45 Reacties

4 jaar geleden

Oh joh maak je daar maar niet druk om dat halen ze meteen weg hoor, gebeurd zo vaak dat ze dat echt niet gek vinden.. en dat persen vond ik echt veeeeel minder erg dan die hele weeënstorm die daaraan vooraf ging (nou duurde die persfase ook maar 7 min. bij mij🙈)

4 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Mijn zus heeft een keizersnede gehad en daarna een natuurlijke bevalling. Z ...
Hoop ik deze ronde ook te mogen mee maken na de keizersnede nu natuurlijk bevallen kunnen.

4 jaar geleden

Ik vraag was onwijs aan de dunne toen de weeen begonnen 😊 ik vraag me daarom af hoe het is als je in bad bevalt, bestaat er dan de kans dat je ontlasting ook dun is 😳😳??

4 jaar geleden

Reactie op Melissa97

Ik ben bevallings assistent, 9 van de 10 vrouwen poepen tijdens de bevallin ...
Miss dat jij mijn vraag (zie vorige reactie) kan beantwoorden?? 😊😊

4 jaar geleden

Poepen tijdens de bevalling is juist een teken dat je op de goede manier aan het persen bent! Ze halen het gelijk weg en het is heel normaal dus ze kijken je er echt niet raar op aan ;) en je merkt er zelf totaal niks van. Ik heb echt geen flauw idee of het mij is overkomen tijdens mn vorige bevalling, heb er geloof ik wel naar gevraagd maar hebben ze denk ik niet op geantwoord. Geen idee!

4 jaar geleden

Tis wel al lang geleden maar ik dacht als ik een lavement had gehad of vergis ik me tis mogelijk hoor dat ik me vergis dat het met iets anders was zou dan alleen niet meer goed weten bij wat

4 jaar geleden

Ik heb een horror spoed keizersnede gehad met de eerste , en een enorm zware vaginale verlossing van 22 uur met vacuümpomp en alsnog kies ik als ik kan voor de natuurlijke weg ! Herstel is veel vlotter en zie een KS echt niet zitten met nog kindjes in huis. Heb ik ontlasting gehad? Misschien ? Ik weet het niet . Kreeg wel eerst een lavement ook

4 jaar geleden

Ik kreeg een lavement aangeboden maar weigerde dat. Ze zeiden: je gaat dan toch niet inhouden om te persen omdat je bang bent kaka te doen? Daar zat ik totaal niet mee in. Ik heb op een bepaald moment ook gevoeld dat er wat kwam. Maar daar deed niemand raar over hoor.

4 jaar geleden

Mijn vriend denkt van niet, die heeft niks gemerkt. Ik zelf ook niet. Maar zeker weten doe ik het niet. Was er niet mee bezig in ieder geval. Persen is hard werken haha. Zou me er niet teveel zorgen om maken.

4 jaar geleden

Bij mijn 2e heb ik zeker tijdens t persen gepoept..en totaal niet mee bezig geweest ..je bent zo bezig met de bevalling ..al poep je alles onder. Belangrijkste is toch dat je kindje gezond ter wereld komt ..en na bevalling even rusten en dan lekker douchen..als dat kan ..Bij mijn eerste was t n horror bevalling 😊

4 jaar geleden

Ik kan hier met m'n man echt grapjes over maken 😜 vind het wel grappig. Vrouwenlichaam is raar 😆 maar snap wel dat het een dingetje kan zijn voor sommige vrouwen. Heb nooit problemen gehad met het eerste scheetje in onze relatie 🤣❤️

4 jaar geleden

Reactie op Sharlovesmori

Bedankt allemaal voor jullie reactie! Vind de natuurlijke bevalling ook hee ...
Ik heb drie bevallingen op de natuurlijke manier beleefd en de mooiste en minst pijnlijkste was mijn laatste in een bevalbad echt een aanrader. Geen last gehad van “the ring of fire” . Wel bij mijn eerste twee bevallingen toen ook gehecht moeten worden. Dus echt in bad bevallen is super aan te bevelen.

4 jaar geleden

Ik vraag me af; gebeurt dit ook bij bad bevallingen? Want dat zou ik het liefst willen maar dat lijkt me degoutant 😅

4 jaar geleden

Reactie op Kris83

Wauw een laxeermiddel als je zwanger bent.... snap niet waarom je dacht dat ...
In belgie wordt t standaard aangeboden :) en laxeermiddel thuis (op voorhand voorschrift gekregen bij gyne) omdat we geboorte fotograaf hadden.

4 jaar geleden

Ik vraag me af; gebeurt dit ook bij bad bevallingen? Want dat zou ik het li ...
Ook in bad kan je poepen. Dit word er uit geschept met een netje.

4 jaar geleden

ik heb bij de 1e niet gepoept tijd de bevalling, voor dat de bevalling begon moest ik steeds neet de wc dus toen waren ze leeg, dus nergens last van gehad gelukkig, en ander ja letterlijk en figuurlijk "schijt" het hoort er bij kan je niets aan doen!!

4 jaar geleden

Jaa hier heb ik zeker wat aan! Dank je wel 😘

4 jaar geleden

Ik vond het ook een giga dingetje tijdens de bevalling. Ik voelde ook echt dat er mogelijk iets mee ging komen. Daardoor perste ik niet hard genoeg, en aangezien onze dochter een sterrenkijker was, kreeg ik de melding NU! OF EEN KNIP EN VACUÜMPOMP. Toen heb ik alles op alles gezet en is onze dochter geboren, zonder poep🤣 maar als t wel was gebeurd had t me ook niks meer uitgemaakt. De gezondheid van je kindje is zoveel belangrijker dan die 1e minuut (mogelijke) schaamte. Je ligt toch al met je hele hebben en houwen wagenwijd open en in de picture 😅