddels paar weekjes ni ...
Oooh! Sorry, begreep hem verkeerd. Ik zou gaan testen (op een makkelijke dag) of je een boze baby hebt als je haar wakker houdt en de middagslaap iets vervroegd. Zou best lekker zijn 1 slaapje .. ;) meer tijd om samen op pad te gaan ;) Succes!