Hi dames,
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en of wat wij zien herkenbaar is voor anderen.
Onze dochter is met alles redelijk vlot geweest. Rollen, tijgeren, kruipen en lopen. Maar inmiddels is ze alweer 2 jaar oud en lijkt ze op heel veel vlakken voor te lopen. We hebben een behoorlijk pittige tante wat overdag soms voor strijd zorgt, maar vooral erg leuk is. Maar we hebben wel enorme slaapproblemen met haar. Als baby sliep ze al heel slecht maar het lijkt alleen maar erger te worden. 5 van de 7 nachten per week hebben we maximaal 3/4 uurtjes slaap in de nacht. Ze wordt wakker en wil gewoon niet meer slapen. We hebben alles geprobeerd van slaaptrainingen, gecontroleerd huilen, drinken, eten, magnetiseur bij huis, toermalijn steen onder het matras, bij ons in bed, etc. Nu zegt de magnetiseur dat het door de verwerking van de dag komt, maar we vragen ons af of ze echt zoveel kan en of dat het daardoor komt...
Puzzels van 3/4jaar maakt ze redelijk gemakkelijk, na 2x legt ze de puzzels zo in elkaar. Ook legt ze deze uit zichzelf op de kop zo in elkaar.
Ze spreekt in behoorlijke zinnen, dus niet alleen losse woorden. Ze volgt hele gesprekken en komt daar later op terug. Dan vraagt ze naar wat we gezegd hebben en geeft haar eigen reactie. Ze herkent emoties heel goed en reageert daarop. Als ik bijvoorbeeld een beetje geïrriteerd of boos op mijn man reageer, vraagt ze meteen 'mama, wat doe je dan?' Een simpel antwoord is dan niet genoeg. Laatst moest mijn schoonzus heel erg huilen van pijn. s' Avonds vertelde Suze dit aan mij toen ik thuis kwam en wilde de dag erna een tekening maken.
Met de duplo kan ze inmiddels al best wel mooie bouwwerkjes maken en vertelt hele verhalen erbij. Evenals dat ze verschillende voorwerpen gebruikt als telefoon en dan iedereen gaat 'bellen'. Ze heeft dan zogenaamd hele gesprekken met oma, opa, ooms/tantes.
Ze kan ook op 1 been staan en dit een paar seconden volhouden en wisselt dan van been.
Dus zowel mentaal als fysiek gaat ze heel erg hard. De gastouder benoemd ook steeds dat ze zoveel kan. Ook het CB gaf aan dat ze behoorlijk veel kan gezien ons verhaal. Maar ik ben vooral op zoek naar jullie ervaringen met jullie kinderen. Medisch gaan we nu ook nog de molen in, maar toch fijn om eens te horen van jullie..
Sorry voor het lange verhaal, maar we zijn zo wanhopig wat betreft slaap dat we vanalles proberen uit te zoeken.